Postanowienia niniejszego Regulaminu określają prawa i obowiązki Stron powstające z chwilą akceptacji Regulaminu w procesie Rejestracji, co jest równoznaczne z zawarciem Umowy o świadczenie usług na rzecz Klienta.
Poniższe pojęcia, którymi posługuje się Regulamin mają następujące znaczenie, chyba że Strony postanowią inaczej:
-
infoPraca lub Usługodawca – InfoPraca Sp. z o.o z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 20, 00-850 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000268175, numer identyfikacji podatkowej (NIP): 525-23-77-847, REGON: 140727682, kapital zakładowy w wysokości 13.800.000,00;
-
Portal – tematyczny serwis internetowy znajdujący się pod adresem http://www.infopraca.pl/ zawierający informacje na temat ofert pracy, kariery i edukacji;
-
Usługobiorca lub Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą, w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku - o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 584 ze zm.); korzystająca z zamieszczania ofert pracy i/lub usług świadczonych przez InfoPraca;
-
Strony - Usługobiorca i Usługodawca;
-
Rejestracja – założenie dla Klienta konta użytkownika Portalu po uprzedniej akceptacji przez Klienta Regulaminu;
-
Login – unikalna nazwa Klienta Portalu uzyskana w procesie Rejestracji, wpisywana każdorazowo przy logowaniu do Portalu InfoPraca;
-
Ogłoszenia – opublikowane w Portalu przez Klienta za pomocą formularzy dostępnych na stronach Portalu oferty pracy, zaproszenia do składania ofert i inne ogłoszenia zgodne z Regulaminem;
-
Umowa o świadczenie usług – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana pomiędzy InfoPraca a Klientem z chwilą rejestracji w Portalu;
-
Pakiet usług – usługi zamówione przez Klienta;
-
Usługi – usługi opisane szczegółowo w Załączniku nr 3 do Regulaminu, stanowiącym jego integralną część;
-
MiM – mikro i mali przedsiębiorcy, w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku - o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 584 ze zm.), którzy korzystają z usług InfoPraca określonych niniejszym Regulaminem – za wyjątkiem podmiotów prowadzących zarobkową działalność pośrednictwa pracy, agencji zatrudnienia i podobnych;
-
Polityka Prywatności – zasady przetwarzania danych osobowych Klienta określone w Załączniku nr 1 do Regulaminu, stanowiącym jego integralną część;
-
Podmioty powiązane – podmioty wchodzące w skład grupy kapitałowej, spółki handlowe, spółdzielnie lub inne podmioty zależne i/lub dominujące, podmioty występującymi na rynku pod tą samą firmą;
-
Reprezentant – jeden z Podmiotów Powiązanych uprawniony do reprezentowania Podmiotów powiązanych wobec Usługodawcy;
-
Regulamin – niniejszy Regulamin.
ROZDZIAŁ II
DZIAŁ I
PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
-
Usługobiorcy mają możliwość do sprawdzenia przydatności Portalu dla celów prowadzonej przez niego działalności (Okres Próbny). Długość Okresu Próbnego oraz liczba ofert możliwych do publikacji przez Usługobiorcę w czasie Okresu Próbnego są uzgadniane indywidualnie.
-
W Okresie Próbnym Usługobiorca ma w każdej chwili prawo odstąpienia od Umowy o świadczenie usług. W tym celu może wstrzymać publikację zamieszczanych materiałów lub ofert.
-
Usługobiorca ma możliwość skorzystać z Okresu Próbnego jednokrotnie, po dokonaniu uprzedniej Rejestracji w Portalu i zweryfikowaniu jego danych przez infoPraca. Tym samym, prawo do skorzystania z Okresu Próbnego mają wyłącznie Usługobiorcy, którzy nie korzystali wcześniej z Portalu.
-
Usługobiorca ma prawo samodzielnie za pomocą dostępnych w Portalu formularzy zamieszczać w Portalu Ogłoszenia, które powinny być zgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami.
-
Usługobiorca nie może bez uprzedniej zgody Usługodawcy zamieszczać w Portalu Ogłoszeń pochodzących od podmiotów trzecich, w szczególności podmiotów prowadzących zarobkową działalność pośrednictwa pracy, agencji zatrudnienia, outsourcingu pracowników i podobnych.
-
Reprezentant może publikować Ogłoszenia na rzecz Podmiotów powiązanych po uprzednim powiadomieniu o tym fakcie infoPraca, które może zaproponować Usługobiorcy świadczenie usług dopasowanych do jego potrzeb na warunkach odrębnie ustalonych.
-
Usługobiorca nie może umieścić w Portalu dwóch lub więcej identycznych Ogłoszeń (ta sama nazwa stanowiska, miejsce pracy, numer referencyjny, region lub kategoria), Ogłoszeń, w których nagłówek nie odpowiada nazwie stanowiska (przykładowo „praca od zaraz” , „super okazja” i podobnych), Ogłoszeń dotyczących nawiązania współpracy, partnerstwa lub podobnych nie związanych z poszukiwaniem pracownika, Ogłoszeń dyskryminujących kandydatów pod jakimkolwiek względem. Opublikowane Ogłoszenie może dotyczyć tylko jednego stanowiska.
-
Usługobiorca odpowiada za szkody spowodowane posługiwaniem się przez osoby trzecie Loginem oraz hasłem dostępu do Portalu udostępnionym przez Usługobiorcę.
-
Usługodawca ma prawo do weryfikacji danych podanych podczas Rejestracji przez Klienta, uprzedniej i następczej kontroli treści i kategorii Ogłoszeń zamieszczanych w Portalu przez Klienta.
-
Usługodawca ma prawo odmówić zawarcia Umowy o świadczenie usług w przypadku, gdy dane podane podczas Rejestracji są nieprawdziwe, nieścisłe, budzą uzasadnione wątpliwości co do ich rzetelności i wiarygodności, lub są niezgodne z Regulaminem.
-
Usługodawca ma prawo przerwać świadczenie Usług w przypadku gdy działalność Usługobiorcy w Portalu była nierzetelna lub niezgodna z Regulaminem.
-
Usługodawca ma prawo korekty treści i kategorii zamieszczonego Ogłoszenia, po uprzednim zawiadomieniu Klienta o stwierdzonych nieprawidłowościach i wezwaniu Klienta do samodzielnej zmiany treści lub kategorii Ogłoszenia.
-
W przypadku Ogłoszenia naruszającego Regulamin, Usługodawca ma prawo usunąć lub poprawić takie Ogłoszenie, niezwłocznie zawiadamiając o tym Klienta.
-
Usługodawca zobowiązany jest do udzielenia wszelkiej możliwej pomocy Klientowi w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów z korzystaniem z usług InfoPraca.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść Ogłoszeń zamieszczanych w Portalu.
-
Zabrania się zamieszczania w Portalu oferty, która:
-
jest niezgodna z rzeczywiście oferowanymi kandydatom warunkami pracy;
-
wymaga od kandydata wniesienia jakichkolwiek opłat (w tym – oferty, która zawiera w treści płatny numer telefoniczny 0-7xx);
-
pochodzi od przedsiębiorstwa „wielopoziomowego” (ang. Multilevel Marketing);
-
stanowi propozycję handlową;
-
jest związana z nocnym przemysłem rozrywkowym, albo przemysłem lub usługami rozrywki dla dorosłych;
-
wzbudza podejrzenie oszustwa;
-
narusza prawo Wspólnoty Europejskiej;
-
wymaga od kandydata skontaktowania się z pracodawcą w celu poznania szczegółów dotyczących firmy lub złożonej oferty;
-
zawiera dane kontaktowe (w szczególności - numer telefonu, numer faksu, adres firmy lub adres email);
-
pochodzi od firmy, która nie podała swoich danych adresowych (ukrycie danych firmy możliwe jest tylko w przypadku zawarcia umowy na zamieszczenie Pełnej Oferty z ukrytymi danymi, Oferty Rekomendowanej lub pełnego Pakietu Usług);
-
stanowi pośrednie lub bezpośrednie odesłanie kandydata do właściwej oferty, zamieszczonej na innej stronie w sieci (w tym – na stronie firmy).
