Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Administratorów w Departamencie Informatyzacji i Cyberbezpieczeństwa

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Administruje, koordynuje i zarządza rozwiązaniami poczty elektronicznej Ministerstwa (serwery produkcyjne Microsoft Exchange oraz Lotus Notes, serwery Blade i pozostałe elementy IT). Obsługuje informatyczne elementy IT poprzez utrzymanie i konfigurację.
  • Realizuje wdrożenia elementów i usług IT, analizuje konfiguracje i dostosowuje rozwiązania do istniejącej infrastruktury IT Ministerstwa. Sprawuje nadzór, kontrolę merytoryczną i koordynuje działania nad wdrożeniami wykonywanymi zasobami własnymi oraz firm zewnętrznych.
  • Archiwizuje i prowadzi nadzór nad polityką archiwizacji zasobów danych poczty elektronicznej, konfiguracji oraz logów systemowych na wydzielonych systemach bądź nośnikach. Prowadzi wykaz użytkowników identyfikowanych na serwerach oraz rejestruje uprawnienia.
  • Projektuje i analizuje rozwiązania globalnej infrastruktury IT.
  • Opracowuje i analizuje dokumentację techniczną, raporty, procedury systemowe i instrukcje działania dla pracowników, w tym obsługi IT.
  • Współpracuje z pozostałymi administratorami w zakresie utrzymania i eksploatacji funkcjonujących w Ministerstwie systemów informatycznych.
  • Bierze udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych z zakresu działalności Wydziału, w tym przygotowuje wkład do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projektów umów. Bierze udział w pracach zespołów negocjacyjnych.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca przy komputerze,

  • nietypowe godziny pracy, w tym dyżury (wykonywanie prac wdrożeniowych lub naprawczych poza standardowymi godzinami pracy, również w godzinach nocnych i dniach wolnych od pracy),

  • praca pod presją czasu.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,

  • miejsce pracy: parter

  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze
    wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  • Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną
    telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.

  • Informacja o obowiązywaniu w Ministerstwie Aktywów Państwowych wewnętrznej procedury zgłaszania
    informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
    14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, znajdują się na stronie Ministerstwa:
    https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/informacja-o-obowiazywaniu-w-ministerstwie-aktywowpanstwowych-
    wewnetrznej-procedury-zglaszania-informacji-o-naruszeniach-prawa-i-podejmowania-dzialannastepczych.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w obszarze informatyki lub pokrewnych dziedzin technicznych lub ekonomicznych ze
specjalizacją informatyczną.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie zarządzania zasobami IT lub administrowania systemami teleinformatycznymi.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy - Prawo zamówień publicznych.
  • Znajomość ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  • Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Biegła znajomość systemów operacyjnych.
  • Znajomość budowy, konfiguracji i zabezpieczeń sieci komputerowych.
  • Znajomość rozwiązań poczty elektronicznej opartych na Microsoft Exchange.
  • Znajomość rozwiązań technicznych typu Blade.
  • Znajomość różnych typów urządzeń mobilnych i umiejętność ich konfiguracji oraz obsługi.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Umiejętności i kompetencje: pracy w zespole, dobrej organizacji pracy, komunikatywność, rzetelność.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość różnych typów baz danych i umiejętność ich obsługi.
  • Znajomość rozwiązań opartych na Open Source.
  • Znajomość zabezpieczeń antyspamowych i antywirusowych.
  • Podstawowa znajomość administracji aplikacjami Lotus Notes.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych dokumentów). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
  • [Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-24
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa

    Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
    Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi