Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw księgowości w Departamencie Budżetu i Finansów

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi ewidencję księgową dokumentów źródłowych (m.in. faktur, not, rachunków, wyciągów bankowych, raportów kasowych, rozliczenia umów najmu wraz z fakturowaniem, rozliczeń kosztów delegacji, list wynagrodzeń) w systemie finansowo-księgowym w zakresie wydatków budżetowych oraz sporządza wewnętrzne dokumenty księgowe - zgodnie z obowiązującą Polityką (zasadami) rachunkowości oraz przepisami ogólnymi, polegającymi na sprawdzeniu prawidłowości danych zawartych w dokumencie źródłowym, właściwym wskazaniu kont księgowych w zakresie kosztów, rozrachunków i wydatków oraz wprowadzeniu danych do systemu finansowo-księgowego.
  • Kontroluje dokumenty finansowe pod względem formalno-rachunkowym oraz w zakresie ich kompletności i zgodności z planem finansowym budżetu Ministra Przemysłu.
  • Sporządza sprawozdania budżetowe miesięczne i roczne z planu wydatków budżetowych, zobowiązań budżetowych oraz z wykonania planu wydatków, wraz z wprowadzeniem sprawozdań do informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR.
  • Comiesięcznie uzgadnia konta rozrachunkowe, koszty i wydatki z uwzględnieniem kosztów rodzajowych i poszczególnych paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz pozycji analitycznych na potrzeby sporządzenia miesięcznych sprawozdań budżetowych z wykonania wydatków, polegających na sprawdzeniu współmierności kosztów i wydatków na podstawie zapisów w ewidencji analitycznej.
  • Przygotowuje przelewy z tytułu płatności wobec kontrahentów w systemie elektronicznej bankowości NBP, polegające na kontroli terminu płatności dokumentów, właściwym wskazaniu rachunku bankowego, z którego realizowany jest przelew oraz rachunku bankowego kontrahenta, kontroluje przekazywaną kwotę, również w zakresie potrąceń z tytułu ewentualnych kar umownych lub faktur korygujących oraz kontroluje rodzaj waluty w przypadku przelewów walutowych.
  • Dokonuje obsługi kontroli problemowych wewnętrznych i zewnętrznych - przygotowuje dokumenty księgowe dotyczące przedmiotu kontroli, wydruków z ksiąg rachunkowych, przygotowuje wyjaśnienia i zestawienia dla zespołu kontrolnego, w tym m.in. z corocznej kontroli wykonania budżetu prowadzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli.
  • Sporządza informacje z realizacji wydatków budżetowych na podstawie ksiąg rachunkowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne w różnych układach analitycznych, m.in. do wniosków o dostęp do informacji publicznej.
  • Bierze udział w pracach dot. corocznej inwentaryzacji metodą potwierdzenia sald kontrahentów wraz z wyjaśnieniem ewentualnych różnic.


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie ekonomii lub rachunkowości lub finansów

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
(powyżej 3 lat) pracy samodzielnej w obszarze rachunkowości budżetowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza w zakresie: finansów publicznych, rachunkowości, w tym rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Kompetencje: skuteczna komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne
  • Dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy powyżej 3 lat pracy samodzielnej w obszarze rachunkowości budżetowej (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy).
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne".
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-21
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można przesłać pocztą na adres:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi