Opis stanowiska pracy
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw kontroli w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przeciwdziałania przemocy domowej w Wydziale Polityki Społecznej w Oddziale Nadzoru i Kontroli Wspierania Rodziny 50-153 Wrocław Pl. Powstańców Warszawy 1
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - kontroluje pod względem merytorycznym, w tym przy użyciu systemu teleinformatycznego, realizację zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, a także zgodność zatrudniania pracowników w/w jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
- prowadzi postępowania administracyjne w I instancji, na wniosek powiatu lub samorządu województwa oraz innych podmiotów uprawnionych, dotyczące wydawania, cofania, zmiany i wygaszania zezwoleń na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, wydawania zgody na likwidację placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
- bierze udział, jako obserwator, w posiedzeniach ośrodka adopcyjnego dotyczących kwalifikowania dziecka do przysposobienia, dokonywania wstępnej oceny kandydata do przysposobienia dziecka oraz wydawania opinii kwalifikacyjnej kandydata do przysposobienia dziecka
- rozpatruje wnioski na przyjęcie do placówki opiekuńczo-wychowawczej typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno-terapeutycznego kolejnego dziecka pomimo przekroczenia dopuszczalnego limitu miejsc oraz na przyjęcie większej liczby dzieci do placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego lub regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej
- prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w sprawie nałożenia kary pieniężnej za nierealizowanie zaleceń pokontrolnych
- gromadzi informacje o liczbie miejsc w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie danego powiatu
- prowadzi rejestry placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych
- rozpatruje skargi i wnioski w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Warunki pracy Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na pierwszym piętrze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax). Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku prawo, administracja, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną lub pedagogikę opiekuńczo - wychowawczą
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub w innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wraz z aktami wykonawczymi
- znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (w zakresie załatwiania spraw oraz postępowań administracyjnych)
- wymagane kompetencje: komunikacja, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- dołącz do aplikacji wypełnione wzory obowiązkowych oświadczeń dla osób aplikujących do pracy w Urzędzie, które znajdziesz pod linkiem: https://bip.duw.pl/bip/praca-w-duw/oswiadczenia-i-klauzula-inform/21,Oswiadczenia-i-klauzula-informacyjna-RODO.html
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2024-10-16
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Dolnośląski Urząd Wojewódzki, pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
- osobiście do sekretariatu w budynku DUW we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, pok. 0200
- elektronicznie przez ePUAP na adres skrytki ePuap: /req49xn18v/skrytka z dopiskiem "Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej PS/NKWR/01/10/2024"
- lub w formie papierowej (pocztą) na adres: Dolnośląski Urząd Wojewódzki, pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław z dopiskiem na kopercie ,,Oferta pracy – nr ogłoszenia 143404” – o przyjęciu oferty do naboru decyduje data stempla pocztowego