Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny księgowy resortu w Departamencie Budżetu i Inwestycji 00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Nadzoruje i kontroluje prowadzenie ewidencji księgowej dysponenta części 37 Sprawiedliwość oraz dysponenta części 15/01 Ministerstwo Sprawiedliwości.
- Nadzoruje i kontroluje wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi związanymi z realizacją harmonogramu wydatków, o którym mowa w art. 147 ustawy o finansach publicznych oraz planów finansowych podległych dysponentów – będących wykonaniem decyzji Ministra Sprawiedliwości jako dysponenta części 15 i 37 budżetu państwa.
- Dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Kieruje i nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta części budżetu państwa 37 i 15/01 oraz sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz sporządzanie sprawozdawczości łącznej właściwych części budżetowych.
- Nadzoruje i kontroluje realizację dochodów i bieżące wykonanie budżetu w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości oraz zapewnienie płynności finansowej jednostek organizacyjnych resortu.
- Kieruje i nadzoruje opracowywanie projektów i planów finansowych właściwych części budżetowych oraz opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej - Funduszu Sprawiedliwości w oparciu o materiały przekazywanie przez komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostki podległe i nadzorowane.
- Nadzoruje i kontroluje dostępność środków finansowych na realizację zadań planowanych centralnie przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych oraz Biuro Cyberbezpieczeństwa w części 15/01.
- Nadzoruje i przygotowuje odpowiedzi na zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek.
Warunki pracy - praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- praca pod presją czasu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- zagrożenie korupcją
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Dokumentami potwierdzającymi wymagane doświadczenie zawodowe są: świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe (1) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości lub (2) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości, lub (3) wpis do rejestru biegłych rewidentów, lub (4) certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – wydane na podstawie odrębnych przepisów
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości, finansów publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zamówień publicznych
- Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, radzenie sobie z presją, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, planowanie i myślenie strategiczne, zarządzanie personelem
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Doświadczenie zawodowe: 2 lata doświadczenia w działach księgowości na stanowiskach finansowych jednostek sektora finansów publicznych oraz 1 rok w kierowaniu zespołem
- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania jednostek sądownictwa powszechnego oraz nadzorowanych lub podległych Ministrowi Sprawiedliwości
- Wiedza z zakresu nowoczesnych narzędzi zarządzania finansami w sektorze publicznym
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających: (1) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych, wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych oraz dokumenty jednoznacznie potwierdzające 3-letnią praktykę w księgowości lub (2) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej oraz dokumenty jednoznacznie potwierdzające co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, lub (3) wpis do rejestru biegłych rewidentów, lub (4) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-04
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).