Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Koszalinie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy archiwista do spraw opracowania i zabezpieczania materiałów archiwalnych w Oddziale II Ewidencji, opracowania i zabezpieczenia materiałów archiwalnych

75-803 Koszalin ul. Marii Skłodowskiej- Curie 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Ewidencjonuje, porządkuje i opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwalnymi oraz obowiązującymi przepisami metodycznymi w celu przygotowania ich do udostępniania i popularyzacji.
  • Sporządza archiwalne pomoce ewidencyjno-informacyjne oraz pomoce archiwalne wyższego rzędu.
  • Digitalizuje materiały archiwalne w celu ich zabezpieczania i udostępniania oraz kontroluje jakość wykonania skanów.
  • Przekazuje skany wykonane przez Archiwum Państwowe w Koszalinie do serwisu www.szukajwarchiwach.gov.pl
  • Rozpoznaje przynależność zespołową akt, nadaje układ wewnętrzny jednostkom archiwalnym dokumentacji tradycyjnej.
  • Dokonuje oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisuje teczki aktowe.
  • Segreguje akta w zespole, nadaje im układ, sporządza wstępy do inwentarzy i przedstawia je do zatwierdzania.
  • Opisuje jednostki archiwalne w systemie ZoSIA oraz wprowadza do systemu spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu.
  • Bierze udział w projektach popularyzatorskich, edukacyjnych i wydawniczych.
  • Bierze udział w skontrum zasobu archiwalnego w celu kontroli jego ewidencji.
  • Realizuje zamówienia materiałów archiwalnych dla użytkowników Czytelni Akt (w zastępstwie).
  • Zajmuje się opakowywaniem, paginowaniem i znakowaniem materiałów archiwalnych.


Warunki pracy


  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowa

  • praca przed monitorem komputera, powyżej 4 godzin dziennie

  • praca z materiałami archiwalnymi, możliwość narażenia na czynniki biologiczne: grzyby i roztocza kurzu domowego


Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze urzędu (budynek 2 piętrowy),  konieczność poruszania się między kondygnacjami po schodach - w budynku brak windy osobowej.  Obiekt wyposażony w platformę pionową przy wejściu głównym oraz w dźwig towarowy do przewozu akt znajdujący się wewnątrz.


Pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o profilu historycznym

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
pracy w instytucjach ochrony dziedzictwa narodowego, wymagane doświadczenie w pracy z materiałami archiwalnymi i archiwaliami

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość historii regionalnej
  • Podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa archiwalnego
  • Komunikatywność
  • Łatwość wypowiedzi i pisania tekstów
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego i/ lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym
  • Umiejętność obsługi programów i baz archiwalnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-03
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:


Archiwum Państwowe w Koszalinie
ul. M. Skłodowskiej-Curie 2
75-950 Koszalin

Prezentacja firmy

Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
20/12/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna

Podobne oferty pracy

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi