Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny do spraw obsługi prawnej w Wydziale Wspierania Zarządzania, Departament Funduszy Strukturalnych 00-918 Warszawa al. Szucha 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Przygotowuje projekty umów, porozumień, zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów sporządzanych w DFS oraz opiniuje pod względem formalno-prawnym dokumenty tego typu wpływające do departamentu.
- Przygotowuje, we współpracy z innymi pracownikami departamentu, dokumentacje w zakresie postępowań przetargowych oraz zakupowych finansowanych ze środków UE.
- Przygotowuje opinie prawne/decyzje w zakresie zadań pozostających we właściwości departamentu, wspomaga przygotowywanie stanowisk departamentu we wskazanych sprawach.
- Przygotowuje, we współpracy z innymi pracownikami departamentu, projekty odpowiedzi na interwencje, skargi, wnioski, interpelacje, zapytania poselskie kierowane do Ministerstwa oraz odpowiedzi na wnioski o dostęp do informacji publicznej w zakresie działania departamentu.
- Opiniuje projekty aktów prawnych przesłanych do departamentu, w ramach uzgodnień wewnętrznych i międzyresortowych, w zakresie działania departamentu.
- Przygotowuje, we współpracy z innymi pracownikami departamentu, dokumenty niezbędne w zakresie zadań związanych z koordynacją Krajowego Planu Odbudowy w DFS.
- Monitoruje na bieżąco zmiany w prawie, w ramach zakresu działania ministerstwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru działania Departamentu Funduszy Strukturalnych oraz wspomaga prowadzenie 3 prac legislacyjnych i programowych.
- Przygotowuje umowy dotyczące przekazywania praw autorskich przez beneficjentów realizujących projekty.
Warunki pracy Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- zagrożenie korupcją
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEN w zakładce: Praca:https://www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane oraz opatrzone aktualną datą).
Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.
Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.
Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Informujemy o procedurze zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszenia prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Edukacji Narodowej https:www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men.
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku radcy prawnego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość procesu legislacyjnego
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja s.c., uprawnienia i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- Znajomość Kodeksu pracy
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o systemie oświaty
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Znajomość zasad wykładni oraz technik tworzenia prawa
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Uprawnienia radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Rzetelność
- Współpraca
- Komunikacja
- Samodzielność i inicjatywa
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Studia podyplomowe w zakresie zarządzania projektami UE lub w zakresie zamówień publicznych
- Znajomość horyzontalnych wytycznych dot. realizacji projektów unijnych oraz ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 oraz 2021-2027
- Znajomość przepisów w zakresie dostępu do informacji publicznej
- Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopia wpisu na listę radców prawnych
- Oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopia dokumentu potwierdzającego studia podyplomowe w zakresie zarządzania projektami UE lub w zakresie zamówień publicznychDokumenty należy złożyć do: 2024-12-30
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Polecamy aplikowanie online. Akceptujemy także składanie aplikacji w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie "ogłoszenie - radca prawny DFS/WWZ/RP/5)
Aplikować można też przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej).
Aplikacje nadesłane innymi kanałami niż wymienione nie będą rozpatrywane.