#

KIEROWNIK DO SPRAW: ZARZĄDZANIA, DORADZTWA, KONSULTACJI W WYDZIALE ORGANIZACJI I NADZORU (NR 0425)

URZĄD STATYSTYCZNY W BYDGOSZCZY

Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0425


Obowiązki:

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
- planowanie, organizowanie i nadzorowanie prac komórki organizacyjnej,
- prowadzenie systemu kontroli zarządczej w tym zarządzanie ryzykiem,
- nadzorowanie i prowadzenie kontroli wewnętrznych Urzędu,
- przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych, regulaminów, umów, instrukcji, zasad, wytycznych,
- nadzór nad prowadzeniem archiwum zakładowego w siedzibie Urzędu,
- koordynowanie działań wynikających z systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w statystyce publicznej, z wyłączeniem działań dotyczących cyberbezpieczeństwa,
- zarządzanie serwisem Intranetowym Urzędu,
- koordynowanie prac związanych z obsługą skarg i wniosków niedotyczących realizacji obowiązku sprawozdawczego, w tym wniosków o udostępnianie informacji publicznej,
- koordynowanie i organizowanie wewnętrznych narad, spotkań, posiedzeń i konferencji.

CHARAKTER PRACY: Umowa o pracę na czas określony w korpusie Służby Cywilnej - 1 rok.

RÓWNOŚĆ SZANS
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:

Budynek: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3.
- siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy mieści się budynku, którego zarządcą jest Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki, bezpośrednio przy wejściu do budynku od ul. Ks. Stanisława Konarskiego są dwa miejsca postojowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością,
- pomieszczenia Urzędu Statystycznego rozmieszczone zostały na parterze, I i VII piętrze oraz w części piwnicznej budynku. Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków,
- wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego; wejście jest wyposażone w drzwi przesuwne z czujnikami ruchu, co umożliwia ich automatyczne otwieranie; portiernia budynku znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
- budynek, w którym mieści się siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jest w znacznym stopniu dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością; pozbawiony jest progów utrudniających poruszanie się na wózkach inwalidzkich, a także wyposażony jest w szerokie drzwi prowadzące na poszczególne piętra Urzędu,
- w budynku znajduje się 5 wind pasażerskich wyposażonych w drzwi przesuwne, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym poruszających się na wózku inwalidzkim,
- punkt obsługi klienta, sala konferencyjna i biblioteka w siedzibie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy są wyposażone w pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących oraz oznaczenia na drzwiach w alfabecie Braillea; biblioteka jest wyposażona w lupę powiększającą oraz program do czytania tekstów dla osób niedowidzących i niewidomych,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze holu głównego w korytarzu po prawej stronie od wind,
- urząd zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie w ciągu 3 dni roboczych; w pozostałych pomieszczeniach Urzędu i w budynku (z wyjątkiem wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braillea, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

DLACZEGO WARTO ZATRUDNIĆ SIĘ W URZĘDZIE STATYSTYCZNYM W BYDGOSZCZY:
- otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:
- korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,
- Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,
- okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;
- otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:
- dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane trzynastką,
- nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,
- nagrody jubileuszowe;
- możesz liczyć na:
- stabilne zatrudnienie,
- pracę w miłej atmosferze,
- ciekawe i zróżnicowane zadania,
- pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,
- wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
- dopasowanie godzin pracy do Twoich potrzeb,
- dofinansowanie do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowanie do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świąteczne bony, czy pożyczkę mieszkaniową z preferencyjnym oprocentowaniem,
- możliwość wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Języki:

  • angielski, w mowie - B2 - wyższy średnio zaawansowany, w piśmie - B2 - wyższy średnio zaawansowany

Umiejętności i uprawnienia:

