Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista w Referacie ds. Wymagań Funkcjonalnych w Biurze Transformacji Cyfrowej (BTC 16/2025) 00-580 Warszawa Al. J. Ch. Szucha 23
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Zbiera i opracowuje wymagania funkcjonalne dla rozwiązań i systemów cyfrowych we współpracy z komórkami organizacyjnymi i placówkami zagranicznymi, prowadzi dokumentację w tym zakresie.
- Współtworzy i realizuje plan komunikacji wewnętrznej w obszarze transformacji cyfrowej i działań podejmowanych przez biuro.
- Wdraża, integruje, rozwija, testuje systemy i narzędzia informatyczne, przy współpracy komórki właściwej w sprawach informatyki i telekomunikacji ministerstwa oraz zewnętrznych dostawców.
- Współpracuje z pracownikami biura przy opracowaniu i koordynacji realizacji planu rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników resortu.
- Przygotowuje, współtworzy, opracowuje i opiniuje dokumenty, raporty, materiały informacyjne, procedury z zakresu kompetencji referatu.
- Współpracuje z innymi pracownikami biura przy opracowywaniu propozycji działań w zakresie wprowadzania i doskonalenia narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie procesami i projektami z obszaru cyfryzacji.
- Monitoruje rozwój nadzorowanego obszaru w ramach właściwości referatu w innych instytucjach oraz polskiej administracji państwowej, polskich a także partnerskich ministerstwach spraw zagranicznych.
- Uczestniczy w obsłudze postępowań na udzielenie zamówienia publicznego poprzez opracowanie i weryfikację dokumentacji niezbędnej do realizacji zamówień publicznych w zakresie kompetencji stanowiska. Definiuje wymagania, opracowuje analizy oraz uczestniczy w pracach komisji przetargowej.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
2. zagrożenie korupcją,
3. częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie:
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 8500 PLN do ok 9900 PLN oraz dodatek za wysługę lat zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 409)
Dziennik Podawczy:
czynny w godzinach 8.30 – 16.00. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r.
do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa
lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
Osoba wybrana do zatrudnienia, która urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r., będzie zobowiązana do złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy
z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 273, 834)
Informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań
Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania
Dokumenty w języku polskim opatrzone podpisem
Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie, a następnie odwzorowane cyfrowo w przypadku skorzystania z kwestionariusza aplikacyjnego on-line. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.
Wymogi dotyczące uznania dyplomu studiów wyższych na uczelni zagranicznej
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach
Dostępność
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą je zgłosić na etapie składania dokumentów (m.in. dostępność pomieszczenia dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Dostosowujemy w miarę możliwości materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych), a także zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru, jeśli to konieczne.
Kontakt:
W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Naboru, tel. +48 (22) 523 7976 email: rekrutacja@msz.gov.pl
Informacja o pracodawcy:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze analizy biznesowej lub wymagań funkcjonalnych, lub inżynierii wymagań, lub na podobnym stanowisku.
pozostałe wymagania niezbędne: - Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość: ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość zasad projektowania, tworzenia i wdrażania systemów informatycznych, znajomość narzędzi z zakresu zarządzania wymaganiami, znajomość narzędzi z zakresu zarządzania wiedzą i informacją.
- Umiejętność: współpracy, negocjowania, zorientowanie na osiąganie celów, analitycznego myślenia, myślenia systemowego, samodzielności i inicjatywy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie z analizy biznesowej lub z inżynierii wymagań, lub z zarządzania wymaganiami funkcjonalnymi systemów informatycznych, lub z projektowania systemów informatycznych i informacyjnych lub z obsługi systemu zarządzania wiedzą i informacją (np. SharePoint).
- Znajomość innego języka obcego na poziomie B2.
- Znajomość technik i dobrych praktyk w zakresie komunikacji wewnętrznej, znajomość rozwiązań informatycznych z zakresu zarządzania informacją, znajomość oprogramowania do zarządzania projektami
- Wiedza z zakresu komunikacji społecznej.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632).
- Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=d94701e4a03a4e6f8ea0e8a03ea07aae (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
- Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia.Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-24
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany)
lub
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Kapitału Ludzkiego
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BTC 16/2025