Opis stanowiska pracy
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor do spraw ewidencji składników majątku i rozliczeń w Wydziale Finansów i Budżetu 10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, składników majątku o niskiej wartości, składników majątkowych użytkowanych przez inne jednostki oraz użytkowanych przez Urząd będące własnością innych jednostek poprzez dokonywanie w księgach pomocniczych wpisów dot. przychodów na podstawie dowodów OT, protokołów nieodpłatnego przekazania (dowód PT), protokołów zmiany miejsca użytkowania (dowód MT). Dokonywanie pełnych wpisów dotyczących rozchodów na podstawie protokołów likwidacji (dowód LT), protokołów nieodpłatnego przekazania (dowód PT), protokołów zmiany miejsca użytkowania (dowód MT) - w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki majątkiem Urzędu,
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem w ramach zawieranych umów najmu i udostępniania składników majątku, rozliczanie należności tj. : kosztów eksploatacji, konserwacji i mediów (ogrzewanie, energia elektryczna, dozór, wywóz nieczystości, woda i ścieki). Wystawianie faktur VAT (refaktury, faktury korygujące, duplikaty faktur) najemcom i dzierżawcom według zasad i terminów określonych przepisami ustawy VAT oraz zgodnie z zawartymi umowami z tytułu czynszu bądź dzierżawy - w celu zapewnienia naliczania i pobierania należnych dochodów budżetu państwa,
- Prowadzenie spraw związanych gospodarką magazynową poprzez dekretację dokumentów dotyczących przychodów i rozchodów magazynowych na podstawie dowodu przyjęcia do magazynu (dowód PZ), przyjęcia do magazynu zwrotu materiałów uprzednio wydanych (dowód Pw), wydania lub sprzedaży materiałów (dowód Wz), wydania materiałów z magazynu (dowód Rw), przyjęcia materiałów z innego magazynu (dowód Mm) oraz comiesięcznie uzgadnianie zapisów na kontach syntetycznych i analitycznych z zapisami wynikającymi z ewidencji prowadzonej przez Wydział Obsługi Urzędu – w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki magazynowej,
- W ramach przeprowadzanych okresowych i doraźnych inwentaryzacji - wycena arkuszy spisów z natury w zakresie prowadzonej ewidencji ilościowo-wartościowej i gospodarki magazynowej oraz porównanie sporządzanego spisu z natury ze stanem ewidencyjnym pod kątem określenia różnic inwentaryzacyjnych - w celu ustalenia faktycznego stanu rzeczowych składników majątkowych, jak też wyjaśnienia różnic pomiędzy stanem stwierdzonym podczas inwentaryzacji, a stanem wynikającym z ewidencji księgowej,
- Naliczanie i ustalanie stawek odpisów amortyzacyjnych metodą liniową zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych (KŚT) - w celu umorzenia wartości składników majątku oraz dla celów ewidencyjnych i badań statystycznych,
- Planowanie dochodów budżetu państwa wynikających z zawartych umów najmu i dzierżawy składników majątku podmiotom zewnętrznym, bieżąca aktualizacja planu dochodów na podstawie wprowadzanych zmian do umów, właściwe klasyfikowanie dochodów - w celu zapewnienia racjonalnych podstaw do planowania budżetu państwa.
Warunki pracy · praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu
· kontakt z klientem zewnętrznym
· narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaruczasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie)
· wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
· Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu;
· Oświadczenia kandydatów o treści innej niż wskazana w ogłoszeniu o naborze uznawane będą za nieprawidłowe, a tym samym aplikacje nie będą spełniać wymagań formalnych
· Oświadczenia i list motywacyjny muszą być podpisanie własnoręcznie
· Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia
· Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego
· Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
· Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu i miejsca naboru dostępne będą na stronie https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/praca-w-urzedzie oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym W-M UW w Olsztynie w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert;
· Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Niekompletne dokumenty nie zostaną zakwalifikowane do dalszego etapu;
· Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane, po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone;
· Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/praca-w-urzedzie
· Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze na tym stanowisku to ok. 4 750 zł brutto.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.);
- Znajomość ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.;
- Znajomość Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 226);
- Znajomość ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 361.).;
- Znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572.);
- Znajomość ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 104).
- Znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - przeszkolenie z obsługi programów finansowo-księgowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydat nie pracował, nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
- Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
- W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z obsługi programów finansowo-ksiegowychDokumenty należy złożyć do: 2024-08-02
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn (pok. 121)
z dopiskiem "ogłoszenie nr (właściwy dla danego ogłoszenia oraz miejsce pracy)" na liście motywacyjnym