  • bardzo dobra znajomość pakietu MS Office

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • WYMAGANIA KONIECZNE:- wykształcenie wyższe,- doświadczenie zawodowe: minimum 3 lata w zarządzaniu personelem,- znajomość języka angielskiego na poziomie B2,- znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej,- znajomość ustawy o służbie cywilnej,- znajomość ustawy o statystyce publicznej ,- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO,- znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki polskiej i europejskiej,- znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,- umiejętność korzystania z aktów prawnych,- umiejętność bezpośredniego realizowania kontroli lub zadań audytowych,- bardzo dobra organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów,- bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint,- umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji,- posiadanie obywatelstwa polskiego,- korzystanie z pełni praw publicznych,- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 19441990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.Wymagania dodatkowe:- doświadczenie zawodowe: 5 lat w administracji publicznej w komórkach organizacyjnych lub stanowiskach ds. kontroli,- wykształcenie wyższe na kierunku:- administracja, - ekonomia, - prawo,- zarządzanie, - audyt i kontrola/ studia podyplomowe z zakresu audytu i kontroli,- przeszkolenie w zakresie:- aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,- obiegu dokumentów oraz przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt,- dobrze rozwinięte zdolności komunikacyjne,- umiejętność pracy w zespole,- znajomość zasad techniki prawodawczej,- umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia.


Miejsce pracy: 85-066 Bydgoszcz, powiat: m. Bydgoszcz, woj: kujawsko-pomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 3

Wymagane dokumenty: DOKUMENTY OBLIGATORYJNE:- własnoręcznie podpisany list motywacyjny oraz życiorys/CV,- kopię dokumentu potwierdzającego poziom uzyskanego wykształcenia,- kopię dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego,- kopię dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie znajomości języka angielskiego,- wymagane oświadczenia o posiadanym obywatelstwie, nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, - wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).DOKUMENTY DODATKOWE:- kopię dokumentu potwierdzającego poziom uzyskanego wykształcenia,- kopię dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego,- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii - art. 9 RODO, np. dane o stanie zdrowia).z dopiskiem Rekrutacja 3/2025 prześlij do 02.03.2025 r. w jeden z następujących sposobów:- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).SZCZEGÓLNE POTRZEBY:Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz lub zadzwoń: M.Wilk@stat.gov.pl, 532******.WZORY POMOCNICZE:Na stronie internetowej Urzędu: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/oferty-pracy/ zamieściliśmy pomocnicze wzory:- wzór wymaganych oświadczeń,- wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (patrz pkt IV KLAUZULII O PRZETWARZNIU DANYCH OSOBOWYCH),"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie."DODATKOWE INFORMACJE:Informacji na dodatkowe pytania dotyczące charakteru pracy na stanowisku kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru udzielają pracownicy Wydziału Kadr i Szkolenia:- p. Monika Wilk tel. 532-457-538- p. Katarzyna Bartkowiak tel. 539- 697- 500.Oferta pracy jest prezentowana na stronach internetowych BIP Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy stronie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy http://bydgoszcz.stat.gov.pl/ oraz stronie Urzędu Pracy w Bydgoszczy. Tym samym nie ponosimy odpowiedzialności za treść oferty eksponowanej na innych stronach i portalach internetowych.W związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, na stronie Urzędu Statystycznego (https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/sygnalisci/) zamieściliśmy Procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy. Zachęcamy do zapoznania się z Procedurą.INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCHKandydaci do pracyPoniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[a]I. AdministratorAdministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej Administratorem.II. Inspektor ochrony danychZ inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:- pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz;- pocztę elektroniczną; adres e-mail: iod_usbdg@stat.gov.pl.Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowychAdministrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b[b] i c[c] RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.Inne dane będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.IV. Obowiązek podania danych osobowychPodanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, oraz- w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,- w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO). Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowychPani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą udostępnione podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemu kadrowo-płacowego.W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.VI. Okres przechowywania danych osobowychPani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie do 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.VII. Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzjiPodane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji.VIII. Prawa osoby, której dane dotycząPrzysługuje Pani/Panu prawo do:1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;2. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;3. żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 4. żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;5. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;6. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.[a] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO).[b] Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.[c] Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.Inne informacje:- do składania dokumentów aplikacyjnych zapraszamy również osoby niepełnosprawne,- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%,- PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,- List motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem (w przypadku składania aplikacji drogą elektroniczną należy załączyć skan podpisanych dokumentów),- rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności ,rozmowa kwalifikacyjna,- powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,- oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
21/02/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna, Praca Kadra zarządzająca

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi