Opis stanowiska pracy


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach

Regionalny Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw informatyki w Wydziale Organizacyjno-Finansowym

40-127 Katowice Pl. Grunwaldzki 8-10

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • zarządza i administruje zasobami infrastruktury informatycznej występującej w RDOŚ (m.in. komputery, serwery, urządzenia peryferyjne, oprogramowanie, sieci komputerowe i urządzenia sieciowe/brzegowe i teleinformatyczne/łącza telekomunikacyjne, urządzenia aktywne, itp.),
  • koordynuje wyposażanie pracowników RDOŚ w sprawny i odpowiedni sprzęt komputerowy i oprogramowanie zgodnie z obowiązującymi w RDOŚ standardami, instaluje dodatkowe podzespoły komputera i jego peryferia,
  • zapewnia bezpieczeństwo systemów danych, systematycznie wykonuje archiwizację danych gromadzonych w użytkowanych systemach i ich użytkowników oraz infrastruktury informatycznej stosownie do posiadanych środków i możliwości (antywirusy, ochrona dostępu do Internetu i przed nieuprawnionym dostępem, nadzór nad urządzeniem brzegowym, reagowanie na potencjalne zagrożenia, backupy serwerów),
  • wspomaga użytkowników sprzętu komputerowego i oprogramowania w RDOŚ wiedzą techniczną niezbędną w celu ich właściwego wykorzystania przez użytkowników w pracy służbowej oraz wspara technicznie w przypadku wystąpienia takiej potrzeby,
  • wykonuje oraz koordynuje naprawy i konserwację sprzętu komputerowego i sieci na podstawie zgłoszeń użytkowników w RDOŚ – samodzielnie lub za pośrednictwem specjalizowanego serwisu,
  • instaluje i aktualizuje niezbędne oprogramowanie systemowe, biurowe i narzędziowe na stacjach roboczych użytkowników (przykładowo: system Microsoft Windows, Microsoft Office, program antywirusowy, itd.),
  • planuje niezbędne zakupy informatyczne i dokonuje oceny ofert dotyczących sprzętu komputerowego i oprogramowania pod względem technicznym;
  • prowadzi ewidencję, aktualizację, rejestrację i oznakowanie środków trwałych i wyposażenia. Sporządza wykaz majątku zbędnego w celu jego likwidacji, sprzedaży lub przekazania; sporządza umowy najmu, dzierżawy, darowizny lub użyczenia. Uzgadniania stan środków trwałych i wyposażenia ze stanem księgowym. Sporządza roczne sprawozdanie o stanie ruchu środków trwałych do Głównego Urzędu Statystycznego.


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na zarządzaniu systemem teleinformatycznym jednostki oraz opracowywaniu dokumentów;

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;

  • stanowisko pracy znajduje się w pomieszczeniu biurowym na III piętrze z dostępem do światła dziennego;

  • obsługa serwera oraz urządzeń biurowych (drukarka, kserokopiarka, skaner, niszczarka dokumentów);

  • budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

W przypadku osób, które podejmują pierwszy raz pracę w służbie cywilnej w myśl art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oferujemy umowę o pracę na czas określony (12 miesięcy), a po jej zakończeniu po spełnieniu przesłanek zawartych w art. 35 ust. 2 (ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej) zawarcie umowy na czas nieokreślony.


Oświadczenia oraz klauzulę informacyjną prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na naszej stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/rdos-katowice/oswiadczenia-dla-kandydatow-na-wolne-stanowiska-w-sluzbie-cywilnej


Oświadczenia, klauzula informacyjna powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.


Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy i zalecamy.


Prosimy o podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne mailowo lub telefoniczne.


Oferty można odbierać w terminie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. Po tym terminie nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze obsługi informatycznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość zasad działania infrastruktury sieciowej i obsługi urządzeń sieciowych (routery, urządzenia aktywne),
  • podstawy i umiejętność zastosowania powszechnie używanych języków bazodanowych,
  • znajomość podstaw zarządzania bazami danych,
  • znajomość terminologii technicznej z zakresu informatyki i baz danych,
  • komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów,
  • terminowość,
  • analityczne myślenie,
  • umiejętność zarządzania czasem,
  • asertywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność rozwiązywania zaistniałych problemów oraz radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
  • samodzielność i dociekliwość w działaniu, rzetelność i zaangażowanie w realizację powierzonych zadań,
  • wiedza w zakresie ewidencji środków trwałych i przeprowadzania ich inwentaryzacji,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie: studia podyplomowe w zakresie informatyki lub pokrewne; posiadanie certyfikatów z dziedziny wiedzy w obszarze informatycznym
  • szczególne uprawnienia: ukończenie kursu inspektora/administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie szczególnych uprawnień - ukończenie kursu inspektora/administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-26
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    - w formie papierowej w zamkniętej kopercie na adres:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
    Plac Grunwaldzki 8-10,
    40-127 Katowice
    III piętro, sekretariat pok. nr 302
    z dopiskiem ,,Oferta pracy – główny specjalista ds. informatyki”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/03/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi