Opis stanowiska pracy
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw finansowych w Sekcji Obsługi Finansowej Wydziału Ekonomicznego Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej 02-585 Warszawa Al. Niepodległości 100
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Przygotowuje (bieżąca analiza) otrzymane jak również wytworzone dowody księgowe zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne celem umożliwienia przeprowadzenia właściwej kontroli merytorycznej w obszarze usług teleinformatycznych w zakresie właściwości Biura.
- Opracowuje w oparciu o otrzymane jak również wytworzone dowody księgowe zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, zapotrzebowania na środki finansowe w ujęciu dziennym, dekadowym, miesięcznym oraz rocznym, jak również bieżąco aktualizuje w tym zakresie roczny harmonogram wydatków i dochodów Biura w obszarze usług teleinformatycznych w celu zabezpieczenia terminowej realizacji powstałych zobowiązań w zakresie właściwości Biura.
- Monitoruje wykorzystanie publicznych środków finansowych (budżetowych i pozabudżetowych) w obszarze usług teleinformatycznych, wnioskuje o dokonanie wszelkich zmian w tym zakresie jak również opracowuje stosowne prognozy celem zapewnienia efektywnego wykonania przyznanego limitu wydatków w przedmiotowym zakresie.
- Uzgadnia, na koniec każdego okresu sprawozdawczego, zrealizowane wydatki i dochody (wpływy) budżetowe i pozabudżetowe zarówno w układzie paragrafowym jak i zadaniowym z ewidencją wartościową prowadzoną w Biurze Finansów KGSG w obszarze usług teleinformatycznych celem zapewnienia zgodności ich bieżącej realizacji.
- Wystawia wewnętrzne dokumenty księgowe związane z refundacją kosztów ponoszonych na rzecz instytucji publicznych i firm zewnętrznych, na podstawie porozumień, umów i zamówień zawartych w Biurze Łączności i Informatyki KGSG w obszarze usług teleinformatycznych celem zapewnienia właściwej i terminowej realizacji należności z nich wynikających.
- Przygotowuje sprawozdawczość miesięczną, kwartalną, półroczną oraz roczną w zakresie wykonania planu finansowego Biura w układzie zarówno paragrafowym jak i zadaniowym w obszarze usług teleinformatycznych celem usystematyzowania zrealizowanych wydatków i wpływów i przygotowania stosownych analiz.
- Prowadzi rejestry: otrzymanych rachunków, wydatków budżetowych i pozabudżetowych, zaangażowania wydatków celem kontroli prawidłowej realizacji limitu wydatków Biura.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna biurowo-administracyjna,
- praca w siedzibie urzędu,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stałe godziny pracy (8.15-16.15),
- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
- stanowisko zlokalizowane jest na parterze budynku,
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
- narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka,
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, winda,
- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze swobodnym przemieszczaniem się (korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami),
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu procedury naboru.
UWAGA!
WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.
Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.
W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.
Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
- referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,
- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym
stanowisku.
Dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie urzędu
- listownie
- za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.
Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 5257,00 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) oświadczeń. Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Na rozmowie kwalifikacyjnej poprosimy o okazanie oryginałów dokumentów dołączonych do aplikacji (do wglądu).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w
niniejszym ogłoszeniu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
pracy w administracji lub do 1 roku w obszarze finansowym lub księgowym
pozostałe wymagania niezbędne: - Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- znajomość przepisów z dziedziny finansów publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku towarów i usług
- kreatywność, samodzielność i inicjatywa
- umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność analitycznego i strategicznego myślenia
- dobra organizacja pracy i dokładność
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie w zakresie finansów, rachunkowości
- znajomość przepisów dot. ochrony informacji niejawnych, udostępniania informacji publicznej
- punktualność, dyspozycyjność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji ( świadectwa pracy, uprawnienia, referencje,zaświadczenia)Dokumenty należy złożyć do: 2024-08-12
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
Al. Niepodległości 100
02-585 Warszawa
z dopiskiem „oferta pracy – specjalista ds. finansowych, Wydział Ekonomiczny BŁiI KGSG” oraz numer ogłoszenia