#

młodszy konserwator archiwalny

Archiwum Państwowe w Toruniu

Toruń, kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Toruniu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy konserwator archiwalny do spraw konserwacji zbiorów archiwalnych, profilaktyki zasobu Oddział II – ewidencji, opracowania i zabezpieczenia zasobu archiwalnego – Pracownia Konserwacji Archiwaliów

87-100 Toruń Plac Rapackiego 4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Konserwacja i profilaktyka zasobu archiwalnego zgodnie ze sztuką konserwatorską i etyką zawodową (konserwacja jednostkowa i zachowawcza, przeglądy, klasyfikacja zasobu pod kątem konserwacji i profilaktyki; oczyszczanie archiwaliów i wymiana opakowań ochronnych na bezkwasowe).
  • Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej (opisowej i fotograficznej).
  • Realizacja zleceń użytkowników na reprografię materiałów archiwalnych – wykonywanie zdjęć materiałów archiwalnych na zlecenie czytelni akt.
  • Przygotowanie konserwatorskie materiałów archiwalnych do wypożyczenia, ekspozycji, reprografii i digitalizacji.
  • Wykonywanie innych poleceń bezpośredniego zwierzchnika oraz kierownika oddziału.


Warunki pracy

- ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,


- konieczność poruszania się między kondygnacjami (budynek 2 pietrowy),


- wysiłek fizyczny (obsługa sprzętu konserwatorskiego i introligatorskiego),


- praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (zagrożenie czynnikami chemicznymi stosowanymi w pracach konserwatorskich, zagrożenie czynnikami mikrobiologicznymi).


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego
Praca lub staż w zawodzie konserwatora zabytków z papieru i skóry

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego (na poziomie komunikatywnym)
  • Umiejętność wykonywania zdjęć (na potrzeby dokumentacji)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka niemieckiego (bierna)
  • Obsługa komputerowych baz danych i urządzeń biurowych, sprzętu fotograficznego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Toruniu
    Plac Rapackiego 4
    87-100 Toruń

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi