Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/2317


Obowiązki:

Główny księgowy obsługuje dwie placówki opiekuńczo wychowawcze: Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie i Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie Nr 2 w Chełmie
2) prowadzenie rachunkowości placówek zgodnie z przepisami obowiązującymi jednostki budżetowe;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym placówek;
4) dysponowanie środkami pieniężnymi jednostek na rachunkach bankowych, dyspozycja otwierania, zamykania, zerowania rachunków bankowych;
5) sporządzanie planów dochodów i wydatków, sprawozdań budżetowych
i finansowych jednostki, rocznego bilansu, rachunku zysków i strat;
6) wdrażanie przepisów ogólnych w zakresie rachunkowości, inwentaryzacji, obiegu dokumentów, oraz innych dotyczących gospodarki finansowej i budżetowej;
7) nadzór nad prawidłowością prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej, kontrola wykonania planu, zaangażowania wydatków do planu, obsługa programu finansowo księgowego;
8) obliczanie wynagrodzeń, zasiłków oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
9) obsługa uczestników PPK;
10) prawidłowe archiwizowanie dokumentów finansowo-księgowych i płacowych;
11) sporządzanie Rejestru VAT cząstkowego oraz sporządzanie na ich podstawie Deklaracji cząstkowej;
12) przestrzeganie procedur kontroli zarządczej w zakresie spraw finansowo -księgowych;
13) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
14) nadzór i wykonywanie innych prac z zakresu prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • Certyfikat księgowy stwierdzający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • Biegły rewident

Wykształcenie:

  • pomaturalne/policealne, ekonomiczne

Wymagania pożądane:

Umiejętności i uprawnienia:

  • znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości oraz dyscypliny finansów publicznych
  • umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji
  • znajomość regulacji prawnych w zakresie: administracji samorządowej, kodeksu postępowania administracyjnego, sprawozdawczości budżetowej, prawa podatkowego
  • znajomość Systemu Bankowości Elektronicznej
  • znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej
  • kursy księgowe doszkalające
  • znajomość obsługi systemów finansowo - księgowych
  • umiejętność pracy w zespole, samodzielność pracy na danym stanowisku, dobra organizacja pracy, komunikatywność

Wykształcenie:

