Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw finansowania górnictwa w Departamencie Górnictwa i Hutnictwa

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza i uzgadnia projekty umów o finansowaniu z dotacji budżetowej realizacji zadań wynikających z ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz nadzoruje wykonanie zawartych w nich postanowień
  • Sporządza i uzgadnia miesięczne decyzje finansowe na uruchomienie środków budżetowych oraz opracowuje sprawozdania z wykorzystania środków budżetowych
  • Monitoruje prawidłowość wykorzystania środków budżetowych przeznaczonych na finansowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego
  • Przygotowuje sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej w sektorze górnictwa węgla kamiennego
  • Udziela odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje oraz interpelacje, zapytania poselskie, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorskie, a także na wnioski składane w trybie dostępu do informacji publicznej, związane z realizacją wykonywanych zadań
  • Przygotowuje rozwiązania legislacyjne, w tym projekty ustaw, rozporządzeń i obwieszczeń będących w kompetencji departamentu


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie finansów lub/i analizy danych finansowych lub/i administracji publicznej lub/i w obszarze związanym z górnictwem

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość procesu legislacyjnego
  • znajomość zasad i przepisów w zakresie przeprowadzania kontroli z prawidłowości wydatkowania środków budżetowych
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • komunikatywność
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność dobrej organizacji pracy
  • terminowość
  • asertywność
  • poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczone klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustawy Prawo geologiczne i górnicze,
  • znajomość przepisów dotyczących udzielania pomocy publicznej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających staż pracy co najmniej 2 lata stażu pracy w zakresie finansów lub/i analizy danych finansowych lub/i administracji publicznej lub/i w obszarze związanym z górnictwem (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczone klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-02
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/01/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi