Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Poznaniu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy archiwista do spraw nadzoru nad narastającym zasobem archiwalnym w Oddziale kształtowania narodowego zasobu archiwalnego

61-744 Poznań Ul. 23 Lutego 41/43

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie kontroli archiwów zakładowych, w celu sprawdzenia prawidłowości postępowania z materiałami archiwalnymi wchodzącymi do państwowego zasobu archiwalnego i dokumentacją niearchiwalną, w tym sprawdzenia stopnia wdrożenia i przestrzegania przepisów kancelaryjno- archiwalnych, ze szczególnym uwzględnieniem poprawności klasyfikacji i kwalifikacji dokumentacji, a zwłaszcza materiałów archiwalnych
  • Przeprowadzanie ekspertyz archiwalnych w celu: ustalania jednostek organizacyjnych, w których powstają materiały archiwalne wchodzące do państwowego zasobu archiwalnego, oceny wartości archiwalnej dokumentacji, stanu materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, spraw nagłych (np. w następstwie pożaru, zalania, porzucenia dokumentacji)
  • Udzielanie ustnych, pisemnych i telefonicznych instruktaży oraz konsultacji w sprawach związanych z prowadzeniem archiwów zakładowych, składnic akt i postępowaniem z dokumentacją w jednostkach organizacyjnych
  • Prowadzenie akt spraw w systemie EZD oraz eksploatacja dedykowanych baz danych
  • Udział w zebraniach naukowych, szkoleniach specjalistycznych, konferencjach i sympozjach
  • Inne działania związane z nadzorem i kształtowaniem narastającego zasobu archiwalnego


Warunki pracy


  • Praca zarówno w biurze jak i w terenie z koniecznością dojazdów do kontrolowanych podmiotów, często na odległośc kilkudziesięciu kilometrów

  • Praca także w pomieszczeniach magazynowych archiwów zakładowych lub składnic akt, zlokalizowanych często w pomieszczeniach piwnicznych , na strychach itp.

  • Praca przy monitorze ekranowym przekraczająca 4 godziny

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka)

  • Stanowisko zlokalizowane na wysokim parterze (budynek 4 kondygnacyjny)

  • Budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową

  • W budynku brak windy osobowej, brak podjazdów oraz odpowiednio dostosowanej toalety dla osób z niepełnosprawnością



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 miesiąc doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym
  • Biegła umiejętnośc obsługi komputera w zakresie MS Ofifice, poczty elektronicznej
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomośc baz danych i systemów komputerowych funkcjonujących w archiwach państwowych
  • Umiejątność pracy w zespole
  • Prawo jazdy kat. B
  • Znajomość jezyka angielskiego w stopniu komunikatywnym
  • Znajomość neografii gotyckiej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie zaświadczeń o ukończonych kursach

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-08
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Poznaniu
    ul. 23 Lutego 41/43
    61-744 Poznań

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi