Opis stanowiska pracy


Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowegoi ochrony informacji niejawnych, Zespół Przygotowań Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych, Gabinet Głównego Inspektora

00-807 Warszawa Aleje Jerozolimskie 94

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych i naczelnikami delegatur terenowych GITD, projekt „Planu operacyjnego funkcjonowania Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz dokumenty, wynikające z tego planu;
  • Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych GITD, dokumentację dotyczącą rozwinięcia głównych stanowisk kierowania Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz przygotowania do przemieszczenia Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz pracowników GITD na zapasowe miejsce pracy;
  • Opracowuje, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych GITD, projekt Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego oraz Planu zarządzania kryzysowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
  • Przyjmuje, rejestruje, przechowuje, udostępnia, egzekwuje zwrot i wysyłanie materiałów niejawnych oraz zapewnia ochronę fizyczną materiałom w Kancelarii Tajnej podczas nieobecności Kierownika Kancelarii Tajnej;
  • Uczestniczy w opracowaniu danych do projektu Planu operacyjnego funkcjonowania działu administracji rządowej transport w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w zakresie zadań operacyjnych realizowanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
  • Uczestniczy w realizacji zadań w obszarze przygotowań obronnych, w tym prowadzi sprawozdawczość z działań realizowanych przez GITD w ramach przygotowań obronnych i zarządzania kryzysowego, w tym w czasie ćwiczeń obronnych;
  • Przyjmuje, rejestruje i analizuje oświadczenia o stanie majątkowym pracowników GITD oraz sporządza protokoły z przeprowadzonej analizy złożonych oświadczeń o stanie majątkowym;
  • Uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych w obszarze przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowego oraz dokumentów prawnie chronionych.


Warunki pracy

Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała - powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka, faks. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach w zakresie podjazdu oraz toalet. Oświetlenie w pomieszczeniach naturalne i sztuczne. Temperatura w pomieszczeniach nie mniejsza niż 18° Celsjusza z wentylacją grawitacyjną i klimatyzacją. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną oświadczenia wymagane w ogłoszeniu powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów.


 


Kopiami dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego lub dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego są:


kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar doświadczenia zawodowego.


Prosimy o przesyłanie tylko tych dokumentów, które są wymagane lub zalecane.


Oferty przesłane po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie są rozpatrywane. Weryfikacja wymagań formalnych odbywa się na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Oferta jest uznana za kompletną, jeśli zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem https://www.gov.pl/web/gitd/dokumenty-do-pobrania.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.


Szczegółowe informacje dotyczące zasad organizacji naboru znajdują się na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Pracuj z nami: https://www.gov.pl/web/gitd/kariera


Zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu do składania dokumentów. Osobom takim przysługuje  pierwszeństwo w zatrudnieniu, jeśli złożą kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność oraz znajdą się w gronie osób, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, przedstawionych przez komisję, przeprowadzającą nabór dyrektorowi generalnemu urzędu celem zatrudnienia wybranego kandydata.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia na stanowiskach z obszaru przygotowań obronnych;

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu: ustawy o służbie cywilnej, ustawy obronie ojczyzny, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy o stanie wyjątkowym, ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawa o ochronie informacji niejawnych;, ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli dostępu: „TAJNE" lub gotowość do poddania się postępowaniu sprawdzającemu, mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”;
  • Kompetencje: komunikatywność, orientacja na klienta, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, myślenie analityczne, współpraca w zespole, samodzielność, organizacja pracy własnej;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie specjalistyczne dla pracowników/kierowników kancelarii niejawnych/ tajnych;
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym;
  • Prawo jazdy kat. B.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli dostępu: „TAJNE" lub oświadczenie dotyczące gotowości do poddania się postępowaniu sprawdzającemu, mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne".
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu przeszkolenia specjalistycznego dla pracowników/kierowników kancelarii niejawnych/ tajnych;
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-20
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wysyłając na adres:
    Główny Inspektorat Transportu Drogowego
    Biuro Dyrektora Generalnego – Sekcja Rekrutacji
    Al. Jerozolimskie 94
    00-807 Warszawa
    2. Składając osobiście:
    Biuro Podawcze czynne:
    Poniedziałek w godzinach 8:00-18:00, wtorek-piątek w godzinach 8:00-15:00
    3. Aplikując przez ePUAP lub na adres: rekrutacja@gitd.gov.pl

    Z dopiskiem na kopercie/mailu oraz w CV: BDG.WKR.SR.110.123.2024

    UWAGA!
    Ponieważ w trakcie rekrutacji kontaktujemy się za pomocą poczty elektronicznej, uprzejmie prosimy o sprawdzanie również skrzynki SPAM.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/11/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi