Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0009


Obowiązki:

Zadania główne - zgodne z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.).
1. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością jednostki budżetowej.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3. Kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
4. Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych.
5. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia
rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli
dokumentów finansowych.
6. Opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki.
7. Kompletowanie dokumentów finansowo księgowych, dokonywanie przelewów.
8. Prowadzenie ewidencji finansowo księgowej.
9. Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
10. Sporządzanie list wynagrodzeń z tytułu umów o pracę, umów zlecenia, o dzieło i innych.
11. Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z urzędem skarbowym (w tym Pit), zakładem
ubezpieczeń społecznych, powiatowym urzędem pracy oraz z innymi instytucjami.
12. Prowadzenie Inwentarza GOPS.
13. Wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • I. Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące niezbędnewymagania:Głównym księgowym, może być osoba, która:1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiejlub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronyumowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniajązatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwapolskiego;2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowigospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorząduterytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym dowykonywania obowiązków głównego księgowego;5. spełnia jeden z poniższych warunków:a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studiazawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studiapodyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej6-letnią praktykę w księgowości,c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiągrachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzeniaksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;6. znajomość ustawy o rachunkowości;7. znajomość ustawy o finansach publicznych;8. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej;9. znajomość przepisów samorządowych;10. znajomość przepisów podatkowych;11. znajomość przepisów i finansowania zadań wynikających z funkcjonowania jednostekpomocy społecznej m.in. ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym,ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;12. znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej;13. znajomość zasad naliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej;14. znajomość prawa z zakresu prawa podatkowego w jednostkach pomocy społecznej;15. znajomość prawa z zakresu prawa pracy;16. znajomość przepisów dotyczących ZUS oraz PFRON.II. Wymagania dodatkowe:1. biegła znajomość obsługi komputera (pakiet biurowy, Internet),2. znajomość systemu bankowości elektronicznej,3. umiejętność sporządzania sprawozdań obowiązujących w jednostkach budżetowych,4. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,5. znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych,6. umiejętność sporządzania wymaganej dokumentacji pracowniczej,7. dodatkowym atutem będzie posiadanie praktyki na stanowisku księgowego w jednostkach pomocy społecznej oraz referencje.


Miejsce pracy: Szkolne 13, 66-218 Lubrza, powiat: świebodziński, woj: lubuskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 3

Wymagane dokumenty: a. list motywacyjny,b. życiorys (CV),c. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia zawodowe,d. oświadczenie kandydata o niekaralności i korzystaniu z pełni praw publicznych,e. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych wofercie pracy dla potrzeb związanych z naborem ( zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 Nr 101 poz.926 z późn. zm.),f. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowiskupracownika socjalnego.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
08/01/2025
Wymiar etatu:
Niepełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Kadra zarządzająca

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi