Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/2511


Obowiązki:

Zadania pracownika socjalnego:
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
2.Prowadzanie postępowań administracyjnych w sprawach przyznania świadczeń pomocy społecznej:
świadczeń pieniężnych: zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, zasiłek celowy, świadczeń niepieniężnych: posiłek, składki na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
3.Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
4.Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
5.Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
6.Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy, w szczególności ustalanie uprawnień do:
a)świadczeń zdrowotnych,
b)świadczeń opiekuńczych,
c)dodatków mieszkaniowych,
d)obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy,
e)świadczeń alimentacyjnych;
f) potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej;
g)przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie;
h)wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie;
h)wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST;
i)przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • umiejętność stosowania w praktyce przepisów prawnych: o pracownikach samorządowych, przepisów prawnych z zakresu prawa pracy, zamówień publicznych, pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych niezbędnych na stanowisku pracownika socjalnego

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: zgodnie z Ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Wymagania pożądane:

Zawód:

  • Pracownik socjalny

Pozostałe wymagania:

  • Praca w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie oraz w rejonie miasta Chełm.Pierwsza umowa o pracę na okres próbny z możliwością przedłużenia, docelowo na czas nieokreślony.Wynagrodzenie: 4800,00 zł brutto + 400 zł (dodatek dla pracownika socjalnego). PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ: https://moprchelm.bip.gov.pl/ogloszenia-o-prace/34429_oferta-pracy.html . Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Chełmie poszukuje pracownika na stanowisko: pracownik socjalny w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Chełmie.1. Wymagania:- wykształcenie i kwalifikacje pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 ust. 1, art.156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,Art. 116 ust. 1"Pracownikiem socjalnym może być osoba posiadająca dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny, dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, dyplom wyższej szkoły zawodowej o specjalności praca socjalna , studia wyższe na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej lub ukończone studia wyższe (licencjackie lub magisterskie) o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie, dyplom ukończenia studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie".Art 116 ust 1aMinister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw szkolnictwa wyższego określi, w drodze rozporzadzenia, wymagane umiejętności, wykaz przedmiotów, minimalny wymiar zajęc dydaktycznych oraz zakres i wymiar praktk zawodowych dla specjalnosci przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego, realizowanej w szkołach wyzszych na kierunkach wymienionych w ust.1, kierując się koniecznoscią odpowiedniego przygotowania absolwentó do wykonywania zawodu pracownika socjalnego.Dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny dotyczy absolwentów szkół policealnych, które kształciły w zawodzie pracownik socjalny. Szkoły te, począwszy od roku szkolnego 2005/2006 nie prowadzą już naboru w zawodzie "pracownik socjalny". Kształcenie w tym zakresie będzie realizowane przez trzyletnie kolegia pracowników służb społecznych, które powstają począwszy od roku szkolnego 2005/2006. Absolwenci kolegiów, zgodnie z przepisem art. 116 ust. 1, po uzyskaniu dyplomu ukończenia kolegium będą mieli uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego.Absolwenci szkół policealnych, którzy uzyskali wcześniej tytuł zawodowy pracownika socjalnego, posiadają i będą posiadać na zasadach praw nabytych uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego. Uprawnienie to zostało jednoznacznie wskazane w przepisie art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej.Słuchacze szkół policealnych, którzy są w trakcie kontynuowania nauki (II roku lub ostatniego semestru) na wydziałach dziennych i zaocznych kształcących pracowników socjalnych, po otrzymaniu dyplomu uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny również nabędą uprawnienia do wykonywania tego zawodu.Ukończenie studiów wyższych pierwszego albo drugiego stopnia o kierunku "praca socjalna" bez względu na zrealizowaną podczas studiów specjalność- uprawnia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego na podstawie art.116 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.Art. 156ust. 1"Osoby, które przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy były zatrudnione na stanowisku pracownika socjalnego na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują uprawnienia do wykonywania zawodu."Dotyczy to osób zatrudnionych na stanowiskach pracowników socjalnych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (przed dniem 1 maja 2004 roku), o ile osoby te były zatrudnione zgodnie z obowiązującymi wcześniej przepisami, tj. posiadały wymagane wcześniejszymi przepisami kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku pracownika socjalnego.ust. 3"Osoby, które w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe magisterskie na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego."Osoby które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 roku kontynuowały studia magisterskie na wyżej wymienionych kierunkach i ukończą studia do dnia 31 października 2007 roku - będą mogły wykonywać zawód pracownika socjalnego. Przepis dotyczy zatem osób, które kontynuowały ww. studia w dniu wejścia w życie nowej ustawy o pomocy społecznej i uzyskają dyplom ich ukończenia w okresie 2 maja 2004 roku - 31 października 2007 roku.Przepis nie dotyczy osób, które ukończyły studia magisterskie na ww. kierunkach przed wejściem w życie nowej ustawy o pomocy społecznej (tj. przed dniem 1.05.2004 r.) i nie podjęły pracy na stanowisku pracownika socjalnego do dnia 30 kwietnia 2004 roku.Przepis nie dotyczy także osób, które kontynuują studia licencjackie na ww. kierunkach.ust. 4"Osoby zatrudnione przed dniem wejścia w życie ustawy na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, które w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia i uzyskają tytuł licencjata, mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego."Osoby, które w dniu wejścia w życie ww. ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 r. były zatrudnione na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, o ile:-w dniu 1 maja 2004 roku kontynuowały studia licencjackie na kierunkach wskazanych ww. przepisem ustawy, a jednocześnie-ukończą ww. studia do dnia 31 października 2007 roku będą mogły po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wykonywać zawód pracownika socjalnego.Przepis dotyczy zatem aspirantów pracy socjalnej, którzy kontynuowali ww. studia w dniu wejścia w życie nowej ustawy o pomocy społecznej i uzyskali bądź uzyskają dyplom ukończenia studiów w okresie 2 maja 2004 roku - 31 października 2007 roku.Przepis ten nie odnosi się do osób zatrudnionych na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, które:- ukończyły studia przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. przed dniem 1 maja 2004 roku lub- zostały zatrudnione na stanowisku aspiranta pracy socjalnej po wejściu w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. po dniu 1 maja 2004 roku.ust. 5"Osoby zatrudnione przed dniem wejścia w życie ustawy na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, które w okresie 5,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe magisterskie na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego."Osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 r. były zatrudnione na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, o ile:- w dniu 1 maja 2004 roku kontynuowały studia magisterskie na kierunkach wskazanych przepisem ust. 5, a jednocześnie- ukończą ww. studia do dnia 31 października 2009 roku będą mogły po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wykonywać zawód pracownika socjalnego.Przepis dotyczy zatem aspirantów pracy socjalnej, którzy kontynuowali ww. studia w dniu wejścia w życie nowej ustawy o pomocy społecznej i uzyskali bądź uzyskają dyplom ukończenia studiów w okresie 2 maja 2004 roku - 31 października 2009 roku.Przepis ten nie odnosi się do osób zatrudnionych na stanowisku aspiranta pracy socjalnej, które:- ukończyły studia przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. przed dniem 1 maja 2004 roku lub- zostały zatrudnione na stanowisku aspiranta pracy socjalnej po wejściu w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, tj. po dniu 1 maja 2004 roku.- umiejętności:- umiejętność stosowania w praktyce przepisów prawnych: o pracownikach samorządowych, przepisów prawnych z zakresu prawa pracy, zamówień publicznych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych niezbędnych na stanowisku pracy pracownika socjalnego,- umiejętność sprawnej obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,- umiejętność pracy w zespole, kreatywność, komunikatywność, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.2. Zadania pracownika socjalnego:Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną w oparciu o przyjęty model oraz z wykorzystaniem narzędzi pracy socjalnej wynikających z przepisów prawa oraz w oparciu o dokumentację wewnętrzną;2. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej a których nie są w stanie pokonać , wykorzystując własne uprawnienia , zasoby i możliwości;3. Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;4. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; 5. Prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka i rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo wychowawczej;6. Występowanie o przydzielenie asystenta rodziny;7. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;8. Opiniowanie o sytuacji rodzin/osób do instytucji zewnętrznych; 9. Obsługa organizacyjno-techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz udział w grupach roboczych w celu rozwiązania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach;10. Diagnozowanie problemów występujących w rodzinie i udzielanie wsparcia;11. Prowadzenie działań prewencyjnych, interwencyjnych oraz wspierających we współpracy z innymi pracownikami Ośrodka, w szczególności z innymi pracownikami socjalnymi oraz lokalnymi instytucjami i organizacjami m.in. poprzez inicjowanie lokalnych partnerstw, budowanie sieci współpracy;12. Organizowanie oraz kierowanie do korzystania z usług poradnictwa prawnego i psychologicznego;13. Realizowanie zadań ośrodka pomocy rodzinie z zakresu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego;14. Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w celu ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej osób i rodzin oraz wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST.; 15. Organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym;16. Prowadzanie postępowań administracyjnych w sprawach przyznania świadczeń pomocy społecznej: świadczeń pieniężnych: zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, zasiłek celowy, świadczeń niepieniężnych: posiłek, składki na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;17. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; 18. Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy; 19. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa; 20. Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy, w szczególności ustalanie uprawnień do: a) świadczeń zdrowotnych, b) świadczeń opiekuńczych, c) dodatków mieszkaniowych, d) obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy, e) świadczeń alimentacyjnych, f) potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej, g) przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie, h) wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie, i) wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST, j) przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji, 21.Przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji,22. Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,23. Podnosić kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie, 24. Terminowo i skutecznie wykonywać powierzone obowiązki służbowe oraz informować bezpośredniego przełożonego o wynikach prac,25. Prowadzić pełną dokumentację dotyczącą podopiecznych/ korzystających z różnych form pomocy/,26. Opracowywać materiały, informacje, sprawozdania, analizy i oceny dla potrzeb własnego urzędu,27. Znać i przestrzegać obowiązujące przepisy, instrukcje i zarządzenia dotyczące zakresu pracy oraz przestrzegać postanowień regulaminu pracy, regulaminu organizacyjnego oraz instrukcji obiegu dokumentów,28. Organizować pracę własną w sposób zapewniający prawidłowe i racjonalne wykonywanie zadań,29. Przestrzeganie obowiązków wynikających ustawy o pracownikach samorządowych,30. Właściwie użytkować i zabezpieczać powierzone mienie oraz mienie ogólne urzędu,31. Należycie przechowywać akta sprawy, zbirów zarządzeń, spisów i rejestrów spraw,32. Informowanie bezpośredniego przełożonego o postępie i wynikach prac,33. Współpracować w zakresie objętym zakresem czynności z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi MOPR u w zakresie opracowywania materiałów, informacji i opinii,34. Wykonywać inne prace nie wymienione w zakresie czynności i ogólnym obowiązków, a zlecone przez bezpośredniego przełożonego, które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami: samorządowymi i prawa pracy.3. Miejsce realizacji zadań:Pracownicy socjalni wykonują pracę w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Chełmie, ul. Kolejowa 8, 22-100 Chełm oraz rejonie Miasta Chełm wskazanym przez pracodawcę.Pracownik socjalny prowadzi pracę socjalną z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.4. Wymiar czasu pracy: pełny etat.5. Wymagane dokumenty:1) CV,2) dyplom ukończenia studiów kierunkowych oraz dokumenty poświadczające kwalifikacje określone w ustawie o pomocy społecznej,3) świadectwa pracy poświadczające staż pracy,4) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,6) referencje z poprzednich miejsc pracy (jeżeli kandydat takie posiada),7) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,8) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,9) zgoda na przetwarzanie danych osobowych.5. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie przy ul. Kolejowej 8, 22-100 Chełm (pokój nr 21) do dnia 31 grudnia 2024 roku, od godz. 7:30 do 15:30.Koperta zawierająca ofertę powinna być zaklejona i opisana: "Oferta pracy na stanowisku pracownik socjalny".


Miejsce pracy: Kolejowa 8, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na okres próbny

Wymagane dokumenty: 1) CV,2) dyplom ukończenia studiów kierunkowych oraz dokumenty poświadczające kwalifikacje określone w ustawie o pomocy społecznej,3) świadectwa pracy poświadczające staż pracy,4) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,5)oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,6) referencje z poprzednich miejsc pracy (jeżeli kandydat takie posiada),7) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,8) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii;9) zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Adres www: https://moprchelm.ssdip.bip.gov.pl/kierownictwo/


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
21/11/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na okres próbny
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Ochrona

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi