Opis stanowiska pracy


Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu

Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw kadrowych w Referacie do spraw Pracowników Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia

47-400 Racibórz ul. Dąbrowskiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • merytorycznie i technicznie przygotowuje dokumenty związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz zmianą warunków zatrudnienia w czasie jego trwania;
  • bieżąco prowadzi akta osobowe i dokumentację kadrową pracowników;
  • bieżąco prowadzi ewidencję czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników oraz wykorzystania przez nich urlopów wypoczynkowych w programie kadrowym oraz prowadzi ewidencję czasu pracy i służby pracowników/funkcjonariuszy Wydziału Kadr i Szkolenia, a także kierownictwa Komendy Oddziału w programie Punktualnik;
  • współuczestniczy w organizowaniu naboru do pracy w oddziale, w tym przygotowuje projekty ogłoszeń, publikuje je zgodnie z przepisami o służbie cywilnej oraz przygotowuje informacje do powiatowych urzędów pracy o wolnych miejscach zatrudnienia w oddziale;
  • przygotowuje propozycje opinii do indywidualnych programów rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej, zatrudnionych w oddziale;
  • przygotowuje teczki akt osobowych zwolnionych pracowników do przesłania do Archiwum Straży Granicznej;
  • współpracuje z Rejonowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji stażu dla osób bezrobotnych.


Warunki pracy


  • warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca przed monitorem ekranowym
    co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy; wymuszona pozycja ciała; praca w godzinach 7:30 - 15:30.

  • miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;

  • możliwość poruszania się po budynku: zachowana odpowiednia szerokość drzwi, miejsce pracy na parterze (wysoki parter, konieczność pokonania schodów), schody w ciągach komunikacyjnych, brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Proponowane wynagrodzenie brutto: 4731,37 zł oraz dodatek tzw. "stażowy" od 5% do 20%.

  • Zgodnie z treścią art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U.2024.409 t.j.), dodatek za
    wieloletnią pracę przysługuje członkowi Korpusu Służby Cywilnej po pięciu latach pracy w wysokości wynoszącej 5%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, a także wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów informujemy, że w Śląskim
    Oddziale Straży Granicznej przyjęto Procedurę zgłoszeń wewnętrznych związanych z naruszeniem prawa w Śląskim
    Oddziale Straży Granicznej. Wyżej wskazana procedura zgłoszeń wewnętrznych dostępna jest w siedzibie Komendy
    Oddziału przy ul. Dąbrowskiego 2 w Raciborzu oraz placówkach Straży Granicznej podległych Śląskiemu Oddziałowi Straży Granicznej.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego;
  • umiejętność pracy w zespole, działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych, wysoka komunikatywność;
  • szczegółowa znajomość przepisów prawa pracy oraz ustawy o służbie cywilnej;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych;
  • umiejętność logicznego i analitycznego myślenia oraz kreatywnego pisania;


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2024.632) lub kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE"
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-22
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Oddział Straży Granicznej
    ul. Dąbrowskiego 2
    47 - 400 Racibórz

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/01/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi