Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw funduszy europejskich w Wydziale Funduszy Europejskich w Departamencie Budżetu i Finansów

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługuje w aspekcie finansowym jednostki realizujące projekty finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), w tym: z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego III Perspektywy Finansowej 2014-2021, Norweskiego Mechanizmu Finansowego III Perspektywy Finansowej 2014-2021 a także innych programów i projektów, realizowanych przez MZ, jednostki podległe lub nadzorowane w celu zapewnienia finansowania wdrażanych projektów.
  • Rozpatruje wnioski o zmiany w planie finansowym wydatków części 46 – Zdrowie na dany rok budżetowy w zakresie finansowania/dofinansowania i/lub współfinansowania realizacji programów i projektów wdrażanych przez Ministra, jednostki podległe lub nadzorowane; przygotowuje dokumenty i prowadzi procedury zmian planu w drodze przeniesień środków dostępnych w planie, zapewnienia finansowania i/lub współfinansowania, bądź uruchomienia środków z rezerw celowych budżetu państwa w celu skutecznej zmiany planu w wyniku decyzji decydenta właściwego dla poziomu i rodzaju wprowadzanych w planie zmian.
  • Weryfikuje i przygotowuje do zatwierdzenia dokumenty finansowe oraz rozliczenia dotacji pod względem formalno – rachunkowym oraz przekazuje środki finansowe z budżetu środków krajowych oraz budżetu środków europejskich dla jednostek budżetowych oraz pozostałych beneficjentów programów finansowanych z części 46 – Zdrowie w celu zapewnienia właściwego finansowania zadań i rozliczania przekazanych środków finansowych.
  • Prowadzi bieżącą ewidencję wydatkowanych środków w ramach finansowanych programów i projektów oraz obsługiwanych jednostek i obsługuje w tym zakresie system ewidencji dla Wydziału.
  • Opracowuje sprawozdawczość i informacje z wykonania budżetu w zakresie wdrażanych programów i projektów oraz obsługiwanych jednostek.
  • Przygotowuje plan finansowy w zakresie wdrażanych programów i projektów i obsługiwanych jednostek.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych i dokumentów programowych, w tym otrzymanych w języku angielskim, prowadzi korespondencję z jednostkami MZ i instytucjami systemów wdrażania programów, dotyczącą zasad finansowania projektów oraz przekazywanych środków finansowych, zgodnie z obowiązującymi procedurami i instrukcjami obsługi programów i mechanizmów finansowych.


Warunki pracy


  • miejsce pracy znajduje się przy ul. Miodowej 15 w Warszawie;

  • budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszajacych się na wózkach inwalidzkich;

  • praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Zdrowia znajdują się na stronie:


https://www.gov.pl/web/zdrowie/procedura-zgloszen-wewnetrznych



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w pracy w komórkach ekonomiczno-finansowych lub w obszarze funduszy unijnych lub analityczno-statystycznych lub przy rozliczaniu środków finansowych


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
  • Znajomość zasad wdrażania programów i projektów finansowanych z udziałem środków europejskich przez jednostki sektora finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego - komunikatywny w mowie i w piśmie
  • Umiejętność gromadzenia i analizy danych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Biegła umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Excel
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 październiak 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumantach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe lub podyplomowe na kierunkach: ekonomia i finanse, matematyka lub z zakresu finansów lub ekonomii lub funduszy europejskich
  • Przeszkolenie w zakresie finasowania i wdrażania projektów i programów; problematyki dotyczącej UE


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowała/nie pracował, nie pełniła/nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie w zakresie finasowania i wdrażania projektów i programów; problematyki dotyczącej UE
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego lub podyplomowego na kierunkach: ekonomia i finanse, matematyka lub z zakresu finansów lub ekonomii lub funduszy europejskich

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-12
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia
    Biuro Administracyjne
    ul. Miodowa 15
    00–952 Warszawa

    z dopiskiem: „BF nr 2804".

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/10/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi