Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Biurze Ministra

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • realizuje zadania dotyczące wystąpień do Ministra Przemysłu o skierowanie wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych;
  • nadzoruje prawidłowość obiegu korespondencji wpływającej do Ministra Przemysłu oraz członków kierownictwa ministerstwa;
  • koordynuje i administruje pracę w EZD RP w zakresie działania Biura Ministra, w tym wspiera pozostałe komórki Ministerstwa oraz prace związane z archiwizacją dokumentacji;
  • obsługuje prace w zakresie obowiązków związanych z rejestrem korzyści;
  • przygotowuje oraz realizuje zadania z zakresu spraw finansowych dla Biura Ministra;
  • koordynuje sprawy dotyczące kontroli prowadzonych z zakresu działania Biura Ministra;
  • opracowuje projekty zarządzeń, pełnomocnictw oraz upoważnień pozostających w dyspozycji Biura Ministra;
  • tworzy i aktualizuje podręczne zbiory aktów normatywnych, publikacji i innych dokumentów niezbędnych Ministrowi, członkom kierownictwa Ministerstwa oraz dyrektorowi Biura Ministra;
  • opiniuje projekty aktów normatywnych przygotowywanych przez komórki organizacyjne ministerstwa;
  • koordynuje sprawy kadrowe i szkoleniowe pracowników Biura Ministra;
  • koordynuje sprawy związane z ochroną danych osobowych w Biurze Ministra;
  • koordynuje rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji z zakresu działania Biura Ministra;
  • opracowuje projektów odpowiedzi w sprawach związanych z udostępnianiem informacji publicznej i na zapytania dziennikarskie z zakresu działania Biura Ministra.


Warunki pracy


  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego

  • duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych

  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej

  • użytkowanie sprzętu biurowego 

  • nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) związane np. z naprawą awarii kluczowych dla ministerstwa systemów/aplikacji

  • stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związaną z zapewnieniem bierzącego utrzymania i rozwoju systemów i infrastruktury informatycznej ministerstwa

  • możliwa praca przy kilku projektach równocześnie: przygotowanie dokumentacji analitycznej dla jednego projektu, dla innego prace implementacji, a kolejnego wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem

  • charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi

  • praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim, w tym delegacje krajowe



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)


  • Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone




  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą




  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu




  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów




  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami




  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną




  • Możliwa jest rekrutacja zdalna




  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu





Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego
w tym min. 5 lat stażu pracy w administracji publicznej;


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie w realizacji zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznaczeń państwowych, rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz opracowania dokumentów aktów normatywnych;
  • Doświadczenie w koordynacji elektronicznego obiegu dokumentów w systemie zarządzania dokumentami EZD;
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
  • Znajomość ustawy o orderach i odznaczeniach oraz Rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów;
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  • Znajomość ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
  • Wiedza z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego oraz instrukcji kancelaryjnej;
  • Wiedza z zakresu problematyki budżetowania i finansów;
  • Znajomość protokołu dyplomatycznego;
  • Kompetencje: skuteczna komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne;
  • Dobra znajomość pakietu MS Office;
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe w urzędach centralnych;
  • Szkolenia z zakresu: protokołu dyplomatycznego, dostępności w administracji publicznej, udostępniania informacji publicznej, zarządzania ryzykiem;
  • Znajomość systemu elektronicznego zarządzania dokumentami EZD.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.,
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”;
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-10
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice.
    Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ministerstwa w godzinach 8.00-16.00.
    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/12/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi