Opis stanowiska pracy
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw obsługi administracyjnej w Oddziale do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności i Stopniu Niepełnosprawności w Wojewódzkim Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności 31-156 Kraków Basztowa 22
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Przygotowuje projekty decyzji administracyjnych wydawanych w postępowaniu odwoławczym przez członków składów orzekających - orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, w szczególności na podstawie dokumentacji z protokołowanych przez siebie posiedzeń składów orzekających oraz projekty postanowień i innych rozstrzygnięć kończących postępowania drugoinstancyjne. Współpracuje na bieżąco z członkami Wojewódzkiego Zespołu, koordynuje pracę co najmniej dwóch specjalistów, w tym: lekarzy, psychologów, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pedagogów. Dokonuje wstępnej oceny formalno–prawnej akt odwoławczych wpływających do zespołu w celu zapewnienia terminowego i zgodnego z przepisami trybu postępowania orzeczniczego prowadzonego w drugiej instancji.
- Realizuje zadania związane z postępowaniami sądowymi, prowadzonymi w wyniku złożonych odwołań od decyzji Wojewódzkiego Zespołu do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, w tym: dokonuje oceny formalno-prawnej odwołania złożonego do sądu, współpracuje na bieżąco ze specjalistami orzecznikami w celu przeprowadzenia samokontroli decyzji orzeczniczej, przygotowuje akta sprawy do przesłania do Sądu, rejestruje wyroki wpływające z Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych oraz Sądu Okręgowego
- Organizuje posiedzenia składów orzekających poprzez ustalanie comiesięcznego harmonogramu posiedzeń z orzecznikami - członkami wojewódzkiego zespołu: lekarzami, psychologami, pracownikami socjalnymi, doradcami zawodowymi, pedagogami, odpowiednio do liczby wpływających odwołań. Sporządza zawiadomienia o posiedzeniu składu orzekającego dla stron postępowania oraz monitoruje terminowość wyznaczanych posiedzeń składów orzekających w stosunku do wpływających odwołań. Rejestruje korespondencję przychodzącą do zespołu
- Prowadzi rejestry odwołań wpływających do Wojewódzkiego Zespołu oraz koordynuje zadania wykonywane przez lekarzy analityków oceniających kompletność i aktualność dokumentacji orzeczniczej (medycznej)
- Planuje, organizuje i wykonuje zadania związane z obsługą administracyjną badań specjalistycznych (w tym psychologicznych) osób ubiegających się o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, na podstawie skierowań wystawianych przez członków wojewódzkiego i powiatowych zespołów orzekających, prowadzi ich rejestr w formie tradycyjnej i elektronicznej (EKSMOoN)
- Udziela osobom składającym odwołania od orzeczeń powiatowych zespołów orzekających oraz instytucjom współpracującym (w szczególności jednostkom pomocy społecznej, zakładom opieki zdrowotnej), pełnej i wyczerpującej informacji o trybie i zasadach postępowania orzeczniczego, w szczególności prowadzonego przed wojewódzkim zespołem
Warunki pracy Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, zagrożenie korupcją, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), protokołowanie posiedzeń składów orzekających w godzinach popołudniowych (tj. od około 15:00 do 21:00) oraz w soboty, przygotowanie decyzji administracyjnych, na podstawie których osoby niepełnosprawne korzystają szeregu ulg i uprawnień, bezpośrednia obsługa stron postępowania -przyjmowanie pism, udzielenie ustnych wyjaśnień.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie ustalono Procedurę w sprawie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U z 2024 r. poz. 928). Pełna informacja o tym kto może zostać sygnalistą, z jakich obszarów można wewnętrznie zgłaszać naruszenie prawa oraz w jaki sposób tego poufnie dokonać, dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MUW w Krakowie (zakładka „Sygnaliści”) pod adresem: https://bip.malopolska.pl/muw,m,430357,sygnalisci.html
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej - potwierdzone kopiami dokumentów
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- znajomość ustawy o świadczeniu wspierającym
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów
- umiejętności analityczne
- umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
- wysoka kultura osobista
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres, umiejętności działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych
- umiejętność organizacji pracy własnej oraz w zespole
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2024-12-16
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynkę podawczą ePUAP lub mailową.
Składanie dokumentów z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy ON- 47-2024”
Osobiście (na dzienniku podawczym) lub droga pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
Dokumenty przesyłane elektronicznie muszą być podpisane profilem zaufanym ePUAP lub odręcznie podpisane i zeskanowane