Opis stanowiska pracy


Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw obsługi całodobowej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta (infolinia działająca 24 godziny na dobę/ 7 dni w tygodniu, w niedziele i święta) w Wydziale Spraw Obywatelskich, Departament Postępowań Wyjaśniających

01-231 Warszawa ul. Płocka 11/13

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługuje ogólnopolską, bezpłatną, całodobową Infolinię Rzecznika Praw Pacjenta (zwaną dalej: Infolinią RPP) w celu udzielania informacji związanych z prawami pacjenta oraz systemem ochrony zdrowia
  • Przyjmuje interesantów w siedzibie Biura
  • W sytuacjach powzięcia informacji uprawdopodobniających naruszenie praw pacjenta lub istnienia szczególnie ważnego interesu strony, przy wykorzystaniu środków porozumienia na odległość w szczególności telefonu, podejmuje natychmiastowe działania mające na celu wyjaśnienie sprawy
  • Analizuje skargi pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy
  • Wspiera merytorycznie pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich w zakresie realizowania bieżących zadań związanych z obsługą Infolinii RPP
  • Prowadzi edukację w środowisku pacjentów o ich uprawnieniach wynikających z przepisów prawa oraz zasadach działania systemu zdrowotnego, w tym opracowuje we współpracy z Departamentem Współpracy materiały edukacyjne popularyzujące wiedzę o prawach pacjenta
  • Bierze udział w konferencjach, sympozjach, naradach dotyczących problematyki praw pacjentów


Warunki pracy


  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) – praca zmianowa, praca w porze nocnej, w niedziele i święta (dni ustawowo wolne od pracy) – obsługa całodobowej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta

  • Zagrożenie korupcją

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza
    administracji, np. obywatele)

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.

  • Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@rpp.gov.pl

  • Zachęcamy do zapoznania się z filmem prezentującym nasz urząd: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznik-praw-pacjenta-film-na-100-lecie-sluzby-cywilnej

  • Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie nr 28/2024 Rzecznika Praw Pacjenta z dnia 17 września 2024 r. w sprawie ustalenia i wprowadzenia procedury zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.
    https://www.gov.pl/web/rpp/sygnalisci



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego związanego z kontaktami z interesantami i ich obsługą

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
  • Umiejętność argumentowania
  • Otwarte podejście do klienta
  • Wysoka kultura osobista
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office
  • Umiejętność czynnego słuchania i analizowania przekazywanych informacji
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
    Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
    ul. Płocka 11/13
    01-231 Warszawa

    elektronicznie poprzez ePUAP lub mailowo na adres: rekrutacja@rpp.gov.pl

    W przypadku składania aplikacji elektronicznie, uprzejmie prosimy o składanie dokumentów w formie jednego pliku.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi