Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw informatyki i obsługi technicznej w Departamencie Cyfryzacji i Bezpieczeństwa

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • obsługuje zgłoszenia IT (bezpośrednie wsparcie użytkowników, obsługiwanie błędów i nieprawidłowości systemów IT, przyjmowanie i obsługa zgłoszeń Helpdesk) - pierwsza linia wsparcia,
  • obsługuje sprzęt teleinformatyczny użytkowników (instalacja i konfiguracja oprogramowania, instalacja i przygotowanie stanowisk komputerowych, bieżąca obsługa, utrzymanie i rozwój własnych systemów),
  • utrzymuje system wydruku (nadzór nad prawidłowym działaniem urządzeń wielofunkcyjnych, bieżąca wymiana materiałów eksploatacyjnych, współpraca z zewnętrznym serwisem),
  • administruje składnikami majątkowymi IT (inwentaryzacja, prowadzenie ewidencji, zarządzanie magazynem, tworzenie raportów),
  • wspiera wdrażanie systemów IT (przeprowadzanie spotkań informacyjnych dla użytkowników, wytwarzanie dokumentacji wdrożeniowej i technicznej, wsparcie użytkowników),
  • realizuje proces przyjęcia nowego pracownika w zakresie przygotowania niezbędnego sprzętu i dostępu do wskazanych systemów oraz oprogramowania dziedzinowego,
  • realizuje proces związany z ustaniem stosunku pracy z pracownikiem w zakresie zdania użytkowanego sprzętu i dostępów do systemów oraz oprogramowania dziedzinowego,
  • wspiera użytkowników w zakresie obsługi systemów dziedzinowych,
  • bierze udział w ustalaniu procedur związanych z prawidłowym przebiegiem dokumentacji w zakresie uprawnień/licencji i dostępów użytkowników do systemów,
  • bierze udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia, ustalaniu kryteriów oceny ofert dot. zamówień w zakresie działań departamentu,
  • bierze udział w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania do 130 000,00 zł, zgodnie z ustawa Pzp, w ramach zadań departamentu.


Warunki pracy


  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego

  • duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych

  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej

  • użytkowanie sprzętu biurowego 

  • nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) związane np. z naprawą awarii kluczowych dla ministerstwa systemów/aplikacji

  • stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związaną z zapewnieniem bierzącego utrzymania i rozwoju systemów i infrastruktury informatycznej ministerstwa

  • możliwa praca przy kilku projektach równocześnie: przygotowanie dokumentacji analitycznej dla jednego projektu, dla innego prace implementacji, a kolejnego wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem

  • charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi

  • praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim, w tym delegacje krajowe



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)


  • Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone




  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą




  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu




  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów




  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami




  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną




  • Możliwa jest rekrutacja zdalna




  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu





Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
pracy w administracji publicznej;


pozostałe wymagania niezbędne:

  • staż pracy na na stanowisku związanym z zapewnieniem obsługi zgłoszenia IT i bieżącego funkcjonowania użytkowników w zakresie systemów, oprogramowania i sprzętu teleinformatycznego
  • staż pracy na stanowisku związanym z administrowaniem systemem,
  • Znajomość architektury PC, LAN, WAN, WLAN, TCP/IP ( konfiguracja, zarządzanie i monitorowanie sieci komputerowych LAN, WAN, WLAN),
  • Znajomość systemów operacyjnych z rodziny MS Windows, Linux, pakietu biurowego (MS Office), komunikatorów (MS Teams, Webex, Zoom), znajomość systemów antywirusowych,
  • Znajomość sprzętu drukującego, skanującego i kopiującego,
  • Diagnozowanie usterek sprzętu komputerowego, naprawa i wymiana uszkodzonych komponentów sprzętowych (pamięci RAM, karty graficzne i dyski twarde),
  • Znajomość standardów bezpieczeństwa informacji,
  • Instalacja systemów operacyjnych ( Windows, Linux, macOS) i oprogramowania użytkowego,
  • Znajomość przepisów kancelaryjnych w zakresie JRWA oraz instrukcji kancelaryjnej,
  • Orientacja na klienta / interesanta,
  • Współpraca, komunikacja, rzetelność,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej,
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy,
  • znajomość systemów służących do elektronicznego zarządzania dokumentacją,
  • doświadczenie w zakresie administrowania systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD RP/PUW).


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice.
    Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ministerstwa w godzinach 8.00-16.00.
    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/12/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi