Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Kadr w Biurze Dyrektora Generalnego

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy z zakresu nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników, w tym osób oddelegowanych lub przeniesionych do wykonywania zadań w Ministerstwie i przygotowuje niezbędną dokumentację
  • Wprowadza do systemu ewidencji kadrowej oraz kontroluje poprawność danych dotyczących nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników
  • Zapewnia prawidłowy obieg danych personalnych w ramach wykonywanej pracy i współpracuje w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, pracownikiem służby BHP oraz Inspektorem Ochrony Danych
  • Sporządza raporty, zestawienia, analizy z zakresu realizowanych zadań
  • Zakłada i prowadzi akta osobowe oraz dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami
  • Prowadzi sprawy związane z zapewnieniem pracownikom badań profilaktycznych z zakresu medycyny pracy, w szczególności przygotowuje skierowania na wstępne, okresowe, kontrolne lub profilaktyczne badania lekarskie. Kontroluje ważność badań i współpracuje w tym zakresie z przychodnią lekarską
  • Przygotowuje zaświadczenia o zatrudnieniu, zestawienia i inne dokumenty z zakresu spraw pracowniczych oraz udziela informacji uprawnionym instytucjom zewnętrznym w sprawach związanych z zatrudnieniem pracowników Ministerstwa
  • Prowadzi, monitoruje i analizuje strukturę zatrudnienia i fundusz wynagrodzeń oraz proponuje rozwiązania w tym zakresie
  • Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania posłów, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorów, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, zapytania dziennikarskie oraz inne wystąpienia kierowane do Wydziału


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze. Praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: II piętro,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami,
niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze wzorem
    umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  •  Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną
    telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie obsługi kadrowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość ustawy – Kodeks pracy wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
  • Znajomość zasad wynagradzania osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych
  • Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość przepisów z zakresu wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office, w tym MS Word i MS Excel
  • Umiejętność obsługi programu kadrowo-płacowego Quorum
  • Umiejętność obsługi programu Płatnik
  • Umiejętność obsługi Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. LEX, Legalis
  • Umiejętności interpersonalne: komunikatywność, pracy w zespole, analitycznego myślenia, wysoka kultura osobista, asertywność, rzetelność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu prawa pracy
  • Studia podyplomowe z zakresu kadr i płac w prawie i praktyce


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego
  • Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgodę na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z obszaru prawa pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia studiów podyplomowych z zakresu kadr i płac w prawie i praktyce

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-11
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „ogłoszenie nr 143305”
    Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Głównej MAP:
    Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    01/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi