Opis stanowiska pracy
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach Regionalny Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw informatyki w Wydziale Organizacyjno-Finansowym 40-127 Katowice Pl. Grunwaldzki 8-10
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - zarządza i administruje zasobami infrastruktury informatycznej występującej w RDOŚ (m.in. komputery, serwery, urządzenia peryferyjne, oprogramowanie, sieci komputerowe i urządzenia sieciowe/brzegowe i teleinformatyczne/łącza telekomunikacyjne, urządzenia aktywne, itp.),
- koordynuje wyposażanie pracowników RDOŚ w sprawny i odpowiedni sprzęt komputerowy i oprogramowanie zgodnie z obowiązującymi w RDOŚ standardami, instaluje dodatkowe podzespoły komputera i jego peryferia,
- zapewnia bezpieczeństwo systemów danych, systematycznie wykonuje archiwizację danych gromadzonych w użytkowanych systemach i ich użytkowników oraz infrastruktury informatycznej stosownie do posiadanych środków i możliwości (antywirusy, ochrona dostępu do Internetu i przed nieuprawnionym dostępem, nadzór nad urządzeniem brzegowym, reagowanie na potencjalne zagrożenia, backupy serwerów),
- wspomaga użytkowników sprzętu komputerowego i oprogramowania w RDOŚ wiedzą techniczną niezbędną w celu ich właściwego wykorzystania przez użytkowników w pracy służbowej oraz wspara technicznie w przypadku wystąpienia takiej potrzeby,
- wykonuje oraz koordynuje naprawy i konserwację sprzętu komputerowego i sieci na podstawie zgłoszeń użytkowników w RDOŚ – samodzielnie lub za pośrednictwem specjalizowanego serwisu,
- instaluje i aktualizuje niezbędne oprogramowanie systemowe, biurowe i narzędziowe na stacjach roboczych użytkowników (przykładowo: system Microsoft Windows, Microsoft Office, program antywirusowy, itd.),
- planuje niezbędne zakupy informatyczne i dokonuje oceny ofert dotyczących sprzętu komputerowego i oprogramowania pod względem technicznym;
- prowadzi ewidencję, aktualizację, rejestrację i oznakowanie środków trwałych i wyposażenia. Sporządza wykaz majątku zbędnego w celu jego likwidacji, sprzedaży lub przekazania; sporządza umowy najmu, dzierżawy, darowizny lub użyczenia. Uzgadniania stan środków trwałych i wyposażenia ze stanem księgowym. Sporządza roczne sprawozdanie o stanie ruchu środków trwałych do Głównego Urzędu Statystycznego.
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na zarządzaniu systemem teleinformatycznym jednostki oraz opracowywaniu dokumentów;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;
- stanowisko pracy znajduje się w pomieszczeniu biurowym na III piętrze z dostępem do światła dziennego;
- obsługa serwera oraz urządzeń biurowych (drukarka, kserokopiarka, skaner, niszczarka dokumentów);
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W przypadku osób, które podejmują pierwszy raz pracę w służbie cywilnej w myśl art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oferujemy umowę o pracę na czas określony (12 miesięcy), a po jej zakończeniu po spełnieniu przesłanek zawartych w art. 35 ust. 2 (ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej) zawarcie umowy na czas nieokreślony.
Oświadczenia oraz klauzulę informacyjną prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na naszej stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/rdos-katowice/oswiadczenia-dla-kandydatow-na-wolne-stanowiska-w-sluzbie-cywilnej
Oświadczenia, klauzula informacyjna powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy i zalecamy.
Prosimy o podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne mailowo lub telefoniczne.
Oferty można odbierać w terminie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. Po tym terminie nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze obsługi informatycznej
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość zasad działania infrastruktury sieciowej i obsługi urządzeń sieciowych (routery, urządzenia aktywne),
- podstawy i umiejętność zastosowania powszechnie używanych języków bazodanowych,
- znajomość podstaw zarządzania bazami danych,
- znajomość terminologii technicznej z zakresu informatyki i baz danych,
- komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów,
- terminowość,
- analityczne myślenie,
- umiejętność zarządzania czasem,
- asertywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność rozwiązywania zaistniałych problemów oraz radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
- samodzielność i dociekliwość w działaniu, rzetelność i zaangażowanie w realizację powierzonych zadań,
- wiedza w zakresie ewidencji środków trwałych i przeprowadzania ich inwentaryzacji,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - przeszkolenie: studia podyplomowe w zakresie informatyki lub pokrewne; posiadanie certyfikatów z dziedziny wiedzy w obszarze informatycznym
- szczególne uprawnienia: ukończenie kursu inspektora/administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia,kopie dokumentów potwierdzających posiadanie szczególnych uprawnień - ukończenie kursu inspektora/administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego,oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-26
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
- w formie papierowej w zamkniętej kopercie na adres:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
Plac Grunwaldzki 8-10,
40-127 Katowice
III piętro, sekretariat pok. nr 302
z dopiskiem ,,Oferta pracy – główny specjalista ds. informatyki”