Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Analiz w Departamencie Instrumentów Rozwojowych

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizuje zadania związane z planowaniem i obsługą finansową państwowego funduszu celowego Funduszu Inwestycji Kapitałowych, a w szczególności:
  • - bierze udział w opracowywaniu planów finansowych oraz aktualizacji (zmiany) planów finansowych funduszu, we współpracy w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w opracowywaniu raportów finansowych, w tym sprawozdań okresowych i rocznych, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - monitoruje wpłaty na rachunek funduszu prowadzony w BGK dokonywane przez podmioty wskazane w rozdziale 5a ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, w tym w szczególności monitoruje terminy i wysokości wpłat w oparciu o posiadane dokumenty i informacje, oraz wyjaśnia wszelkie rozbieżności w tym zakresie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów oraz departamentami nadzoru,
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji utworzenia lokat terminowych ze środków Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji wypłat z rachunku bankowego do obsługi Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa w odniesieniu do składanych wniosków o środki z Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji prowadzenia czynności związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi zgromadzonymi na rachunku Fundusz Inwestycji Kapitałowych.
  • Współpracuje z BGK oraz realizuje czynności w zakresie zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów o świadczenie usług powierniczych i prowadzenie rachunków depozytowych, w tym przygotowuje i składa dyspozycje przeniesienia instrumentów finansowych.
  • Realizuje zadania związane z obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji oraz udzielaniem pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w celu prezentacji wiarygodnych danych oraz wyników analiz służących podejmowaniu decyzji na wyższym szczeblu, a w szczególności:
  • - rozpatruje wnioski złożone przez spółki, w tym spółki z udziałem Skarbu Państwa, oraz przygotowuje rekomendacje dla Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie nabywania lub obejmowania akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - przygotowuje projekty umów lub projekty ich aneksów,
  • - monitoruje prawidłowość i efektywność wykorzystania środków funduszy celowych przez spółki, w których Minister objął lub nabył akcje (udziały) ze środków funduszy celowych lub udzielił pożyczki oraz wykonuje inne zadania związane z realizacją zawartych umów w celu ochrony interesu Skarbu Państwa;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie naliczenia kar umownych/sum gwarancyjnych oraz zwrotu otrzymanych przez spółki środków, zgodnie z odpowiednimi zapisami zawartych umów inwestycyjnych (pożyczek), w tym przygotowuje stosowne oświadczenia lub wezwania do zapłaty.
  • Opiniuje dokumenty związane z udzielaniem przez Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra wsparcia kapitałowego na rzecz spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa.
  • Prowadzi prace związane z planowaniem i wykorzystaniem środków budżetowych, w tym opracowuje projekty planu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, oraz planowaniem zamówień publicznych, w zakresie spraw będących we właściwości Departamentu.
  • Tworzy i obsługuje narzędzia analityczne, w celu umożliwienia przeprowadzenia oceny wybranych obszarów działalności spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa, które otrzymały wsparcie ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji, w tym dokonuje analiz sprawozdań finansowych spółek oraz przygotowuje raporty zawierające analizy dotyczące sytuacji ekonomicznofinansowej spółek w zakresie umów zawieranych w ramach Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz wewnętrznych aktów prawnych, przygotowuje i aktualizuje wkład do projektu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa w zakresie zadań Departamentu oraz projekt wewnętrznego regulaminu Departamentu, a także współpracuje z pracownikami Departamentu przy prowadzeniu procesu legislacyjnego.
  • Opracowuje odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie, a także wnioski o udostępnienie informacji publicznych, skargi, wnioski, petycje oraz inne wystąpienia dotyczące zakresu działania Departamentu.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca przy komputerze.

  • Zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,

  • miejsce pracy: III piętro

  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze
    wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  • Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną
    telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.

  • Informacja o obowiązywaniu w Ministerstwie Aktywów Państwowych wewnętrznej procedury zgłaszania
    informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
    14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, znajdują się na stronie Ministerstwa:
    https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/informacja-o-obowiazywaniu-w-ministerstwie-aktywowpanstwowych-
    wewnetrznej-procedury-zglaszania-informacji-o-naruszeniach-prawa-i-podejmowania-dzialannastepczych.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze rachunkowości lub finansów.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych.
  • Znajomość ustawy o rachunkowości.
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Znajomość zasad rachunkowości i rewizji finansowej,
  • Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych.
  • Znajomość kierunków polityki gospodarczej.
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. Lex, Legalis.
  • Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego.
  • Umiejętności i kompetencje: organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, współpracy w zespole, myślenia analitycznego, rzetelność, kreatywność, komunikatywność.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości spółek i jednostek sektora finansów publicznych, sporządzania analiz finansowych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Znajomość zagadnień z zakresu oceny projektów inwestycyjnych, wyceny przedsiębiorstw, analizy ekonomiczno-finansowej sprawozdań finansowych.
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność.
  • Umiejętność prognozowania.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości spółek i jednostek sektora finansów publicznych, sporządzania analiz finansowych.
  • Kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-17
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie: „ogłoszenie nr 150379"

    Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
    Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi