Opis stanowiska pracy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Rejonie Nowy Sącz GDDKiA Oddziału w Krakowie 00-874 Warszawa Wronia 53
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi sprawy związane z organizacją ruchu drogowego (oznakowanie pionowe i poziome, stałe i tymczasowe), utrzymanie sygnalizacji świetlnej. Współpracuje z Kierownikami Służby Liniowej przy dokonywaniu objazdów dróg, zlecaniu i odbiorach robót z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Współpracuje przy przygotowaniu dokumentacji dla zadań związanych z realizacją programów rządowych, to jest Poprawą Bezpieczeństwa Dróg Krajowych oraz Programem Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
- Prowadzi Bank Danych Drogowych w zakresie ewidencji oraz administrowania systemu
- Współpracuje z ekipami wykonującymi pomiary ruchu na sieci drogowej, kontrola wykonujących pomiary oraz wprowadzanie danych do systemu. Nadzoruje oraz dokonuje kontroli i odbioru prac wykonanych w ramach zadań związanych z realizowanymi programami rządowymi. Dokonuje kontroli merytorycznej oraz rachunkowej dokumentów związanych z tymi programami
- Przygotowuje zlecenia i umowy na roboty, usługi i dostawy w zakresach nie objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych, wraz ze sprawdzeniem ich realizacji
- Przygotowuje Specyfikacje Istotnych Warunków Zatrudnienia oraz obsługa Komisji Przetargowych wraz z opracowaniem niezbędnych dokumentów, prowadzeniem korespondencji w tym zakresie łącznie z umowami oraz umieszczanie ogłoszeń na portalach internetowych
- Zbiera dane w systemach wymagających codziennego i okresowego generowania informacji
- Prowadzenie spraw dotyczących organizacji ruchu drogowego
- Uczestnictwo w wiosennych i jesiennych objazdach dróg z Policją
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych,
- praca administracyjno – biurowa przy użyciu urządzeń, takich jak: komputer, drukarka, kserokopiarka,
- horyzont czasowy planowania: powyżej 1 miesiąca do 1 kwartału,
- kontakty zewnętrzne: kilka razy w tygodniu: kontakt telefoniczny z użytkownikami dróg oraz przedstawicielami służb porządkowych i ratowniczych,
- kontakty zewnętrzne: kilka razy w miesiącu: uczestnictwo w wizjach lokalnych,
kontakty zewnętrzne: kilka razy w roku: uczestnictwo w wiosennych i jesiennych objazdach dróg z Policją; uczestnictwo w dokonywaniu kontroli BRD,
- praca w terenie,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach),
- obsługa monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
- zmienne warunki atmosferyczne,
- ruch pojazdów, poruszające się maszyny, urządzenia, praca na odcinkach drogi nie zamkniętych dla ruchu,
- kierowanie pojazdami osobowymi kat. B do celów służbowych,
- praca zmianowa w tym praca w porze nocnej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych,
- podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem,
- budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, budynek parterowy posiadający dwa wejścia po stopniach schodowych, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, jednak nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprwnych,
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/gddkia/deklaracja-dostepnosci
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - prawo jazdy kat. B
- praktyczna znajomość pakietu MS-Office
- znajomość przepisów z zakresu: Ustawy o drogach publicznych, Prawo o ruchu drogowym, Prawo zamówień publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego
- kompetencje: Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, Rzetelność, Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, Współpraca, Komunikacja
- Niepełnienie służby zawodowej, niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa, wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów; niepozostawanie współpracownikiem tych organów. Dotyczy kandydatów urodzonych przed 01.08.1972r.
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość przepisów z zakresu: Prawo pracy, Ustawy o ochronię środowiska, Ustawy o finansach publicznych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie kandydatki/kandydata o posiadaniu prawa jazdy kat. B
- oświadczenie kandydatki/kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii
- oświadczenie kandydatki/kandydata, urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r., dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. (wzór wyżej wymienionego oświadczenia oraz niektórych innych znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/gddkia/wzory-oswiadczen-dla-kandydatow-bioracych-udzial-w-naborach )
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaDokumenty należy złożyć do: 2024-10-14
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
(z dopiskiem na kopercie oraz liście motywacyjnym: „Specjalista BRD – R. Nowy Sącz”)
lub pocztą elektroniczną na adres krakow.rekrutacja@gddkia.gov.pl