DZIAŁ II
WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
Strony nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania z przyczyn leżących po stronie osób trzecich lub spowodowanych działaniem siły wyższej.
DZIAŁ III
POUFNOŚĆ
-
Wszelkie informacje uzyskane przez Strony w związku z realizacją Umowy o świadczenie usług, a zwłaszcza informacje dotyczące opłat za korzystanie z Portalu wskazanych w Umowie o świadczenie usług mogą być wykorzystane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji praw i obowiązków z niej wynikających. Strony mają obowiązek zachować poufność w stosunku do w/w informacji.
-
Strony zastrzegają sobie prawo udostępniania osobom trzecim w celach reklamowych informacji o fakcie zawarcia i przedmiocie Umowy o świadczenie usług.
-
Wykorzystanie lub ujawnienie informacji w celach innych niż prawidłowe wykonanie Umowy o świadczenie usług, dokonane bez zgody drugiej strony umowy, stanowić będzie naruszenie obowiązku poufności.
ROZDZIAŁ III
WYMAGANIA TECHNICZNE
-
Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowej współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca są następujące:
- komputer osobisty połączony z siecią Internet,
- przeglądarki internetowe: Internet Explorer w wersjach 5.5 i wyższych lub Firefox w wersjach 1.x i wyższych,
- przeglądarka powinna akceptować "cookies".
-
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się z określonym ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z Usług, a także środki techniczne dostępne Usługobiorcom w celu ich zminimalizowania, określone zostały w Załączniku nr 2 do Regulaminu, stanowiącym jego integralną część.
-
Usługodawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia wybranych przez Usługobiorcę Usług nie później niż 48 godzin od podpisania Umowy lub akceptacji regulaminu drogą elektroniczną o świadczenie usług i odnotowania płatności na rachunku bankowym Usługodawcy. Jeżeli Umowa o świadczenie usług zostanie podpisana w dniu poprzedzającym bezpośrednio dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas rozpoczęcie świadczenia Usług nastąpi najpóźniej do końca pierwszego, następującego po nim dnia roboczego.
ROZDZIAŁ IV
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
-
Usługobiorcy mają prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących Usług na adres poczty elektronicznej: sales@infopraca.pl.
-
Reklamacje rozpatruje Usługodawca w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
-
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
- oznaczenie Usługobiorcy (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej),
- przedmiot reklamacji,
- okoliczności uzasadniające reklamację.
-
Usługodawca zawiadomi Klienta o rozpatrzeniu reklamacji wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacji.
ROZDZIAŁ V
ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy o świadczenie usług, chyba że Strony postanowią inaczej.
-
Umowa o świadczenie usług zawierana jest z chwilą akceptacji regulaminu w procesie dokonania Rejestracji. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, chyba że Strony postanowią zawrzeć umowę na okres 3, 6, 12 miesięcy lub inny.
-
Umowa o świadczenie usług może zostać wypowiedziana przez którąkolwiek ze Stron z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie umowy nie zwalnia Usługobiorcy z płatności określonych Umową.
-
Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług ze skutkiem natychmiastowym i zaprzestać świadczenia Usług bez obowiązku zwrotu całości lub części pozostałej do wykorzystania opłaty w następujących przypadkach:
- naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu,
- umieszczania przez Usługobiorcę treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa,
- wykorzystywania przez Usługobiorcę Usługi niezgodnie ze jej przeznaczeniem.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy i usunięcia jego konta, jeżeli zostało ono założone po raz kolejny po usunięciu wynikającym z braku wniesienia opłaty lub wskutek naruszenia Regulaminu.
-
InfoPraca jest uprawniona w dowolnym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia i bez podania przyczyn, do zawieszenia na dowolny okres lub trwałego zaprzestania świadczenia na rzecz Użytkownika, całości lub części Usług (w tym do zablokowania lub usunięcia każdej treści Użytkownika zamieszczonej w Portalu), przy czym jeśli świadczenie danej Usługi miało charakter odpłatny, InfoPraca zwróci Użytkownikowi część otrzymanego za wykonanie tej usługi wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do stopnia jej niewykonania. InfoPraca nie ponosi względem Użytkownika jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody wynikłe z powodu zawieszenia lub zaprzestania świadczenia na jego rzecz Usług, o ile spowodowane to będzie naruszeniem przez Użytkownika prawa, Regulaminu lub dobrych obyczajów, a w pozostałych przypadkach odpowiedzialność InfoPracy ograniczona jest do wysokości otrzymanego wynagrodzenia za daną Usługę.
ROZDZIAŁ VI
WARUNKI PŁATNOŚCI:
-
Ceny podane w cennikach lub indywidualnie ustalone przez Strony są cenami netto i do wszystkich cen doliczyć należy podatek VAT w wysokości określonej obowiązującymi przepisami prawa.
-
Faktura VAT zostanie wystawiona w ciągu 7 dni roboczych od dnia wpływu środków pieniężnych na konto bankowe, chyba że Strony postanowią inaczej.
-
Formą płatności jest płatność przelewem, kartą kredytową lub przelewem online za pośrednictwem serwisu tpay.com; Płatności za usługi są dokonywane z góry, z wyłączeniem faktur z odroczonym terminem płatności.
-
Strony uzgadniają, ze wynagrodzenie dla InfoPraca z tytułu Usług, powinno zostać uiszczone w ciągu 7 dni od daty wystawienia faktury przez InfoPraca, chyba, że Strony ustalą inny termin płatności. Dotyczy to faktur z odroczonym terminem płatności.
-
Opłata za Usługi InfoPraca jest przekazywana na konto:
mBank S.A.
nr konta: 76 1140 1010 0000 3381 5200 1004
-
W przypadku, gdy Klient nie uiścił opłaty za korzystanie z Pakietu usług, Usługodawca wzywa Klienta do uiszczenia opłaty w dodatkowym terminie, nie krótszym niż 3 dni. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu do uiszczenia opłaty, Usługodawca ma prawo zawiesić świadczenie usług na rzecz Klienta. Nie zwalnia to Klienta z obowiązku należytego wykonania obowiązków wynikających z Umowy o świadczenie usług.
-
Dane dotyczące transakcji np. typ karty kredytowej, numer karty kredytowej, data ważności, numer CVV (trzycyfrowy kod na odwrocie Twojej karty kredytowej) są wprowadzane na bezpiecznej stronie szyfrowanej.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.03.2017.
-
Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu.
-
Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 3 dni od umieszczenia zmienionego Regulaminu na Portalu.
-
O zmianie Regulaminu Usługodawca może zawiadomić Usługobiorcę, publikując stosowną informację na Portalu lub przesyłając odpowiednią informację na adres poczty elektronicznej podany w procesie Rejestracji.
-
W przypadku, o którym mowa w ustępie 2 niniejszego Rozdziału, Usługobiorca ma prawo rozwiązać Umowę niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zmianie Regulaminu. Jeżeli tego nie zrobi, przyjmuje się, że Usługobiorca zaakceptował zmieniony Regulamin.
-
Regulamin oraz Umowa o świadczenie usług podlegają prawu polskiemu.
-
Wszelkie spory powstałe, wynikające z lub pozostające w związku z Regulaminem lub Umową o świadczenie usług rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie obowiązujące przepisy prawa.
ZAŁĄCZNIK
ZAŁĄCZNIK NR 1
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Usługobiorca, akceptując postanowienia Regulaminu, wyraża zgodę na przetwarzanie przez Usługodawcę oraz Intercom Worldwide i Careesma, na warunkach określonych w Polityce Prywatności danych osobowych Usługobiorcy będącego osobą fizyczną niezbędnych w celu prawidłowej realizacji Umowy o świadczenie usług, wykorzystując w tym celu dane osobowe udostępnione Usługodawcy w procesie Rejestracji.
Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są na podstawie i zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2135 ze zm.).
Usługodawca przetwarza następujące dane osobowe, których katalog może ulegać zmianie w zależności od rodzaju świadczonej usługi:
-
nazwisko i imiona,
-
numer ewidencyjny PESEL i NIP, VAT, REGON,
-
numer rachunku bankowego,
-
adres podmiotu
-
adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres podmiotu,
-
adres poczty elektronicznej,
-
numer telefonu stacjonarnego i komórkowego.
W zależności od rodzaju świadczonych Usług, Usługodawca uprawniony jest do zbierania i przetwarzania wyłącznie danych osobowych, które są niezbędne do prawidłowego wykonania Umowy o świadczenie usług.
Usługodawca rejestruje adresy IP Usługobiorców, jak również informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie korzystania z Usług, które to informacje zapisywane są w logach systemowych.
Usługodawca może przetwarzać dane osobowe, które nie są niezbędne do świadczenia Usług wyłącznie za uprzednią zgodą Usługobiorcy, wyrażoną po powiadomieniu przez Usługodawcę o rodzaju danych, celu i zakresie ich przetwarzania oraz o odbiorcach danych. Zgoda taka może być w każdym czasie odwołana.
Usługobiorca ma prawo do wglądu do własnych danych osobowych, prawo żądania aktualizacji danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2135 ze zm.).
Zbiór danych osobowych InfoPraca został zgłoszony do Generalnego Inspektora Danych Osobowych.
Serwis InfoPraca używa "cookies" w celu personalizacji Usług i treści Portalu.
Dane osobowe Usługobiorców mogą być wykorzystywane przez Usługodawcę oraz Intercom Worldwide i Careesma do celów marketingowych, a w szczególności do przesyłania, zamieszczania i otrzymywania informacji handlowych pochodzących od Usługodawcy lub osób trzecich drogą elektroniczną, wyłącznie po wyrażeniu przez Usługobiorcę zgody na takie przetwarzanie.
infoPraca sp. z o.o. korzysta z usług sieci reklamowej RTB HOUSE S.A. oraz innych firm retargetingowych w zakresie retargetingu personalizowanego . Firmy te używają plików cookie plików dziennika oraz sygnalizatorów sieci w celu zbierania danych z przeglądarek, od reklamodawców oraz witryn osób trzecich wykorzystywanych do zbierania danych nieosobowych takich jak, między innymi: adresy IP, adresy przeglądanych stron internetowych oraz datowniki. Gromadzi również anonimowe dane z plików cookie pozwalające na identyfikację segmentów odbiorców, co pozwala reklamodawcom na lepsze dostosowywanie do nich swoich kampanii. Zbierane przez RTB HOUSE oraz inne firmy retargetingowych dane umożliwiają bardziej precyzyjne dopasowanie treści reklam i witryn internetowych do odbiorców.
Do świadczenia usług retargetingu stosuje technologie takie jakie pliki cookie czy sygnalizatory sieci. Zawsze można zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak, aby wyłączyć obsługę plików cookie, jeśli są jakiekolwiek obawy związane z ochroną prywatności. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że z racji powszechnego użycia plików cookie, wyłączenie ich obsługi może przeszkodzić w korzystaniu z wielu witryn internetowych. Radzimy zapoznać się z dokumentacją dotyczącą obsługi używanych przeglądarek aby dowiedzieć się, jak wyłączyć mechanizmy trackingowe takie jak pliki cookie i inne. Firma RTB HOUSE oraz inne firmy współpracujące także oferuje opcję rezygnacji z otrzymywania
plików cookie za pomocą tzw. „opt-out cookie”, które zablokuje umieszczanie tego typu plików w systemie komputera. Opcja ta zapobiegnie kojarzeniu konkretnych informacji z przeglądarką. W razie korzystania z kilku przeglądarek internetowych, lub kilku komputerów, operacja rezygnacji z plików cookie będzie musiała zostać przeprowadzona osobno na każdej z tych przeglądarek/komputerów.
ZAŁĄCZNIK NR 2
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ORAZ ŚRODKI TECHNICZE DOSTĘPNE USŁUGOBIORCOM W CELU ICH ZMINIMALIZOWANIA
Wirus komputerowy – program komputerowy, który w sposób celowy powiela się bez zgody użytkownika. Wirus komputerowy do swojej działalności wymaga nosiciela w postaci programu komputerowego, poczty elektronicznej itp. Wirusy wykorzystują słabość zabezpieczeń systemów komputerowych lub właściwości systemów oraz niedoświadczenie i beztroskę użytkowników.
Złośliwe oprogramowanie, malware (z ang. malicious software) - aplikacje, skrypty i ingerencje mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do użytkownika komputera.
Robaki – wirusy rozmnażające się tylko przez sieć. Nie potrzebują programu "żywiciela" tak jak typowe wirusy. Często powielają się pocztą elektroniczną.
Trojan – Ukrywa się pod nazwą lub w części pliku, który użytkownikowi wydaje się pomocny. Oprócz właściwego działania pliku zgodnego z jego nazwą, trojan wykonuje operacje w tle szkodliwe dla użytkownika np. otwiera port komputera, przez który może być dokonany atak hakera.
Backdoor – przejmuje kontrolę nad zainfekowanym komputerem umożliwiając wykonanie na nim czynności administracyjnych łącznie z usuwaniem i zapisem danych. Podszywa się pod pliki i programy, z których często korzysta użytkownik. Umożliwia intruzom administrowanie systemem operacyjnym poprzez Internet. Wykonuje zadania wbrew wiedzy i woli ofiary.
Spyware – oprogramowanie zbierające informacje o osobie fizycznej lub prawnej bez jej zgody. Występuje często jako dodatkowe i ukryte komponenty większego programu, odporne na usuwanie i ingerencję użytkownika. Spyware zmienia wpisy do rejestru systemu operacyjnego i ustawienia użytkownika. Potrafi pobierać i uruchamiać pliki pobrane z sieci.
Exploit – kod umożliwiający zdalne przejęcie kontroli nad komputerem poprzez sieć, wykorzystując do tego celu dziury w programach i systemach operacyjnych.
Root kit – jedno z najniebezpieczniejszych narzędzi hakerskich. Podstawowym zadaniem rootkita jest ukrywanie procesów określonych przez hakera, a zmierzających do przejęcia kontroli nad komputerem użytkownika.
Keylogger – Odczytuje i zapisuje wszystkie naciśnięcia klawiszy użytkownika. Dzięki temu adresy, kody, cenne informacje mogą dostać się w niepowołane ręce.
Dialery – programy łączące się z siecią przez inny numer dostępowy niż wybrany przez użytkownika. Dialery szkodzą tylko posiadaczom modemów telefonicznych analogowych i cyfrowych ISDN.
SQL/URL injection – forma ataku na bazę danych poprzez stronę WWW i komendy języka SQL. Służy wyciąganiu informacji z bazy danych niedostępnych dla zwykłego użytkownika. Atakujący może zmodyfikować zapytanie kierowane do bazy danych poprzez modyfikację adresu URL o nieautoryzowane polecenia języka SQL.
Obrona przed szkodliwym oprogramowaniem:
- instalacja oprogramowania antywirusowego, włączona zapora sieciowa (firewall)
- aktualizacja oprogramowania
- nie otwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia
- czytanie okien instalacyjnych aplikacji
- wyłączenie makr w MS Excel i Word
- regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym
- przy płatnościach drogą elektroniczną upewnienie się że transmisja danych będzie szyfrowana
ZAŁĄCZNIK NR 3
USŁUGI
Podstawowe Pakiety usług obejmują:
Pojedyncze oferty publikacji ogłoszeń jak i całe pakiety ofert. Publikacja ofert może występować w różnych wersjach graficznych i wizerunkowych.
Narzędzia Selekcyjne – pytania selekcyjne w ofertach (Killer Questions), szybkie filtry CV według regionu, doświadczenia i wykształcenia kandydatów, możliwość segregacji kandydatów wg podstawowych kategorii serwisu.
Narzędzia Zarządzania Ofertami – codzienna aktualizacja ofert pracy, możliwość samodzielnej edycji oferty.
Usługi Wizerunkowe – m.in. logo firmy w ofertach, logo firmy w sekcji firm rekomendowanych, logo firmy na stronie głównej przez okres jednego roku od dnia zawarcia umowy, box na stronie głównej przez okres jednego roku od dnia zawarcia umowy, profil pracodawcy.
Dodatkowe Usługi Nieodpłatne – mailing opublikowanych ofert do grupy docelowej według branży i regionu, posprzedażowa obsługa klienta (+48 / 22 395 60 00 lub sales@infopraca.pl)