  • średnie zawodowe, ekonomiczne
  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
  • średnie branżowe, ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ : https://chcpdir_chelm.bip.gov.pl/ogloszenia-o-prace/oferta-pracy-stanowisko-glowny-ksiegowy.html . DYREKTOR CHEŁMSKIEGO CENTRUM POMOCY DZIECKU I RODZINIE W CHEŁMIE OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY: Główny księgowy.1. Wymagania niezbędne:1) obywatelstwo polskie;2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;5) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 6) nieposzlakowana opinia;7) spełnienie jednego z poniższych warunków: a) ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości; b) ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości; c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:1) mile widziane ukończone kursy doszkalające;2) znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej;3) znajomość obsługi systemów finansowo-księgowych;4) znajomość Systemu Bankowości Elektronicznej; 5) znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości oraz dyscypliny finansów publicznych;6) znajomość regulacji prawnych w zakresie: a) administracji samorządowej; b) kodeksu postępowania administracyjnego; c) sprawozdawczości budżetowej; d) prawa podatkowego;7) umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji;8) umiejętność pracy w zespole, samodzielność pracy na danym stanowisku, dobra organizacja pracy, komunikatywność. 3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 1) Główny księgowy obsługuje dwie placówki opiekuńczo wychowawcze: Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie i Chełmskie Centrum Pomoczy Dziecku i Rodzinie Nr 2 w Chełmie2) prowadzenie rachunkowości placówek zgodnie z przepisami obowiązującymi jednostki budżetowe;3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym placówek;4) dysponowanie środkami pieniężnymi jednostek na rachunkach bankowych, dyspozycja otwierania, zamykania, zerowania rachunków bankowych;5) sporządzanie planów dochodów i wydatków, sprawozdań budżetowych i finansowych jednostki, rocznego bilansu, rachunku zysków i strat;6) wdrażanie przepisów ogólnych w zakresie rachunkowości, inwentaryzacji, obiegu dokumentów, oraz innych dotyczących gospodarki finansowej i budżetowej;7) nadzór nad prawidłowością prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej, kontrola wykonania planu, zaangażowania wydatków do planu, obsługa programu finansowo księgowego;8) obliczanie wynagrodzeń, zasiłków oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;9) obsługa uczestników PPK;10) prawidłowe archiwizowanie dokumentów finansowo-księgowych i płacowych;11) sporządzanie Rejestru VAT cząstkowego oraz sporządzanie na ich podstawie Deklaracji cząstkowej; 12) przestrzeganie procedur kontroli zarządczej w zakresie spraw finansowo -księgowych;13) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;14) nadzór i wykonywanie innych prac z zakresu prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki. 4. Warunki pracy na stanowisku:1) wymiar czasu pracy 1 etat;2) miejsce pracy Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie, ul. Jedność 43, 22-100 Chełm;3) rodzaj pracy praca biurowa przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie - nie dotyczy ze względu na zatrudnienie poniżej 25 osób.5. Wymagane dokumenty aplikacyjne:1) życiorys (CV);2) list motywacyjny;3) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom, świadectwo, zaświadczenie); 4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;5) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia, studia podyplomowe);6) referencje (kserokopia);7) kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń potwierdzających staż pracy;8) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie;9) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;10) oświadczenie o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 11) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych; 12) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;13) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii; 14) oświadczenie kandydata poświadczające stan zdrowia pozwalający na pracę na określonym stanowisku;15) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia);16) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji.6. Inne informacje:1) Zgodnie z Ustawą z dnia 7 października 1999 o języku polskim (Dz. U. z 2011r. Nr 43, poz. 224, z późn. zm.) wszystkie wymagane dokumenty muszą być złożone w języku polskim. 2) Z kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w uzgodnionym indywidualnie terminie. 3) Dokumenty wybranego kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone do akt osobowych. 4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Chełmskiego Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie oraz na tablicy informacyjnej w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie przy ul. Jedność 43, 22-100 Chełm. 5) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez zainteresowanych w terminie 2 tygodni od ogłoszenia wyników naboru. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie. 6) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 82 565 37 38. Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w sekretariacie Chełmskiego Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie, ul. Jedność 43 lub pocztą na adres Centrum z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: główny księgowy w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie w terminie do dnia 18 października 2024 roku. Aplikacje, które wpłyną do ChCPDiR po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej chcpdir_chelm.bip.gov.pl oraz na tablicy ogłoszeń, w siedzibie placówki. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko: główny księgowy w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie, ogłoszonej dnia 4 października 2024 roku, prowadzonej przez Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie.Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie.Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530, z późn. zm.)Chełm, dnia . ................. (podpis i pieczęć pracodawcy) Załącznik nr 1KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, iż:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie (adres: ul. Jedność 43, 22-100 Chełm, tel. 82 565 37 38), adres e-mail: omdzieckachelm@poczta.onet.pl, 2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl3. Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko: główny księgowy w Chełmskim Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie ogłoszonej dnia 4 października 2024 r., prowadzonej przez Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie w Chełmie.4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:1) art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w zw. z:a) art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,b) Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.2) art. 6 ust. 1 lit. A) ww. Rozporządzenia w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).5. Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.7. Okres, przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:1) w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody do momentu jej cofnięcia, lub2) przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa.8. Przysługuje Pani/Panu prawo do:1) dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,2) przenoszenia danych,3) wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00 193 Warszawa,4) pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.9. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:1) obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;2) dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. 11. Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.Oświadczenie:Oświadczam, że zapoznałem/am się z powyższą klauzulą informacyjną. ............................................ data i czytelny podpis


Miejsce pracy: Jedność 43, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 6

Wymagane dokumenty: 1) życiorys (CV);2) list motywacyjny;3) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom, świadectwo, zaświadczenie); 4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;5) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia, studia podyplomowe);6) referencje (kserokopia);7) kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń potwierdzających staż pracy;8) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie;9) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;10) oświadczenie o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 11) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych; 12) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;13) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii; 14) oświadczenie kandydata poświadczające stan zdrowia pozwalający na pracę na określonym stanowisku;15) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia);16) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Adres www: https://umchelm.bip.lubelskie.pl/?id=26&action=details&node_id=3115


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
07/10/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Kadra zarządzająca

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi