Opis stanowiska pracy
Technical Support Specialist with German
Katowice
NR REF.: 1192006
German-speaking Tier 1 Technical Support Specialist
About the Company: Our client is a leading global provider of smart energy solutions, specializing in innovative technologies for managing and optimizing power in solar photovoltaic (PV) systems. They are dedicated to developing cutting-edge products that shape the future of energy management.
Responsibilities:
- Respond to customer and contractor inquiries via calls, emails, and chats, providing technical support for various products and systems.
- Troubleshoot and diagnose issues related to solar PV systems, including optimizers, inverters, communication systems, EV chargers, and energy storage solutions.
- Collaborate with operations to authorize the release of parts needed to resolve customer issues.
- Update the knowledge base with new troubleshooting information discovered during customer interactions.
- Document all activities in the ticketing system and other software platforms.
- Utilize company-defined troubleshooting tools and participate in required training activities.
- Maintain technical knowledge through continuous learning and development.
Requirements:
- Ideally, 2 years of experience in customer service or technical support.
- Basic understanding of IP network technology.
- Experience with solar energy products or similar technologies is a plus.
- Strong listening and communication skills.
- Excellent written communication skills in English.
- Ability to multitask in a fast-paced environment.
- Experience in an international organization is preferred.
- Strong interpersonal skills and the ability to build and maintain relationships with customers and colleagues.
- Proficiency in Microsoft Office products.
- Business communication skills in English and German.
Location: Katowice
What We Offer:
- Opportunity for career development in an international organization
- Comprehensive training package
- Office located in the center of Katowice
- Attractive benefits package (private medical care, Multisport card, e-learning platform for language learning)
- Competitive salary with performance-based bonuses
What You Should Do: If this offer is perfect for you, click 39Apply39 and send us your current CV.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in the register maintained by the Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/03/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca BPO / outsourcing