#

SPECJALISTA DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ W DZIALE EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ

Miejski Urząd Pracy w Olsztynie

Olsztyn, warmińsko-mazurskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/1271


Obowiązki:

szczegóły oferty:https://mup.olsztyn.ibip.pl/public/getFile?id=1036645
Zadania wykonywane na stanowisku:
1. Obsługa bezrobotnych z prawem, bez prawa do zasiłku oraz poszukujących pracy:
- wydawanie decyzji o nabyciu bądź utracie statusu bezrobotnego oraz prawa do świadczeń
z tytułu bezrobocia,
- zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych, członków ich rodzin oraz dokonywanie w tym zakresie zmian i korekt,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z tytułu bezrobocia.
- gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego,
- wydawanie zaświadczeń na podstawie akt osobowych bezrobotnych znajdujących się
w archiwum urzędu i bieżącej bazie,
- weryfikacja elektronicznych raportów ZUS, KRUS dotyczących zbiegów ubezpieczeń.
2. Naliczanie i kontrola naliczeń zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia:
- kontrola dokumentów do naliczania pod kątem ich prawidłowości,
- prowadzenie w systemie informatycznym kart wypłat zasiłków dla bezrobotnych, stypendiów wypłacanych w okresie odbywania stażu, stypendiów szkoleniowych, dodatków aktywizacyjnych oraz innych świadczeń,
- naliczane świadczeń z tytułu bezrobocia,
- sporządzanie komputerowych wydruków list wypłat świadczeń dla bezrobotnych,
- dokonywanie realizacji wypłat świadczeń,
- sporządzanie zestawień niepodjętych świadczeń i przekazywanie ich do księgowości,
- sporządzanie PIT 11,
- sporządzanie raportów dotyczących okresów opłacania składek na ubezpieczenie społeczne,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i formalna obsługa wniosków o dodatki aktywizacyjne, wydawanie decyzji administracyjnych związanych z prowadzonym postępowaniem.
3. Dokonywanie rejestracji zgłaszających się osobiście bezrobotnych i poszukujących pracy oraz rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego (rejestracji przez Internet):
- ustalanie i przyznawanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
- sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących statusu osób rejestrujących się.
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających status osoby zarejestrowanej.
- realizowanie zadań wynikających z przepisów koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- przyjmowanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego osób bezrobotnych.
- weryfikacja elektronicznych raportów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczących zbiegów tytułów ubezpieczeń.
Godziny pracy: 7:30-15:30



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Wymogi kwalifikacyjne: Wykształcenie wyższe.Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):1. Obywatelstwo polskie.2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.4. Znajomość ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. 2024 r. poz. 475 ze zm.).5. Znajomość rozporządzenia z 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 667).6. Rozporządzenie z 18 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego, stypendium i dodatku aktywizacyjnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1189). 7. Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).8. Znajomość ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). 9. Znajomość ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.). 10. Znajomość ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 497).11. Znajomość ogólnych zagadnień ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.).12. Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z 16 września 2009r. dotyczące wykonania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 465/2012 z 22 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz rozporządzenie (WE) nr 987/2009 dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w części dotyczącej ustalania uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych dla osób powracających po pracy za granicą.13. Znajomość ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm.) w zakresie rozwiązywania umowy o pracę. 14. Umiejętność obsługi komputera (w tym pakietów Word, Excel) i innych urządzeń biurowych. Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):1. Doświadczenie w pracy w publicznych służbach zatrudnienia. 2. Znajomość problematyki rynku pracy. 3. Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej.4. Umiejętność analizowania spraw i rozwiązywania problemów.5. Umiejętność pracy w zespole.6. Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres. 7. Mile widziana znajomość systemu Syriusz.8. Gotowość do dokształcania się i doskonalenia zawodowego.


Miejsce pracy: Piłsudskiego 64 b, 10-450 Olsztyn, powiat: m. Olsztyn, woj: warmińsko-mazurskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: 1. List motywacyjny.2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.4. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, dotyczących wszystkich zakończonych stosunków pracy podanych w kwestionariuszu osobowym. W przypadku trwającego stosunku pracy złożenie przez kandydata oświadczenia/zaświadczenia zawierającego datę zatrudnienia.5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.6. Oświadczenie o nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.7. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.8. Klauzula zgody o treści:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji.List motywacyjny, kwestionariusz osobowy, oświadczenia wymienione w pkt 5, 6, 7 oraz klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadku dokumentów złożonych drogą elektroniczną każdy dokument wymagający własnoręcznego podpisu musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektroniucznym lub profilem zaufanym e-PUAP.Wzory kwestionariusza osobowego, oświadczeń wymienionych w punkcie 5,6 i 7 dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w zakładce Ogłoszenia o naborach.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :1. W zamkniętej kopercie z dopiskiem: DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO SPECJALISTY DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ/ SPECJALISTY DS. REJESTRACJI:1) osobiście: w siedzibie Miejskiego Urzędu Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64B w Olsztynie (pokój 25, II piętro - sekretariat) lub2) pocztą na adres: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64B, 10-450 Olsztyn lub2. Elektronicznie:1) poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /MUP/SkrytkaESP; Dokumenty wysyłane elektronicznie powinny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.Termin składania dokumentów do 06.10.2024 roku. Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.Kandydaci spełniający formalne wymagania zostaną telefonicznie/e-mailowo poinformowani o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /mup.olsztyn.ibip.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w urzędzie.

Sposób aplikowania: za pośrednictwem urzędu


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
27/09/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat, Praca Biuro / Dokumentacja

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi