Opis stanowiska pracy


Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach

Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw obsługi kasowej oraz finansowo-księgowej w Wydziale Finansów

40-042 Katowice ul. Wita Stwosza 36

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współpraca w zakresie przygotowania zapotrzebowania na środki finansowe dla Komendy Wojewódzkiej w programie TREZOR;
  • Księgowanie operacji gospodarczych zgodnie z Zakładowym Planem Kont w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
  • Uzgadnianie ruchów w zakresie konta 011, 020, 013, 310;
  • Miesięczne uzgadnianie sald oraz archiwizacja danych w systemie finansowo-księgowym;
  • Uzgadnianie danych do sprawozdawczości dotyczącej sprawozdawczości budżetowej oraz finansowej;
  • Dokonywanie kontroli dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym;
  • Obsługa systemu finansowo — księgowego Symfonia modułów F-K;
  • Obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR;
  • Obsługa programów bankowych Narodowego Banku Polskiego — NBE oraz Banku Gospodarstwa Krajowego — BGK24.


Warunki pracy

Praca w siedzibie Komendy w godzinach pracy Komendy tj.: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30. Budynek Komendy nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych do osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich). Pomieszczenia są zlokalizowane na wysokim parterze oraz I piętrze.


Oświetlenie naturalne/sztuczne;


Obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorze komputerowym;


Praca przy komputerze wymagająca wysiłku statycznego;


Wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentów;


Realizacja zadań pod presją czasu.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w obszarze obsługi finansowo-księgowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość obsługi komputera MS Office, poczty elektronicznej;
  • Znajomość i umiejętność stosowania przepisów dotyczących ustawy o rachunkowości oraz ustaw o finansach publicznych;
  • Znajomość i umiejętność stosowania przepisów dotyczących funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej, ochrony przeciwpożarowej,służby cywilnej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Odporność na stres;
  • Umiejętność pracy w zespole;
  • Sprawność działania;
  • Umiejętność organizacji pracy;
  • Umiejętność analitycznego myślenia;
  • Komunikatywność;
  • Kultura osobista;
  • przeszkolenie w zakresie obsługi finansowo-księgowej.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-13
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Wojewódzka PSP w Katowicach, ul. Wita Stwosza 36, 40-042 Katowice

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/12/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi