Opis stanowiska pracy
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw organizowania cudzoziemcom pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji w Wydziale III Organizacji Dobrowolnych Powrotów i Postępowań Dublińskich Sekcji Organizacji Dobrowolnych Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej 02-585 Warszawa Al. Niepodległości 100
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - rozpatruje wnioski o udzielenie pomocy w dobrowolnym powrocie oraz realizuje działania w zakresie organizowania dobrowolnych powrotów cudzoziemców, na zasadach określonych w ustawie z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach oraz Porozumieniu między Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji Rzeczypospolitej Polskiej a Międzynarodową Organizacją do Spraw Migracji w sprawie współpracy w zakresie dobrowolnych powrotów cudzoziemców opuszczających terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzonym dnia 12 lipca 2005 r. w Warszawie (M.P. z 2006 r. poz. 46), a także zleca organizację dobrowolnych powrotów podmiotowi, do którego statutowych obowiązków należy organizacja dobrowolnych powrotów
- wykonuje czynności związane z zapewnieniem pomocy w utrzymaniu i reintegracji cudzoziemca w państwie do którego cudzoziemiec powrócił, o których mowa w art. 335a ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, celem wzmocnienia skuteczności i trwałości powrotu cudzoziemców do kraju pochodzenia.
- realizuje wielokierunkowe działania przedpowrotowe skoncentrowane na dotarciu do szerokiego grona cudzoziemców, w tym osób nieujawnionych, przebywających w Polsce i będących potencjalnym beneficjentem projektu pomocy w dobrowolnym powrocie, w tym: - promocja powrotów dobrowolnych, - opracowanie materiałów informacyjnych na temat pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji w formie tzw. newsletterów - opracowanie materiału wideo na temat pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji, tak aby przedstawić potencjalnym odbiorcom projektu ofertę oraz wartości programu, - wykorzystanie mediów społecznościowych formacji, a także zew. partnerów, na potrzeby publikacji treści na temat programu pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji, w celu dotarcia do jak największej grupy odbiorców/beneficjentów projektu zapewnienia cudzoziemcom pomocy w dobrowolnym powrocie.
- współpracuje z podmiotami krajowymi, gdzie identyfikowana jest obecność potencjalnych grup cudzoziemców, tj. schroniska dla bezdomnych, zakłady karne, uczelnie wyższe, podmioty zatrudniające cudzoziemców, a także przedstawicielstwami dyplomatycznymi państw trzecich oraz środowiskami mniejszości narodowych obecnych w Polsce, celem budowania świadomości tych podmiotów na temat programu pomocy w dobrowolnym powrocie cudzoziemców i reintegracji oraz wykorzystanie ich na potrzeby dystrybucji materiałów informacyjnych. Nadzoruje i koordynuje ww. współpracę..
- pilotuje (projektuje, nadzoruje, aktualizuje) stronę internetową dedykowaną na potrzeby dystrybucji informacji na temat pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji oraz zapewnienia łatwego i szybkiego dostępu do aplikowania o przedmiotową pomoc. Nadzoruje i koordynuje infolinię dedykowaną na potrzeby obsługi informacji na temat pomocy w dobrowolnym powrocie oraz trybie procedowanie w przedmiotowym zakresie.
- utrzymuje stałą współpracę z Międzynarodową Organizacją do Spraw Migracji (IOM), Agencją Frontex, a także nawiązuje współpracę z innymi podmiotami krajowymi w tym też organizacjami, do których statutowych obowiązków należy organizacja dobrowolnych powrotów, w celu koordynowania realizowanych projektów. Zgłasza przez SG potrzeby szkoleniowe. Nadzoruje i koordynuje szkolenia prowadzone przez IOM i Frontex.
- prowadzi bieżącą współpracę z Biurem Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do Spraw Uchodźców (UNHCR) oraz z polskimi organizacjami pozarządowymi, w celu udzielania pomocy prawnej dla cudzoziemców w zakresie pomocy w dobrowolnym powrocie.
- gromadzi i aktualizuje dane statystyczne z zakresu zadań sekcji organizacji dobrowolnych powrotów, udzielania odpowiedzi na zapytania dotyczące liczby realizacji dobrowolnych powrotów, a także przygotowywanie sprawozdań półrocznych i rocznych.
Warunki pracy Warunki pracy na stanowisku:
- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna, administracyjno-biurowa, w siedzibie urzędu
- praca w pomieszczeniu biurowym/w terenie
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- służbowe wyjazdy krajowe i zagraniczne
- zagrożenie korupcją
- stałe godziny pracy od 8.15 – 16.15
- praca przy obsłudze monitorów ekranowych (liczba godzin obsługi monitora ekranowego powyżej
4 godzin),
- oświetlenie naturalne i sztuczne
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka
- miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- dojście i dojazdy do budynków są utwardzone
- stanowisko pracy zlokalizowane jest na III piętrze budynku
- pomieszczenie klimatyzowane
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody
- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze swobodnym przemieszczaniem się (korytarz dzielone drzwiami z samozamykaczami),
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających prace osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
UWAGA!
WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.
Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.
W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.
Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
świadectwa pracy/służby,
zaświadczenia o zatrudnieniu,
zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,
zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.
Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok.5782,79 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie urzędu
- listownie
- za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) oświadczeń. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języków obcych na poziomie komunikatywnym: 1. j. angielski 2. j. niemiecki lub j. rosyjski
- Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Komunikatywność
- Współpraca w zespole
- Umiejętność rozwiązywania problemów
- Kreatywność
- Dzielenie się wiedzą i informacjami
- Odporność na stres
- Terminowość
- Inicjatywa w działaniu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe mile widziane dokumenty potwierdzające posiadanie określonych kwalifikacji lub uprawnień, świadectwa pracy oraz referencje
- Kopia dokumentu lub oświadczenie kandydata o wymaganej znajomości j. angielskiego, j. rosyjskiego lub j. niemieckiego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2024-12-14
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
Al. Niepodległości 100
02-514 Warszawa
z dopiskiem „oferta pracy – starszy specjalista ZdSC oraz numer ogłoszenia”