Opis stanowiska pracy
Market Manager
Katowice
NR REF.: 1191765
For our client, an international organization, a manufacturer of dedicated components for the chemical, industrial, energy, and transportation sectors, we are looking for a Market Manager with a very good command of English.
Scope of responsibilities for this position:
- Managing the team in accordance with company goals and market strategy; team training
- Developing market strategies with a focus on growth
- Conducting market analysis for sales and distribution opportunities; monitoring current trends and market competition
- Initiating and implementing specific sales plans, developing marketing campaigns, promoting products and services to achieve sales growth and market share, strengthening market leadership
- Expanding the portfolio to new market segments, introducing new products to the market
- Collaborating with factory stakeholders within the organization, Sales teams, Global Construction, and strategy teams to focus on key products, services, and projects
- Building lasting, long-term relationships with customers, delivering the highest quality through professional service
- Training, coaching, and empowering team members with value-based and strategic selling techniques
- Working with the ERP system, focusing on optimising the sales process through team coaching and training
Requirements:
- Many years of sales experience with proven success
- Knowledge and experience in the oil & gas, chemical, and energy sectors
- Ability and experience of working with key clients and corporations, strong business acumen
- Ability to collaborate with the marketing department to generate high-level sales
- Familiarity with B2B environments and direct interaction with stakeholders, such as key clients and corporate clients
- Experience of collaborating with internal teams, including marketing, engineering, and supply chain
- Strategic thinking to align market opportunities with company objectives
- Excellent leadership and people management skills, ease in making sound decisions
- Knowledge of sales techniques
- Expertise in developing and implementing marketing campaigns and sales strategies
- Excellent communication, negotiation, presentation, and organisational skills
- Proficiency in MS Office 365, including Outlook, Word, Excel, OneNote, Teams, PowerPoint; knowledge of CRM tools, Salesforce, HubSpot
- Fluent in spoken and written English (at least B2 level)
Co powinieneś zrobić?Jeśli ta oferta jest idealna dla Ciebie, kliknij ‘Aplikuj’ i prześlij nam swoje aktualne cv.
Hays Poland sp. z o.o. jest agencją zatrudnienia zarejestrowaną w rejestrze prowadzonym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego pod numerem 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 27/02/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Sprzedaż - Przedstawiciele handlowi