Opis stanowiska pracy
Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowegoi ochrony informacji niejawnych, Zespół Przygotowań Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych, Gabinet Głównego Inspektora 00-807 Warszawa Aleje Jerozolimskie 94
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych i naczelnikami delegatur terenowych GITD, projekt „Planu operacyjnego funkcjonowania Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz dokumenty, wynikające z tego planu;
- Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych GITD, dokumentację dotyczącą rozwinięcia głównych stanowisk kierowania Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz przygotowania do przemieszczenia Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz pracowników GITD na zapasowe miejsce pracy;
- Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych GITD, projekt Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego oraz Planu zarządzania kryzysowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
- Przyjmuje, rejestruje, przechowuje, udostępnia, egzekwuje zwrot i wysyłanie materiałów niejawnych oraz zapewnia ochronę fizyczną materiałom w Kancelarii Tajnej podczas nieobecności Kierownika Kancelarii Tajnej;
- Uczestniczy w opracowaniu danych do projektu Planu operacyjnego funkcjonowania działu administracji rządowej transport w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w zakresie zadań operacyjnych realizowanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
- Uczestniczy w realizacji zadań w obszarze przygotowań obronnych, w tym prowadzi sprawozdawczość z działań realizowanych przez GITD w ramach przygotowań obronnych i zarządzania kryzysowego, w tym w czasie ćwiczeń obronnych;
- Przyjmuje, rejestruje i analizuje oświadczenia o stanie majątkowym pracowników GITD oraz sporządza protokoły z przeprowadzonej analizy złożonych oświadczeń o stanie majątkowym;
- Uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych w obszarze przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowego oraz dokumentów prawnie chronionych.
Warunki pracy Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała - powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka, faks. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach w zakresie podjazdu oraz toalet. Oświetlenie w pomieszczeniach naturalne i sztuczne. Temperatura w pomieszczeniach nie mniejsza niż 18° Celsjusza z wentylacją grawitacyjną i klimatyzacją. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną oświadczenia wymagane w ogłoszeniu powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów.
Kopiami dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego lub dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego są:
kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar doświadczenia zawodowego.
Prosimy o przesyłanie tylko tych dokumentów, które są wymagane lub zalecane.
Oferty przesłane po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie są rozpatrywane. Weryfikacja wymagań formalnych odbywa się na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Oferta jest uznana za kompletną, jeśli zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem https://www.gov.pl/web/gitd/dokumenty-do-pobrania.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad organizacji naboru znajdują się na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Pracuj z nami: https://www.gov.pl/web/gitd/kariera
Zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu do składania dokumentów. Osobom takim przysługuje pierwszeństwo w zatrudnieniu, jeśli złożą kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność oraz znajdą się w gronie osób, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, przedstawionych przez komisję, przeprowadzającą nabór dyrektorowi generalnemu urzędu celem zatrudnienia wybranego kandydata.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia na stanowiskach z obszaru przygotowań obronnych;
pozostałe wymagania niezbędne: - Wiedza z zakresu: ustawy o służbie cywilnej, ustawy obronie ojczyzny, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy o stanie wyjątkowym, ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawa o ochronie informacji niejawnych;, ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
- Poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli dostępu: „TAJNE" lub gotowość do poddania się postępowaniu sprawdzającemu, mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”;
- Kompetencje: komunikatywność, orientacja na klienta, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, myślenie analityczne, współpraca w zespole, samodzielność, organizacja pracy własnej;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie specjalistyczne dla pracowników/kierowników kancelarii niejawnych/ tajnych;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym;
- Prawo jazdy kat. B.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli dostępu: „TAJNE" lub oświadczenie dotyczące gotowości do poddania się postępowaniu sprawdzającemu, mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne".
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyOświadczenie o posiadaniu przeszkolenia specjalistycznego dla pracowników/kierowników kancelarii niejawnych/ tajnych;Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B.Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-07
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Wysyłając na adres:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro Dyrektora Generalnego – Sekcja Rekrutacji
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa
2. Składając osobiście:
Biuro Podawcze czynne:
Poniedziałek w godzinach 8:00-18:00, wtorek-piątek w godzinach 8:00-15:00
3. Aplikując przez ePUAP lub na adres: rekrutacja@gitd.gov.pl
Z dopiskiem na kopercie/mailu oraz w CV: BDG.WKR.SR.110.100.2024
UWAGA!
Ponieważ w trakcie rekrutacji kontaktujemy się za pomocą poczty elektronicznej, uprzejmie prosimy o sprawdzanie również skrzynki SPAM.