Opis stanowiska pracy


Biuro Nadzoru Wewnętrznego w MSWiA

Inspektor Nadzoru Wewnętrznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista Wydział Ogólny Biura Nadzoru Wewnętrznego w MSWiA

02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy osobowe funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej, oddelegowanych do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego.
  • Prowadzi sprawy osobowe pracowników zatrudnionych przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego.
  • Weryfikuje kandydatów do oddelegowania do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego, a także funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej i Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej w trakcie tego oddelegowania – w zakresie przebiegu służby lub dawania rękojmi należytego wykonywania zadań.
  • Prowadzi, we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą w sprawach organizacji Policji i Straży Granicznej, spraw związanych z uprawnieniami ministra właściwego do spraw wewnętrznych w zakresie: ustalania regulaminu organizacyjnego BSWP i regulaminu organizacyjnego BSWSG oraz określenia zasad naliczeń etatowych w BSWP oraz określenia liczby i rodzaju etatów w BSWSG.
  • Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa właściwymi w sprawach finansów w zakresie ustalania oraz potwierdzania uposażeń funkcjonariuszy i pracowników BNW oraz współpracuje z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą w sprawach obronnych w zakresie wyłączania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny pracowników zatrudnionych w BNW oraz nadawania im przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do służby w jednostce zmilitaryzowanej.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach osobowych pozostających we właściwości MSWiA, dotyczących oddelegowanych do wykonywania zadań w Biurze Nadzoru Wewnętrznego funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej i Służby Ochrony Państwa oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej.
  • Przyjmuje, rozpatruje i załatwia skargi, wnioski oraz petycje pozostające we właściwości Biura Nadzoru Wewnętrznego.
  • Opracowuje stanowiska lub projekty odpowiedzi na wpływające do Biura Nadzoru Wewnętrznego interpelacje i zapytania poselskie, interwencje parlamentarzystów oraz wystąpienia naczelnych i centralnych organów administracji publicznej.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5 w Warszawie.


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


Warunki dotyczące charakteru pracy:


Praca administracyjno-biurowa.
Pracownik wykonuje zadania zarówno o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze (praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę) oraz zadania o charakterze dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie miejsca pracy oraz poza nim (realizowanie obowiązków wynikających z reprezentowania urzędu na zewnątrz oraz kontaktów służbowych z przedstawicielami podległych służb).
Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w zakresie prowadzenia obsługi kadrowej oraz 5 lat w zakresie pracy w komórkach kontroli.


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe, co najmniej 10 lat, w jednostce nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych tj. w Policji lub Straży Granicznej lub Służbie Ochrony Państwa lub Państwowej Straży Pożarnej.
  • Studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • Znajomość aktów prawnych obowiązujących w służbach nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w tym ustaw: o Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Ochrony Państwa oraz o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
  • Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Znajomość obsługi komputera – programy Word i Excel.
  • Znajomość systemu kadrowego Fortech.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w komórce kadr oraz 5 lat w komórce kontroli, jak również w zakresie doświadczenia zawodowego, co najmniej 10 lat, w jednej z jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ściśle tajne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ścisle tajne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Oświadczenie o znajomości systemu kadrowego Fortech oraz znajomości obsługi komputera, w tym programów Word i Excel.
  • Oświadczenie dotyczące ukończenia studiów podyplomowych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-21
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Nadzoru Wewnętrznego
    w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
    ul. Stefana Batorego 5,
    02-591 Warszawa
    Z dopiskiem na kopercie: BNW MSWiA

    lub składać osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie
    w godz. 8.00-16.00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi