Opis stanowiska pracy
Biuro Nadzoru Wewnętrznego w MSWiA Inspektor Nadzoru Wewnętrznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista Wydział Ogólny Biura Nadzoru Wewnętrznego w MSWiA 02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi sprawy osobowe funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej, oddelegowanych do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego.
- Prowadzi sprawy osobowe pracowników zatrudnionych przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego.
- Weryfikuje kandydatów do oddelegowania do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego, a także funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej i Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej w trakcie tego oddelegowania – w zakresie przebiegu służby lub dawania rękojmi należytego wykonywania zadań.
- Prowadzi, we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą w sprawach organizacji Policji i Straży Granicznej, spraw związanych z uprawnieniami ministra właściwego do spraw wewnętrznych w zakresie: ustalania regulaminu organizacyjnego BSWP i regulaminu organizacyjnego BSWSG oraz określenia zasad naliczeń etatowych w BSWP oraz określenia liczby i rodzaju etatów w BSWSG.
- Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa właściwymi w sprawach finansów w zakresie ustalania oraz potwierdzania uposażeń funkcjonariuszy i pracowników BNW oraz współpracuje z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą w sprawach obronnych w zakresie wyłączania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny pracowników zatrudnionych w BNW oraz nadawania im przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do służby w jednostce zmilitaryzowanej.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach osobowych pozostających we właściwości MSWiA, dotyczących oddelegowanych do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej i Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej.
- Przyjmuje, rozpatruje i załatwia skargi, wnioski oraz petycje pozostające we właściwości Biura Nadzoru Wewnętrznego.
- Opracowuje stanowiska lub projekty odpowiedzi na wpływające do Biura Nadzoru Wewnętrznego interpelacje i zapytania poselskie, interwencje parlamentarzystów oraz wystąpienia naczelnych i centralnych organów administracji publicznej.
Warunki pracy Budynek przy ul. Stefana Batorego 5 w Warszawie.
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
Praca administracyjno-biurowa.
Pracownik wykonuje zadania zarówno o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze (praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę) oraz zadania o charakterze dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie miejsca pracy oraz poza nim (realizowanie obowiązków wynikających z reprezentowania urzędu na zewnątrz oraz kontaktów służbowych z przedstawicielami podległych służb).
Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w zakresie prowadzenia obsługi kadrowej oraz 5 lat w zakresie pracy w komórkach kontroli.
pozostałe wymagania niezbędne: - Doświadczenie zawodowe, co najmniej 10 lat, w jednostce nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych tj. w Policji lub Straży Granicznej lub Służbie Ochrony Państwa lub Państwowej Straży Pożarnej.
- Studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Znajomość aktów prawnych obowiązujących w służbach nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w tym ustaw: o Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Ochrony Państwa oraz o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
- Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
- Znajomość obsługi komputera – programy Word i Excel.
- Znajomość systemu kadrowego Fortech.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w komórce kadr oraz 5 lat w komórce kontroli, jak również w zakresie doświadczenia zawodowego, co najmniej 10 lat, w jednej z jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ściśle tajne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ścisle tajne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówOświadczenie o znajomości systemu kadrowego Fortech oraz znajomości obsługi komputera, w tym programów Word i Excel.Oświadczenie dotyczące ukończenia studiów podyplomowych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-21
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Nadzoru Wewnętrznego
w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5,
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie: BNW MSWiA
lub składać osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie
w godz. 8.00-16.00