Opis stanowiska pracy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca do spraw planowania i analiz w Wydziale Kontrolingu w Biurze Budżetowo-Finansowym część 16 i 23 00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Opracowuje plan dochodów i wydatków KPRM w układzie klasyfikacji budżetowej oraz w układzie zadaniowym, na podstawie wielkości przyjętych w ustawie budżetowej (w tym w podziale na poszczególne biura/departamenty).
- Monitoruje ponoszone wydatki i opracowuje miesięczne i kwartalne analizy z przebiegu wykonania dochodów i wydatków KPRM, w tym w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej na finansowanie projektów.
- Koordynuje proces dokonywania zmian w planie wydatków KPRM – analizuje wnioski o zmiany w planie finansowym wydatków, przygotowuje propozycje zmian w planie oraz projekty decyzji w tym zakresie – w ramach budżetu części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.
- Prowadzi w informatycznym systemie obsługi budżetu państwa TREZOR obsługę w zakresie planów finansowych, w tym przygotowuje wnioski i decyzje w zakresie zmian w planach finansowych oraz wnioski o uruchomienie środków pochodzących z rezerw celowych i rezerwy ogólnej budżetu państwa.
- Uczestniczy w procesie opracowywania materiałów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz projektu ustawy budżetowej w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej (w tym analizuje potrzeby zgłoszone przez departamenty/biura i proponuje wielkości limitów na kolejny rok budżetowy).
- Opiniuje propozycje zmian w aktach prawnych w zakresie finansów publicznych, w tym przedkłada propozycje zmian w przepisach prawnych dotyczących finansów publicznych oraz wyliczeń do Oceny skutków regulacji do projektów aktów prawnych dotyczących finansów publicznych w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.
- Sporządza informacje dla potrzeb komisji sejmowych i senackich w sprawach dotyczących budżetu dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz budżetu części 23 - Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i ich realizacji.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury) i częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.
Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:
- własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub
- podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:
https://www.gov.pl/attachment/0a04f9e3-44a6-473a-985c-835b8148087d
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj: https://www.gov.pl/web/premier/nabory-w-sluzbie-cywilnej
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.
Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w KPRM znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/premier/sygnalisci-wewnetrzni
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w komórkach finansowych przy sporządzaniu planów rocznych oraz wieloletnich
- Znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi: informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR, QNT, komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
- Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, współpraca, komunikacja, negocjowanie, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu finansów
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie budżetu w układzie zadaniowym
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruDokumenty należy złożyć do: 2024-11-25
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
1. Wysyłając na adres:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
2. Składając osobiście:
Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
3. Aplikując przez ePUAP lub na adres: rekrutacja@kprm.gov.pl
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
Na kopercie/w tytule maila dopisz: BIP: 144868/BBF część 16 i 23/10