Opis stanowiska pracy
Główny Urząd Miar w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw bezpieczeństwa w Wydziale Bezpieczeństwa w Biurze Dyrektora Generalnego 00-139 Warszawa Elektoralna 2
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Sprawuje nadzór nad ochroną fizyczną i techniczną Urzędu
- Zapewnia zgodność technicznych systemów bezpieczeństwa z wymaganiami Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
- Prowadzi dokumentację dotyczącą bezpieczeństwa fizycznego oraz funkcjonowania technicznych systemów ochrony siedziby Urzędu oraz jej aktualizacja
- Zarządza systemem wydawania przepustek, w tym wydaje i ewidencjonuje spersonalizowane elektroniczne karty dostępu oraz inne identyfikatory w zależności od potrzeb
- Kontroluje poprawność funkcjonowania i eksploatacji elektronicznych oraz mechanicznych systemów zabezpieczeń, przeprowadza testy sprzętu i oprogramowania dla potrzeb elektronicznych systemów zabezpieczeń, diagnozuje i rozwiązuje problemy pojawiające się w pracujących systemach
- Bierze udział w definiowaniu wymagań oraz przygotowaniu regulacji wewnętrznych w zakresie procedur bezpieczeństwa fizycznego i zabezpieczeń technicznych Urzędu
- Organizuje i nadzoruje system parkowania pojazdów na parkingu Urzędu
- Pełni funkcję zastępcy pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Zagrożenie korupcją.
W budynku znajduje się winda oraz łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w GUM, które są dostępne na stronie BIP GUM, w zakładce "Praca w GUM".
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15 października 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Głównym Urzędzie Miar (Dz. Urz. GUM poz. 23).
Klauzula informacyjna dla osób zgłaszających naruszenie prawa jest dostępna pod linkiem klauzule RODO.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w pracy w obszarze zarządzania kryzysowego oraz ochrony fizycznej i technicznej obiektów lub doświadczenie w pracy w obszarze ochrony informacji niejawnych lub doświadczenie w pracy w administracji
pozostałe wymagania niezbędne: - Przeszkolenie z zakresu specjalistycznego kursu przeprowadzonego przez ABW dla pełnomocników ochrony
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli POUFNE
- Dobra znajomość przepisów prawa dot. ochrony osób i mienia
- Dobra znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość procedur związanych z rejestracją i obiegiem dokumentów niejawnych
- Znajomość ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość zasad i przepisów prawa ochrony danych osobowych przetwarzanych komputerowo oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
- Podstawowa znajomość przepisów z zakresu bhp i ppoż.
- Znajomość standardów kontroli zarządczej
- Umiejętność: komunikacji, współpracy, organizacji pracy, orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność rozwiązywania problemów
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie z zakresu specjalistycznego kursu przeprowadzonego przez ABW albo inne uprawnione podmioty dla pracowników kancelarii tajnych
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli TAJNE
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Podstawowa znajomość ustawy Prawo o miarach
- Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialności
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia - specjalistyczny kurs przeprowadzony przez ABW dla pełnomocników ochrony
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie szczególnych uprawnień - posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli POUFNE
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia - specjalistyczny kurs przeprowadzony przez ABW albo inne uprawnione podmioty dla pracowników kancelarii tajnychKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szczególnych uprawnień - posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli TAJNEDokumenty należy złożyć do: 2024-12-09
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Główny Urząd Miar
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Elektoralna 2
00-139 Warszawa
Dokumenty można składać przez ePUAP lub na adres rekrutacja@gum.gov.pl lub w kancelarii GUM w godz. 8.00-16.00.