Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
zastępca głównego księgowego w Biurze Kadr, Płac i Budżetu 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, przeprowadzanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w celu wyeliminowania nieprawidłowości
- prowadzenie rachunkowości ŁUW w Łodzi – dysponenta III stopnia w celu zapewnienia terminowej i prawidłowej realizacji wydatków i dochodów budżetowych określonych w planach finansowych, zadań pozabudżetowych oraz realizacji wydatków ze środków unijnych
- nadzorowanie opracowywania materiałów planistycznych w układzie tradycyjnym i zadaniowym na poziomie dysponenta III stopnia
- współpraca z komórkami merytorycznymi ŁUW w Łodzi i prowadzenie z nimi korespondencji, w celu zapewnienia rytmicznego wykonania planu wydatków oraz udzielanie niezbędnych wyjaśnień podmiotom przeprowadzającym kontrolę, dotyczących wydatkowania środków oraz gromadzenia dochodów budżetowych
- przekazywanie i podpisywanie w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR sprawozdań, rocznego harmonogramu realizacji wydatków budżetowych, miesięcznych zapotrzebowań na środki na wydatki budżetowe w podziale na kolejne dni robocze oraz wniosków o zmianę limitu dziennego środków na wydatki budżetowe, informacji o kwotach środków na wydatki budżetowe planowane do uruchomienia w danym miesiącu w podziale na kolejne dni robocze i rodzaje wydatków oraz planów finansowych
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zobowiązań Skarbu Państwa – Wojewody Łódzkiego, dotyczących wyroków sądowych, postanowień i ugód, w celu zapewnienia terminowej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji ww. zobowiązań
- współpraca przy opracowywaniu projektów uregulowań wewnętrznych, procedur i wytycznych oraz dokonywanie ich aktualizacji. Prowadzenie doradztwa w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz zagadnień realizowanych przez dysponenta III stopnia, celem podnoszenia kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz zwiększenia jakości wykonywanej przez nich pracy
- nadzorowanie sporządzania sprawozdań w ramach dysponenta III stopnia oraz ich weryfikowanie, w celu kontroli ich rzetelności, kompletności i wyeliminowania ewentualnych pomyłek
Warunki pracy Zagrożenie korupcją, stres wynikający z odpowiedzialności za prawidłową realizację budżetu, stres związany z odpowiedzialnością za środki finansowe, stres wynikający z konieczności dotrzymania terminów wynikających z przepisów prawa.
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy w miesiącu: kontakty telefoniczne z kontrahentami w celu wyjaśnienia dokonywanych operacji gospodarczych. Kontakty telefoniczne z bankami.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 8 500- 9 000 zł plus dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2024 r., poz.409).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52
„W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe ekonomiczne jednolite studia magisterskie albo ekonomiczne wyższe studia zawodowe albo uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe lub
średnie, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna albo wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
praktyki w księgowości – w przypadku ukończenia ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych.
6 lat praktyki w księgowości w przypadku ukończenia średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej.
Brak doświadczenia – w przypadku wpisania do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiadania certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów
pozostałe wymagania niezbędne: - Przeszkolenie: kurs rachunkowości budżetowej
- Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego.
- Znajomość przepisów z zakresu ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, Prawo pracy, o ochronie danych osobowych, o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego, Ordynacja podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego. Praktyczna znajomość zasad księgowości budżetowej sektora finansów publicznych.
- Umiejętność sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych w sektorze finansów publicznych. Umiejętność analitycznego myślenia. Umiejętność kierowania pracą zespołu i współpracy z pracownikami z innych komórek organizacyjnych, asertywność oraz zdolność argumentowania i przekonywania do swojego zdania. Odporność na czynniki stresogenne, komunikatywność, rzetelność i odpowiedzialność za powierzone do realizacji zadania.
- Praktyczna znajomość zasad księgowości budżetowej sektora finansów publicznych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - kursy księgowości
- znajomość obsługi programów komputerowych, w tym m.in. excella. Umiejętność korzystania z Internetu, obsługi systemu informacji prawnej „Legalis” lub innego elektronicznego publikatora aktów prawnych, posługiwanie się pocztą elektroniczną
- doświadczenie w kierowaniu zespołem
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego.
- Przeszkolenie: kurs rachunkowości budżetowej
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2024-10-18
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Punkt Obsługi Klienta bud. C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr