Opis stanowiska pracy
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny do spraw obsługi prawnej w Zespole Stanowisk Samodzielnych Biura Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Straży Granicznej 02-585 Warszawa Al. Niepodległości 100
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - prowadzi obsługę prawną Biura w zakresie: a) udzielania wyjaśnień i sporządzania opinii prawnych w zakresie stosowania prawa, b) udzielania porad prawnych, c) rozstrzygania wątpliwości prawnych powstałych na tle obowiązującego prawa, w celu zapewnienia przez Biuro zgodnie z regulaminem organizacyjnym Komendy Głównej Straży Granicznej wykonywania zadań powierzonych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej;
- opiniuje pod względem formalno-prawnym decyzje administracyjne, postanowienia w zakresie wynikającym z właściwości Biura, w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa;
- opracowuje projekty normatywnych aktów prawnych powszechnie obowiązujących oraz aktów prawnych o charakterze wewnętrznym dotyczących spraw leżących w zakresie działania Biura, w celu powstania aktu prawnego zgodnego z zasadami legislacji oraz wskazówkami Komendanta Głównego Straży Granicznej;
- występuje przed sądami i urzędami, w szczególności w ramach zastępstwa prawnego i procesowego, w tym przygotowuje pisma procesowe, w celu reprezentowania interesów Straży Granicznej;
- opiniuje pod względem legislacyjnym, z uwzględnieniem stanowiska merytorycznego, projektów normatywnych aktów prawnych dotyczących zakresu działania Biura, w ramach uzgodnień wewnętrznych i międzyresortowych, w celu właściwej realizacji zadań ustawowych, nałożonych na Straż Graniczną;
- opiniuje projekty umów cywilno- prawnych dotyczących problematyki związanej z zakresem działania Biura oraz opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty porozumień, upoważnień, w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami prawa;
- współpracuje z Biurem Prawnym Komendy Głównej Straży Granicznej oraz radcami prawnymi wykonującymi obsługę prawną w komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej i terenowych organach Straży Granicznej, w celu jednolitego stosowania prawa.
Warunki pracy - warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
· praca samodzielna administracyjno - biurowa,
· praca w siedzibie urzędu (8.15-16.15), a także reprezentowanie formacji przed sądami i urzędami,
· praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
· praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
· narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka.
- miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
· dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
· niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdów przy wejściu głównym, korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami (obecnie budynek w remoncie),
· infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody,
· brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia zdobytego w związku z wykonywaniem zawodu radcy prawnego w zakresie analizowania i opiniowania aktów prawnych oraz w zakresie stosowania prawa dotyczącego stosunku pracy i stosunku służbowego
pozostałe wymagania niezbędne: - wiedza z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa konstytucyjnego
- wpis na listę radców prawnych
- asertywność
- umiejętność radzenia sobie w stresie
- pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopię dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji, uprawnień lub referencji.Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-03
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
Al. Niepodległości 100
02-585 Warszawa
z dopiskiem: „oferta pracy – radca prawny BKiSZ KGSG oraz numer ogłoszenia"