Opis stanowiska pracy
Business Risk Specialist
Kraków
NR REF.: 1188350
W związku z rozwojem naszego klienta, międzynarodowej firmy w zarządzaniu ryzykiem, pośrednictwie ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym, a także doradztwie i outsourcingu w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, poszukujemy osób na stanowisko: Business Risk Specialist
Job Responsibilities:
✓ monitoring and controlling Portfolio Managers` investment decisions
✓ performing detailed analysis of client investment management agreements and seeking clarification of guidelines from the business where necessary
✓ attaching/testing rules to coded accounts and documenting/updating of knowledge repositories and workflow tools that form part of the process chain
✓ liaising with front office personnel e.g. Client Relationship Managers, Portfolio Managers and Traders onboarding new clients and agreeing investment restrictions for new mandates
There is requirement to work in UK working hours (from 9:30 am till 6 pm Poland time). You’ll be working in the Investment Guideline Monitoring team in Kraków. This role is to support the EMEA, America and APAC regions and to provide accurate investigation of potential breaches, investments that are not in line with the signed contract. Key objective of the role is to be very precise and consecutive in reading and interpreting the contracts.
What we offer:
✓ Location: Kraków
✓ Hybrid working model: 2-3 days from the office
✓ B2B contract
✓ Working UK hours
✓ Length of the contract: 1 year
✓ Important note: you have to have your own laptop and phone
Our expectations:
✓ English knowledge on C1 level, in writing and speaking, German as an additional language
✓ a graduate of finance, banking, economics, accountancy, law
✓ at least 3 year experience in Investment Management or Compliance environment
✓ experience on automated investment restrictions systems such as Sentinel, Charles River, MIG21 desirable
✓ experience and interest in VBA is an additional asset
✓ analytical and detail-oriented approach and the ability to provide practical solutions, able to work across teams and functions
✓ an understanding of financial instruments and their attributes
Hays Poland sp. z o.o. jest agencją zatrudnienia zarejestrowaną w rejestrze prowadzonym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego pod numerem 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 16/10/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Bankowość