Opis stanowiska pracy


Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw realizacji zadań wojewody wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia

25-516 Kielce al. IX Wieków Kielc 3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • kontroluje jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • kontroluje jednostki samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań dotyczących wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i wykonywanych adopcji
  • prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji o wydaniu lub cofnięciu zezwolenia na prowadzenie lub wyrażeniu zgody na likwidację placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych
  • nadzoruje i kontroluje samorządy gminne w zakresie realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
  • sporządza sprawozdania rzeczowo - finansowe z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego i przekazuje je właściwemu ministrowi
  • prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach skarg i wniosków związanych z działalnością jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej


Warunki pracy

Praca w siedzibie Urzędu, budynek A, piętro VI, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, permamentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, kontakty zewnętrzne z: jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, Departamentem Polityki Rodzinnej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.


Windy w budynku przystosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, najbliższa toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami na parterze budynku A.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz własnoręcznie podpisane:



        - oświadczenia,


        - list motywacyjny,


        - CV.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo, administracja, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji
lub:
w pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw: o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
  • Znajomość rozporządzenia w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej
  • Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, kodeks postępowania administracyjnego
  • Znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • List motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • CV- zawierające dane, o których mowa w art. 22(1) §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe oraz pozostałe informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
    Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-18
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach
    al. IX Wieków Kielc 3
    25-516 Kielce

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/11/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi