Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/2184


Obowiązki:

1.Prowadzenie rachunkowości jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2. Obsługa finansowo-księgowa, prowadzenie pełnej księgowości jednostek za pomocą programu finansowo- księgowego;
3. Realizacja operacji budżetowych - księgowanie syntetyczne i analityczne wszystkich dokumentów księgowych z rozbiciem na poszczególne rozdziały, paragrafy oraz konta, dekretacja dowodów księgowych, wykonywanie przelewów.
4. Uzgadnianie księgowości analitycznej z syntetyczną w terminach i na zasadach określonych w przepisach.
5.Uzgadnianie kosztów z wydatkami w terminach i na zasadach określonych w przepisach;
6. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
7. Sporządzanie obowiązujących sprawozdań budżetowych i finansowych, analiz.
8. Prowadzenie gospodarki finansowej podległych jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Prowadzenie rejestru VAT.
10. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
11. Dokonywanie wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
12. Opracowanie planów finansowych jednostek.
13. Sporządzanie sprawozdań statystycznych.
14. Opracowanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
15. Nadzór nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów.
16. Prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych.
17. Należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo-księgowych.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • średnie zawodowe, ekonomiczne

Wymagania dodatkowe:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • WYMAGANIA NIEZBĘDNE :- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku księgowy.- Niekaralność za umyślne przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;- Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;- Posiadanie kwalifikacji wymaganych na stanowisku głównego księgowego:a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów. WYMAGANIA DODATKOWE :- Doświadczenie zawodowe w księgowości w jednostkach oświatowych.- Znajomość aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem placówki oświatowej: Ustawy Karta Nauczyciela, Kodeksu Pracy, Ustawy o pracownikach samorządowych i wydanych na jej postawie przepisów wykonawczych, Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, Ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, Ustawy budżetowej, Ustawy o finansach publicznych, Ustawy o rachunkowości, Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Rozporządzenia w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego.- Biegła znajomość obsługi aplikacji komputerowych;- Predyspozycje osobowościowe: kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, bezstronność;Szczegółowe informacje dotyczące wymagań znajdują się na stronie bip.zosswieszyno.pl oraz http://ug.swieszyno.ibip.pl Oferta skierowana również do emerytów.


Miejsce pracy: 76-024 Świeszyno 36, powiat: koszaliński, woj: zachodniopomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie

Wymagane dokumenty: dodatkowe informacje: praca w godz. 7:00 -15:00, szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie www.ug.swieszyno.ibip.pl/ ogłoszenia/nabór na stanowiska urzędnicze

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
18/11/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Umowa na zastępstwo
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Kadra zarządzająca

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi