Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Sieci Dróg Krajowych, Departament Dróg Publicznych 00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Zapewnia jednolitość realizacji inwestycji drogowych na istniejącej sieci dróg krajowych, w tym związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów oraz integracją tej infrastruktury z infrastrukturą dróg samorządowych;
- Prowadzi sprawy w zakresie zapewnienia finansowania realizacji zadań z zakresu dróg krajowych, w tym związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów z budżetu państwa oraz realizowanych w ramach programów wieloletnich takich jak: Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021 – 2024, Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku, w tym: wykonuje zadania dysponenta części budżetowej, dotyczących uzgadniania programów inwestycji budowlanych realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), finansowanych lub dofinansowywanych ze środków budżetu państwa i ich zmian; akceptuje wartość kosztorysową dla tych inwestycji; ocenia zasadność realizacji inwestycji; analizuje i ocenia przygotowanie inwestycji; ocenia rozliczenie inwestycji po zakończeniu jej realizacji, bądź zaniechaniu albo czasowym wstrzymaniu; ocenia zasadność zaniechania lub wstrzymania inwestycji; ocenia zasadność i możliwość wznowienia wstrzymanej inwestycji;
- Prowadzi nadzór nad rzeczową realizacją zadań z zakresu dróg krajowych (m.in. związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów), w tym realizowanych w ramach programów wieloletnich takich jak: Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021 – 2024, Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku, ujętych w programach drogowych (zatwierdzone Programy Inwestycji), w tym gromadzi i analizuje dokumentację i informacje dostarczane przez GDDKiA na temat postępu prac przygotowawczych oraz realizacji zadań drogowych, a także diagnozuje występujące problemy i ich przyczyny oraz rekomenduje działania naprawcze. Dokonuje oceny rzeczowego i finansowego postępu realizacji drogowych inwestycji budżetowych na podstawie comiesięcznego monitoringu zadań na sieci dróg krajowych otrzymywanego z GDDKiA;
- Współpracuje z Pełnomocnikiem Ministra Infrastruktury do spraw rozwoju ruchu rowerowego, w tym w szczególności w zakresie opracowywania polityki rowerowej;
- Przygotowuje odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego;
- Monitoruje działania GDDKiA w zakresie realizacji polityki, strategii, programów i planów w zakresie remontów, utrzymania i ochrony dróg krajowych.
Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams lub inny darmowy komunikator
możliwy do zainstalowania na telefonie)
Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.
UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość sektora drogowego
- Znajomość procesu realizacji inwestycji drogowych
- Znajomość zasad funkcjonowania finansów publicznych i finansowania dróg publicznych w Polsce
- Umiejętność posługiwania się komputerem w środowisku Microsoft Office (Excel na poziomie zaawansowanym)
- Umiejętności analityczne
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2024-11-09
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DDP-133/24", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00