Opis stanowiska pracy


Urząd Lotnictwa Cywilnego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw nadzoru finansowo-ekonomicznego ANS w Wydziale Ekonomiki ANS, w Departamencie Rynku Transportu Lotniczego

02-247 Warszawa Ul. Marcina Flisa 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach opłat terminalowych, w tym przygotowuje projekty decyzji administracyjnych Prezesa Urzędu w sprawach opłat terminalowych w celu zapewnienia zgodnej z prawem i efektywnej kosztowo działalności instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej oraz uzasadnionego poziomu opłat dla użytkowników przestrzeni powietrznej.
  • Bierze udział w realizacji spraw związanych z ciągłym monitorowaniem, analizą oraz oceną stanu wdrożenia i realizacji planu skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej w obszarze efektywności kosztowej i inwestycji, w celu zapewnienia zgodności z zasadami Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej i polityką państwa.
  • Bierze udział w audytach i kontrolach prowadzonych przez Wydział oraz zapewnia obsługę administracyjną spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem, przebiegiem oraz dokumentowaniem bieżącego nadzoru.
  • Prowadzi sprawy związane ze współpracą z EUROCONTROL, Komisją Europejską oraz innymi podmiotami w sprawach związanych z opłatami nawigacyjnymi i finansowymi aspektami działalności instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów oraz zapewnienia odpowiedniego obiegu informacji.
  • Prowadzi i realizuje sprawy związane z udziałem Prezesa Urzędu w realizacji nadzoru właścicielskiego nad Polską Agencją Żeglugi Powietrznej wynikającego z ustawy o PAŻP, w tym bierze udział w przygotowywaniu projektów opinii do planów i sprawozdań PAŻP w zakresie zagadnień finansowo-ekonomicznych oraz koordynuje przygotowywanie projektów opinii zbiorczych do tych dokumentów w celu zapewnienia efektywności kosztowej i zgodności działalności instytucji z przepisami prawa i zasadami Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej.
  • Bierze udział w realizacji zadań związanych z organizacją konsultacji z przedstawicielami użytkowników przestrzeni powietrznej w obszarze opłat nawigacyjnych oraz systemu skuteczności działania, w tym bierze udział w przekazywaniu właściwym podmiotom informacji i dokumentacji dotyczących opłat nawigacyjnych oraz planów skuteczności działania, w celu zapewnienia zgodności z przepisami dotyczącymi Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej, w tym systemu skuteczności działania i opłat.
  • Bierze udział w prowadzeniu spraw i realizacji zadań związanych z przygotowaniem instrukcji i stanowiska RP bądź Urzędu na spotkania przedstawicieli europejskich, polskich oraz międzynarodowych instytucji w aspekcie ekonomiczno-finansowego obszaru działalności instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, w celu zapewnienia spójnej, efektywnej i przyjaznej regulacji oraz przedstawienia stanowiska RP bądź Urzędu.
  • Bierze udział w prowadzeniu i realizacji zadań związanych z monitorowaniem zmian w przepisach prawa krajowego i międzynarodowego, wpływających na działalność instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej w aspekcie ekonomiczno-finansowym oraz uczestniczy w procesie opiniowania, przedstawiania propozycji i dokonywania uzgodnień, w celu zapewnienia aktualności przepisów.


Warunki pracy


  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,

  • zagrożenie korupcją,

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji).


Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:



Budynek siedziby Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (np. wjazd do budynku, windy, toalety).



Praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.


Informacje dodatkowe: budynek klimatyzowany.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub lotnictwo, lub zarządzanie, lub prawo, lub administracja, lub finanse i rachunkowość, lub ekonometria, lub międzynarodowe stosunki gospodarcze lub wyższe i studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub lotnictwo, lub zarządzanie, lub finanse i rachunkowość, lub prawo, lub bankowość lub ekonometria

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
powyżej 1 roku w lotnictwie lub w obszarze związanym z zagadnieniami ekonomiczno-finansowymi

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Prawo jazdy kat. B
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (A2)
  • Znajomość międzynarodowych i krajowych przepisów z zakresu żeglugi powietrznej, w tym: ustawa Prawo lotnicze oraz przepisy wykonawcze do niej, przepisy międzynarodowe EUROCONTROL i UE dot. opłat nawigacyjnych oraz systemu skuteczności działania
  • Znajomość analizy finansowej
  • Znajomość finansów przedsiębiorstwa i rachunkowości
  • Znajomość KPA
  • Znajomość programu MS Excel
  • Kompetencje behawioralne: współpraca, komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, orientacja na klienta/interesanta, kreatywność, myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu lotnictwa
  • Przeszkolenie z zakresu technik audytowania - audytor wewnętrzny
  • Szkolenia specjalistyczne krajowe i zagraniczne w zakresie: finansowania ANS, jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, nadzoru nad zmianami w systemach funkcjonalnych
  • Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze jego uzyskania
  • Dobra znajomość ekonometrii i statystyki
  • Dobra znajomość ekonometrii i statystyki
  • Znajomość zagadnień związanych z procesami decyzyjnymi w UE (w tym tworzenie prawa unijnego)
  • Znajomość międzynarodowych standardów rachunkowości


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa jazdy kat. B bądź oświadczenie w tym zakresie
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość j. angielskiego na poziomie komunikatywnym (A2) bądź oświadczenie w tym zakresie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego dotyczącego ukończenia studiów podyplomowych z zakresu lotnictwa
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia w obszarze technik audytowania - audytor wewnętrzny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie odbytych szkoleń specjalistycznych krajowych i zagranicznych w obszarze: finansowania ANS, jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, nadzoru nad zmianami w systemach funkcjonalnych
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze jego uzyskania
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości j. angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2) lub oświadczenie w tym zakresie

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-01
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Lotnictwa
    Cywilnego
    Punkt Obsługi Klienta
    ul. Marcina Flisa 2
    02-247 Warszawa

    z dopiskiem na kopercie i liście motywacyjnym:
    "Oferta pracy LER-7/3-88/2024"

    Dokumenty aplikacyjne można składać również poprzez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej), lub przesłać mailem na adres rekrutacja@ulc.gov.pl

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi