Opis stanowiska pracy


Kuratorium Oświaty w Szczecinie

Zachodniopomorski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw rzecznik prasowy - samodzielne stanowisko pracy ds. współpracy z mediami w Kuratorium Oświaty w Szczecinie

70-502 Szczecin ul. Wały Chrobrego 4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • publicznie prezentuje działania urzędu w celu rzetelnego informowania opinii publicznej oraz buduje wizerunek urzędu przy wykorzystaniu dostępnej technologii i różnorodnych środków przekazu, w tym przygotowuje i publikuje stanowiska, oświadczenia i komunikaty Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty,
  • udziela odpowiedzi przedstawicielom mediów w celu realizacji obowiązku wynikającego z ustawy o dostępie do informacji oraz wyjaśnia realizowaną politykę oświatową, w tym także reaguje na krytykę, interwencje dziennikarskie oraz redaguje sprostowania,
  • przygotowuje i koordynuje wystąpienia Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty, wicekuratorów oraz pracowników jednostki na konferencjach prasowych, briefingach i innych spotkaniach i wydarzeniach z udziałem mediów oraz utrwala je za pomocą urządzeń audio-wideo,
  • prowadzi przegląd mediów w celu pozyskania informacji o bieżących doniesieniach na temat wydarzeń dotyczących oświaty, w szczególności w województwie zachodniopomorskim,
  • współdziała z rzecznikami prasowymi innych instytucji publicznych w celu wymiany informacji pomiędzy instytucjami,
  • współpracuje z komórkami organizacyjnymi urzędu i podmiotami zewnętrznymi w celu pozyskania informacji merytorycznych dla mediów.


Warunki pracy

Reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca w siedzibie urzędu jak i poza nią, praca przy komputerze.


Urząd nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych (brak podjazdów oraz toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych ruchowo), urząd nie jest przystosowany do potrzeb osób poruszajacych się na wózkach inwalidzkich.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Tylko kandydaci zakwalifikowani do trzeciego etapu zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej.


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.


Dokumenty należy składać wyłącznie w zaklejonej kopercie.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie o profilu humanistycznym albo wyższe magisterskie i studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa lub public relations albo wyższe zawodowe i studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa lub public relations

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z kierunkiem kształcenia w tym minimum 2 lata doświadczenia w pracy dziennikarskiej lub w obszarze relacji z mediami,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym,
  • znajomość przepisów prawa prasowego, prawa oświatowego, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej,
  • znajomość rynku mediów i zagadnień z zakresu public relations,
  • umiejętność wykorzystywania różnorodnych możliwości nowych technologii, w tym Internetu, social mediów i sztucznej inteligencji,
  • umiejętność redagowania informacji dla mediów,
  • kreatywność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • szkolenie lub inna forma doskonalenia zawodowego w zakresie dziennikarstwa lub public relations (nie dotyczy absolwentów studiów dziennikarskich).


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Kuratorium Oświaty
    ul. Wały Chrobrego 4
    70-502 Szczecin

    z dopiskiem na kopercie „Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej - rzecznik prasowy”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    06/07/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi