Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy specjalista w Wydziale Analiz Przyrodniczych w Ocenach Oddziaływania na Środowisko w Departamencie Ocen Oddziaływania na Środowisko

02-305 Warszawa Al. Jerozolimskie 136

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • pod nadzorem przełożonego przygotowuje opinie w ramach postępowań prowadzonych w trybach zwyczajnych i nadzwyczajnych (I i II instancji) w zakresie przedstawiającym oddziaływanie przedsięwzięcia na elementy przyrodnicze środowiska, w tym na stan i funkcjonowanie ustawowych form ochrony przyrody;
  • pod nadzorem przełożonego przygotowuje opinie w ramach prowadzonych w Departamencie spraw związanych z realizacją zobowiązań międzynarodowych i dwustronnych, wynikających z Konwencji z Espoo oraz Protokołu strategicznego w zakresie ocen oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym oraz przygotowuje opinie w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko;
  • współtworzy wyjaśnienia dla organów administracji publicznej i innych zainteresowanym podmiotów (w tym dla posłów i senatorów);
  • uczestniczy w opiniowaniu projektów ustaw, rozporządzeń i innych aktów prawnych w części dotyczącej ocen oddziaływania na ustawowe formy ochrony przyrody, w tym obszary Natura 2000;
  • udziela interesantom konsultacji i wyjaśnień dotyczących procedury ocen oddziaływania względem obowiązujących formy ochrony przyrody;
  • współpracuje z innymi Departamentami w ramach GDOŚ oraz organami administracji publicznej, instytucjami, organizacjami pozarządowymi przy tworzeniu stanowisk, wytycznych, dobrych praktyk w części dotyczącej ocen oddziaływania przedsięwzięć na elementy przyrodnicze środowiska, w tym na stan i funkcjonowanie ustawowych form ochrony przyrody.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.


Realizacja zadań wiąże się z:



  • zagrożeniem korupcją

  • krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi

  • częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz


Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.


W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.

  • Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

  • Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).

  • Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do Urzędu.

  • Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe licencjackie lub inżynierskie z dziedziny nauk: - inżynieryjno-technicznych: architektura i urbanistyka, inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka;
- rolniczych: leśnych, rolnictwa i ogrodnictwa, zootechniki i rybactwa;
- społecznych: geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna;
- ścisłych i przyrodniczych: biologicznych, o Ziemi i środowisku; - weterynaryjnych; lub wyższe i studia podyplomowe w w/w zakresie


doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Podstawowa znajomość przepisów:
  • ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
  • ustawy o ochronie przyrody,
  • ustawy Prawo ochrony środowiska,
  • ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenia w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
  • Znajomość zagadnień dotyczących ochrony przyrody i środowiska
  • Umiejętności:
  • analitycznego i syntetycznego myślenia,
  • argumentowania,
  • interpretacji przepisów prawa,
  • pracy w zespole,
  • dobrej organizacji pracy własnej,
  • komunikatywność,
  • obsługi programów pakietu MS Office.
  • Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Przeszkolenie z zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko lub procedur administracyjnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów powierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie przeszkolenia;

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej.

    Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
    Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Al. Jerozolimskie 136
    02-305 Warszawa
    z dopiskiem:
    młodszy specjalista DOOŚ-21/2024

    Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen

    Link do aplikowania online: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=4836f35234cd453194d3b4782f092b83

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi