Opis stanowiska pracy
OTC Team Leader
Gdansk
NR REF.: 1191058
For one of our clients, a global and fast-growing Shared Service Center located in Gdańsk, we are currently seeking an experienced and dedicated OTC Team Leader to lead and mentor a newly created OTC team.
Responsibilities:
- Lead and supervise the OTC team, providing guidance and support to team members.
- Oversee and manage the entire Order to Cash process, including customer set up and maintenance, cash application, and cash collections.
- Ensure timely and accurate processing of billing setups, reconciliations, and monthly POS sales reports.
- Collaborate with cross-functional teams and external stakeholders to address and resolve issues in the OTC processes.
- Implement and drive process improvements to enhance operational efficiency and effectiveness.
- Generate and analyze key performance indicators (KPIs) to assess team and process performance.
- Conduct regular team meetings, provide feedback, and contribute to team development.
- Act as a point of contact for escalated issues and complex problem resolution.
- Contribute to the development and implementation of training programs for the OTC team.
Requirements:
- Minimum 3 years of experience in OTC field with at least 2 years in a supervisory or team leadership role.
- In-depth understanding of OTC processes, including customer set up, cash application, and collections.
- Strong leadership and team management skills.
- Proficient in Excel, SAP, or similar ERP systems.
- Excellent communication and interpersonal skills.
- Proven ability to drive process improvements and optimize workflows.
- Analytical mindset with the ability to make data-driven decisions.
- Bachelor’s degree in finance, Accounting, or a related field.
Offer:
- Stable employment conditions
- Hybrid model of work (2x HO/week)
- Private medical care
- Sport card
- Cafeteria program
- Modern office
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 01/02/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca BPO / outsourcing