Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw planowania i wykonywania budżetu w Departamencie Budżetu i Finansów

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczy w opracowaniu i przygotowaniu materiałów planistycznych do projektu budżetu Ministra Przemysłu
  • Sporządza projekty planu i plan dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków
  • Sporządza projekty planu dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków
  • Weryfikuje i analizuje wnioski komórek organizacyjnych MP o dokonanie zmian w planie finansowym MP oraz na ich podstawie opracowuje propozycje zmian w planie w ciągu roku
  • Przygotowuje i opracowuje wystąpienia do ministra właściwego do spraw finansów (w szczególności wnioski o uruchomienie rezerw celowych) oraz innych ministerstw
  • Monitoruje realizację oraz zaangażowanie planu finansowego po zmianach w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym poprzez analizę stopnia wykonania wydatków przez komórki organizacyjne MP, w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym oraz uzgadnia plan po zmianach i monitoruje zaangażowanie
  • Tworzy bieżące analizy z wykonania planów dochodów, wydatków, zadań oraz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
  • Sporządza na potrzeby Ministra Finansów, Biura Analiz Sejmowych oraz Komisji Sejmowych i Senackich projekty szczegółowych informacji związanych z projektem oraz wykonaniem budżetu w części 48
  • Opracowuje wewnętrzne procedury w zakresie procesów realizowanych przez wydział, w celu zapewnienia sprawnej i usystematyzowanej realizacji zadań


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
(powyżej 3 lat) pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonywania budżetu

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza w zakresie: finansów publicznych, podstaw rachunkowości, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Kompetencje behawioralne: skuteczna komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne
  • Dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi systemu bankowości elektronicznej NBP
  • Umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR)
  • Szkolenia z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających staż powyżej 3 lat pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonywania budżetu (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy).
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne".
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-19
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można przesłać pocztą na adres:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    09/11/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi