Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tychach

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

księgowy do spraw płac sekcja finansów

43-100 Tychy al. Niepodległości 230

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Nalicza i sporządza listy płac, karty wynagrodzeń dla strażaków i pracowników cywilnych.
  • Wykonuje przelewy bankowe środków na wynagrodzenia na indywidualne konta bankowe strażaków i pracowników cywilnych.
  • Rozlicza składki i przygotowuje deklaracje rozliczeniowe do ZUS.
  • Nalicza i odprowadza podatek dochodowy od osób fizycznych dla strażaków i pracowników cywilnych.
  • Sprawdza dokumenty pod względem formalno – rachunkowym.
  • Planuje i kontroluje wydatki osobowe i pochodne od wynagrodzeń.


Warunki pracy


  • Praca o charakterze administracyjno - biurowym z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych,

  • Praca od poniedziałku do piątku wg ustalonego harmonogarmu,

  • Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze budynku,

  • W budynku występują bariery architektoniczne: brak wind, podjazdów i innych ułatwień dla osób z niepełnosprawnoscią ruchową, drzwi wejsciowe do pomieszczeń biurowych o szerokosci 80 cm, pomieszczenia higieniczno - sanitarne nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności: rachunkowość, finanse lub kadry i płace.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej (rozdział 9 i przepisów wykonawczych), kodeks pracy, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ( w szczególności załącznik nr 8) oraz innych aktów prawnych normujących zasady naliczania świadczeń przysługujących pracownikom zatrudnionych w urzędach administracji państwowej, ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości, ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej
  • Znajomość obsługi komputera w środowisku Windows, programów komputerowych pakietu Office: Word, Excel
  • Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odporność na stres, umiejętność organizacji pracy własnej, samodzielność, umiejętność analitycznego myślenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów wykonawczych do rozdziału 7-8 ustawy o PSP, przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Umiejętność obsługi programu Płatnik i programów kadrowo - płacowych
  • Terminowość, rzetelność, własna inicjatywa, samokształcenie, doskonalenie zawodowe


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • „oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-08-19
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA STANOWISKO PRACY W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ”:
    • w sekretariacie Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Tychach, al. Niepodległości 230 w godz. od 8.00 do godz. 15.00 od poniedziałku do piątku lub
    • przesłać na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    al. Niepodległości 230, 43-100 Tychy

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    02/08/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi