Opis stanowiska pracy


Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw finansowo-księgowych w Wydziale Finansowo-Księgowym, Biuro Dyrektora Generalnego

02-517 Warszawa ul. Rakowiecka 2D

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi księgi rachunkowe NDAP w zakresie kosztów, wydatków i dochodów NDAP dysponenta II i III stopnia w celu zachowania zgodności księgowań z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości
  • Analizuje salda kont księgowych z wykonania budżetu NDAP, planuje i angażuje, w celu prawidłowego ujęcia poszczególnych operacji w księgach rachunkowych oraz sprawozdaniach budżetowych i finansowych.
  • Rozlicza i akceptuje w zakresie rachunkowo - finansowym sprawozdania, podmiotów, które na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie otrzymały dotacje, w celu prawidłowej realizacji zadań z tego zakresu. W sytuacjach niestandardowych proponowane rozwiązania konsultuje ze współpracownikami oraz z przełożonym.
  • Analizuje realizację budżetu NDAP w celu prawidłowego ujęcia poszczególnych operacji w księgach rachunkowych oraz sprawozdaniach budżetowych i finansowych.
  • Przygotowuje i weryfikuje dane do sprawozdań finansowych, budżetowych i statystycznych dysponenta II i III stopnia, w celu prawidłowego i terminowego ich sporządzenia oraz przekazywania we właściwym dla danego sprawozdania formacie.
  • Obsługuje bankowość elektroniczną NBP w zakresie wprowadzania przelewów, oraz dyspozycji przekazywania środków pomiędzy rachunkami NDAP. Generuje i drukuje wyciągi bankowe z załącznikami z systemu bankowości elektronicznej oraz prowadzi bieżącą archiwizację.
  • Zastępuje pracownika dokonującego kontroli pod względem formalno-rachunkowym dokumentów dotyczących realizowanych operacji gospodarczych na podstawie opisu do dowodu zapłaty, zawartych umów oraz ich ewidencja w systemie księgowym.
  • Zastępuje pracownika wprowadzającego do systemów księgowych wniosków o zaangażowanie na podstawie umów i wniosków o udzielenie zamówienia publicznego oraz wprowadzanie umów do systemów księgowych.


Warunki pracy

Warunki pracy:



  • praca biurowa w siedzibie urzędu,

  • użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner)

  • zagrożenie korupcją


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,

  • brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,

  • brak windy,

  • stanowisko pracy usytuowane jest na pierwszym piętrze budynku,

  • pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnoprawnością znajduje się na parterze budynku, co powoduje konieczność pokonywania schodów oraz otwierania drzwi z samozamykaczami,

  • stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w działach finansowo-księgowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych do ustawy
  • znajomość przepisów o rachunkowości
  • znajomość przepisów o służbie cywilnej
  • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
  • znajomość obsługi programów księgowych
  • umiejętność analizowania informacji,
  • umiejętność organizacji pracy własnej
  • bardzo dobra znajomość aplikacji biurowych (Excel, World)
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie finansów publicznych
  • Znajomość obsługi programu TREZOR
  • Przeszkolenie z zakresu wykonywania kontroli lub nadzoru
  • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzająca posiadanie przeszkolenia w zakresie finansów publicznych
  • Kopia dokumentu potwierdzająca posiadanie przeszkolenia wykonywania kontroli lub nadzoru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
    ul. Rakowiecka 2D
    02-517 Warszawa

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    09/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi